Hvor mange flasker trenger man egentlig

annth

Glad i forumet
Jeg delammer min datter som har blitt 5 mnd og har også begynt med fast føde også.
Jeg har nå 4 store avent flasker og 3 små. I de siste dagene er hun mer sulten og jeg har brukt for det meste de største flaskene for det meste.
Bør da kjøpe 2 flasker flasker til tenker jeg da? Greit og ha noen ekstra tenker jeg.

Jeg lurer på hvor mange flasker er egentlig vanlig og hvor mange flasker har andre?

Jeg koker forsatt flaskene men jeg usikker om jeg bør stoppe med det eller ikke?

Jeg husker ikke hvor mange flasker jeg hadde med eldstemann. Tror jeg også kokte flaskene lenge også.
 
Kjøp nok flasker så du slipper å vaske hele tiden. Du trenger ikke koke lenger når du har innført fast føde, da får babyen i seg mye "rart" uansett. ;)
Bare vaske i oppvaskmaskin på 65 grader+. :)
 
Her har jeg hatt/har to flaske barn. Vi har sterilisator som kan brukes i mikro. Har hatt 4 små (pakket bort disse etter ca 3 mnd) og 4 store avent flasker og det har vært nok for oss. Men hvis hverdagen din blir enklere med flere flasker så kjøp så mange du føler de trenger :)
 
Vi har fire store og fire små, og skal kjøpe fire til så vi slipper å tenke på vasking hver kveld ;) har sterilisator og har bestilt en baby brezza i tillegg. Så enkelt som mulig denne gangen altså. Sverger til Dr.Brownflasker.
 
Vi hadde vel 10 flasker tror jeg o_O
Greit å ha litt ekstra, vi vasket flasker på morgen og kveld.
 
Takk for svar. Jeg har ikke dampsterilistor for mikro. Jeg har aldri tenkt til å skaffe det. Er det verdt pengene? Jeg kommer nok til å kjøpe hvertfall 2-4 flasker til ekstra.
 
Takk for svar. Jeg har ikke dampsterilistor for mikro. Jeg har aldri tenkt til å skaffe det. Er det verdt pengene? Jeg kommer nok til å kjøpe hvertfall 2-4 flasker til ekstra.

Vi betalte 350 kr for mikro sterilisator og det var vell verdt pengene! Super enkelt å bare putte inn og vips 5 min etterpå er ferdig steriliserte flasker.
 
Da skal jeg investere en sånn. Jeg tenkte ikke på det med førstemann at det fantes selvom det sikkert gjorde det da.
 
Vi har 7 flasker mam anti-kolikk, nok til et døgn eller mer. Hadde tidligere 5 stk og det ble bare stress med en gang vi skulle ut på noe. Har sterilisator fra avent og baby brezza :)
 
Jeg hadde mellom 15-16 flasker, pumpa bare i starten også gikk jeg helt over til amming, men syntes de var geniale som drikkeflaske også, jeg er lat å gadd ikke vaske hele tiden :hilarious:
 
Vi hadde flasker nok til et døgn + 2 ekstra (husker ikke hvor mange i farta :p) plutselig gikk det ekstra pga økt mengde mat osv.
Vi kokte frem til 6-7 mnd tror jeg, etter det gikk i de i maskina.
 
Back
Topp