Hvor mange nyfødtbleier trenger vi?

Chaplo

Blir kjent med forumet
Hei!

Hvor mange bleier bruker egentlig en baby i døgnet? Bør vi handle inn mange nyfødtbleier? Finnes det mange størrelser for de minste? :whacky011 Og hvilket bleiemerke anbefaler du?
 
Butikkene er åpne etter fødsel også, så med mindre du mener tøybleier vil jeg si at en pakke er greit, evt en i str 1 og en i str 2, men henter du disse gratis babypakkene du kan få på apotek, rema og kiwi får du et lite utvalg.

Nyfødte bruker en del bleier i døgnet de første ukene men det inntreffer ikke mange ganger i året at butikkene er stengt mer enn to dager i strekk så det ordner seg.
 
Jeg likte Newborn 1 fra Libero best, og kommer til å kjøpe inn 3 pakker [emoji5]
De minste bleiene koster nesten ingen ting, så jeg kjøper inn et lite lager!
 
Tenker som Sara.

På min første (jente) foretrakk jeg libero str 1, og vi brukte det leeenge. Med nr to (gutt) lakk libero i både str 1 og 2, og jeg foretrakk pampers str 2.
Så det kommer veldig an på babyen.
 
Ta det som det kommer. Ikke kjøp så mye i str 1, for det er ikke sikkert du trenger de og heller går rett til 2
 
Engangsbleier? Ordne deg de prøvepakkene så har du et lite utvalg :) Det er ulikt både hvilken størrelse og merke som fungerer og hvor fort barn vokser, så umulig å si hvor mye du trenger av hvert. Så start med et lite utvalg, prøv deg frem, og handle etterhvert.

Tøybleier? Har ikke prøvd på nyfødt, men mange bruker brettebleier og sperrelag til de aller minste, men sikkert greit å ha endel i hus. Der trenger du ikke tenke størrelse og merke i like stor grad :)
 
Hadde et hav av bleier liggende til førstemann. Nå har jeg 1pakke str 1 (fått i babypakke) og 2 pakker str 2 (ubrukt fra forrige gang;)). Mer enn nok, det. Butikken har, som skrevet over her, åpent etter fødsel også ;)
 
Vi kjøpte en pakke i str 1 og den varte ikke så lenge. ;) Det går mye. Vi brukte libero det første året mens nå bruker vi hvilket som helst merke, unngår bare pampers pga lukt.
 
Gikk mye nyfødt bleier her. Han brukte den str til han var litt over en mnd.
 
Vi hadde vel 2 pakker i str 1 og like mange i str 2. De forsvant på et blunk [emoji6] Jeg ville hatt i alle fall én pakke klar.
 
Vi har på den siste 2-er bleien nå. Lille er 5,5 mnd.
Kjøp gjerne 1 pakke med 1-er bleier og 1 pakke med 2er bleier. Foretrekker libero newborn. Bruk bleiekort på kiwi å få hver 4. Pakke gratis :) kjøp heller mer 1-er bleier om baby har lav fødselsvekt /tynn for da svømmer de i 2-er bleier
 
Vi hadde ikke fler bleier enn de vi fikk gratis i rema-pakken, i størrelse 1, og disse ble altså ikke brukt. Hadde holdt i første omgang uansett, og størrelse 2 kan jo brukes i et knipetak liksom. Bare å stramme mer til. :)
 
Vi hadde fra gratispakken, samt ei pakke jeg arvet av ei venninne som ikke hadde brukt den. Holdt i teorien en stund etter vi kom hjem, men jeg likte best libero touch, så jeg handlet etter få dager. Som folk sier her så går det en del bleier i starten, men ikke kjøp et stort lager før du ser hvilken type som passer best til din baby. Min vokste fort ut av både str 1 og str 2.
 
Berta mi brukte 8 bleier + pr. Dag De første ukene, så vi måtte kjøpe inn masse. Hun bæsjet opp til 6 bleier pr. Dag. Grunnet full melkeproduksjon fra første stund. Var ingen råmelk her i gården :shy:
 
Back
Topp