Hvor mange MA/SA?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg mistet en liten spire for et år siden. Er nå gravid igjen og er livredd for at det samme skal skje denne gangen også. Er det økt sjanse for å miste når man har gjort det før?

Er det noen her som har opplevd å miste flere ganger?

Hvis jeg mister igjen så tror jeg ikke at jeg orker å prøve en gang til. Ihvertfall blir det lenge til. Det er jo så utrolig vondt.

Jeg har en søster som mistet sitt barn i 8 mnd. Hun har bestemt seg for å aldri få flere barn da det var for smertefullt!
 
Hei. D e nok ikke vanlig å miste mange ganger, som en vet som selv i allefall. Men jeg ønsker ikke å skremme noen, men jeg har en slekning som har mistet "et fotballag". Mistet selv  i februar i år, uke 12, men har antaglig mistet en gang tidligere også uten å være helt sikker.. Men man må vel håpe på det beste.. Lykke til alle sammen..
 
Hei...

Uff, så trist at du mistet. Og, gratulerer med ny graviditet... Lykke til...

Mistet selv i november, og er gravid igjen selv, og vært livredd for og miste igjen. Men, ble litt berolighet etter en litt tidlig ultralyd på fredag, da alt så bra ut. Men, når jeg mista fikk jeg høre at det var liten sansynlighet får at det ville skje det samme neste gang. For var mest sansylig tilfeldigheter som gjorde at jeg mista, og neste gang kunne det like gjere skje meg, som ei som hadde gått svangerskapet uten problemer. Er veldig sjelden det skjer samme person to ganger på rad. Men, de kunne ikke si at det garantert ikke skjedde da, men. 3 ganger på rad er i hvert fall veldig uvanlig, og hvis det skjer blir det mulighet for utredning.

Men, prøv og spør, om litt tidligre kontroller og mer oppfølgning? Da jeg mista sa jordmor at jeg måtte ringe med en gang jeg fant ut at jeg gravid neste gang. Så kunne jeg få litt mer oppfølgning. Og, det har hjulpet veldig, bare det og fått høre hjertelyden litt flere ganger, har vært til stor hjelp.

Men igjen, du får ha masse lykke til.

Klemmer fra meg
 
Jeg har hatt 4-5 spontan aborter, og har født 3 levende barn. Går nå og venter på barn nummer 4.
 
Hadde en SA første gangen (ca uke 8), men gangen etter gikk graviditeten helt fint! Og har hatt 3 fullgåtte sv.skap. Lykke til med spiren din![:)]
 
jeg har mistet to ganger og må si jeg gruer meg til neste graviditet.håper jeg ikke skal gå bekymret rundt hele tiden.vil jo gjerne kose meg med magen og da. jeg har blitt utredet uten at de har funnet noe grunn. Vi vil bli nøye fulgt opp i neste sv.sk med ul hver 14 dag og sykemelding fra dag en(jobber i helsevesenet)
skjønner godt tankene dine mht at det er en påkjenning å miste, for det er en vond opplevelse. jeg har og tenkt samme tanken,at hvis jeg mister igjen så tror jeg ikke at jeg orker mer.men jeg får ta en ting om gangen og krysse fingrene for at det går bra neste gang[:)]
lykke til med prøvingen[;)]
 
jeg har mistet 3 ganger. 1 sa og 2 ma. er under utredning for habituell abort, men de finer ingen "åpenbar" feil med meg. (men jeg har diagnosen Morbus Crohn som kan skape vansker, men det er også lite sannsynlig da jeg har en lett grad av denne sykdommen)
så vi vet ikke hvorfor jeg mister.
 
jeg testet svakt positivt i dag, men spotter og er livredd det går galt igjen. klarer ikke å glede meg, har bare lyst til å gråte [:(]
 
men heldigvis er det IKKE vanlig å miste så mange ganger. tror jeg leste et sted at det bare skjer med 1% [8|]
 
krysser fingrene for at det går bra med deg. hvis du ikke har noen "grunn" til å bekymre deg, trenger du nok ikke gjøre det heller! [:)]
(lett å si, jeg vet [8|])
 
Back
Topp