Hvor mange er vi her inne nå og hvem er vi.

Emilie89

Elsker forumet
Assistert-jentene
Sikkert vært en slik tråd her inne før. Men tenkte det var fint å sett hvor mange vi er her inne nå, hvem vi er, hvor vi holder til og hvor vi er i assistert befruktningsløypa :)

1.
Jeg er en dame på 28år som holder til på Haugesund fertilitetsklinikk. har prøvd å bli gravid i to år. Første året ble jeg gravid 2 ganger, men mistet begge gangene rundt uke 6. Etter dette har det vært stille. Ble utredet på hausken i høst og fikk vite at jeg hadde lav AMH. Hadde 3 mislykka insemineringer der før jeg nå har startet på sykehuset. Stimulerer til prøverør. Forhåpentligvis blir der uttak neste uke.
 
Lurt! Håper dette er året deres da! Trist å miste... føler med deg der. Mistet selv i uke 12+3..
 
Vi hører også til på Haugesund fertilitetssenter, jeg er 29 han er 34 år. Uten prevensjon i flere år. 5 året tror jeg. Kun spontant gravid i 2015. Har nå satt inn 1, 4 delt egg og er på rugedag 8. Kjøpte tester idag, og vet ikke hvor lenge jeg greier holde meg. Spennende tider,men redd for å mislykkes.. [emoji21]
 
Fint initiativ [emoji5]

4:
Vi er 32 og 33 år og har prøvd aktivt i litt over 3 år, og kjørt uten beskyttelse en stund før det.

Har endo og tette eggledere, samt at mannen har litt trege svømmere.

Hatt 3 ferskforsøk med 7 innsett, blitt gravid to ganger, mistet 4+4 og en kjemisk.

Er nå på ferskforsøk nr 4, og satte inn 2 egg i dag [emoji5]
 
Fint initiativ ja[emoji5][emoji5]

Jeg er 30 år, fyller 31 i mai og mannen min er 39! Vi har prøvd i snart tre år! Utredning ved Medicus Trondheim høsten 2016.. alt virker fint med meg, men få og dårlige svømmere hos mannen! Henvist til St.Olavs november 2016!

Hadde første ferskforsøk februar 17, ICSI! Kjemisk, men fikk 5 blasto på frys! Venter på fryseforsøk med oppstart av hormoner mot slutten på April![emoji5]
 
Jeg er 27 og mannen 29. Jeg har en sønn fra tidligere forhold som kom til verden på naturlig vis. Det er mannen min som har få og trege svømmere. Vi hadde første prøverørsforsøk i mai/juni 2014 og ble gravide på første forsøk. Har ei jente på 2 år[emoji177] Nå har vi prøvd på søsken i over ett år. Det har på den tiden vært 2 MA og 2 kjemiske. Ikke like heldig nå altså. Men vi gir oss ikke så lett[emoji4]
 
Jeg er 34 og mannen like gammel, han er 6 dager yngre enn meg [emoji4] Vi hadde 1 sa og 5 kjemiske før vi ble henvist til IVF. Ingen spesielle feil funnet hos noen av oss, jeg har lett grad av pcos da. Holder det i sjakk med kosthold[emoji4]

Har hatt 2 forsøk, begge har endt m kjemiske [emoji17][emoji17] Har nettopp fullført ab kur etter å ha sendt inn prøver til serum hvor vi fikk påvist infeksjoner. Vi holder nå på med siste ivf forsøk offentlig [emoji177]
 
Både jeg og mannen er 33, blir 34 år senere i år. Har ikke gått på prevensjon siden tidlig 2013. Gikk til gynekolog i 2015, etter at ingenting skjedde - så aldri snurten av en positiv test. Gyn mente vi burde gå videre med ivf, måtte bare få samboer til å levere inn sædprøve. Det var jo ikke så lett da, så etter å ha mast i over 1 år, fikk jeg nok og bestilte time hos Hausken. Da måtte han bli med! [emoji23][emoji38] Vi hadde vårt første forsøk hos Hausken I januar i år. Ble gravid, men mistet dessverre. Venter nå på oppstart for nytt forsøk som vi håper kan tas offentlig. Vi er uforklarlig barnløse, ingenting "feil" funnet med noen av oss.
 
Jeg er 23, mannen min er 31. Vi ble gravid etter 6mnd'er, (i 2010), men mistet i uke 8+3. Var så heldig å bli gravid igjen med en gang etter SA'en, så vi har et barn på 6 år.
Vi har aldri brukt noen form for prevensjon, verken før eller etter fødselen, men har aldri fått en positiv test desse 6 årene ..skjønner ikke helt hva som har skjedd, men mannen har visst få svømmere.
Vi hører til på Haukeland, hadde et mislykket ICSI-forsøk i jan/feb. Men fikk 7 egg på frys.
Skal på ul til uken, håper på innsett før påske.
 
Jeg er 27, mannen min er 37 [emoji5] han har en sønn, jeg har ingen graviditeter bak meg.

Vi har prøvd i to år. Jeg har endo, og vi skal i gang med første forsøk denne syklusen [emoji5]
 
Vi er 30 år og har en gutt på straks 1 år som ble til ved IVF ved OUS (Ullevål). Vi hadde prøvd et par år før vi var så heldige å lykkes med første forsøket vårt. :Heartred Jeg har endometriose, og har hatt laparoskopi en gang for fjerning av det de kunne fjerne. Utover det er alle prøver normale hos oss begge.

Nå snoker jeg mest her inne mens vi prøver å få alt klart til søskenforsøk fra august. OUS har jo stengt for søskenforsøk, men vi har ett forsøk på frys der. Vi kan ikke henvises til Porsgrunn før fryseforsøket eventuelt mislykkes, så da tenker vi å ta privat forsøk i ventetiden til Porsgrunn, dersom vi ikke lykkes ved OUS. Vi skal derfor til Fertilitetssenteret litt etter påske for en planleggingssamtale der. Da kan vi få gjort alt klart til eventuelle ferskforsøk ved FS dersom fryseforsøket blir mislykket (de sa at da kan vi i så fall ringe inn på blødningen ved negativt fryseforsøk, og starte rett på uten pause-syklus.)

Foreløpig er det "store" jeg jobber med ammeslutt, for det må være helt stopp to måneder før fryseforsøket. :) Siden jeg har endo går jeg på hormonell prevensjon, som jeg startet med etter fødsel, og det skal også avsluttes to måneder før fryseforsøk.

Også heier jeg på alle her inne som jakter på førstemann, for det er utrolig tøft og vondt, og jeg unner dere virkelig å lykkes. :Heartred (Jeg føler at søskenforsøk er noe helt annet.)
 
Jeg er 30, blir 31 neste mnd. Mannen er 41. Vi har vært sammen i 8 år og har et barn fra før sammen, som kom til for 6 år siden[emoji173]️ har forsøkt aktivt på nr 2 siden juli/august 2016, men har hatt 3 SA siden 2013 og når prøvetiden gikk over 5 måneder gikk vi privat i november og fikk vite at jeg har lav AMH på 4. Og litt forhøyet FSH på 8,5. Ble satt på 3 doble Pergo kurer 3 måneder på rappen uten resultat. Søkte oss til Porsgrunn i slutten av januar og hadde første samtale i midten av februar. Startet på lang regime med spray men responderte ikke på spray etter 30 dager og ble derfor avbrutt. Skal i gang på nytt forsøk i mai mest sannsynlig [emoji173]️
 
Vi er 23 og 27 og har prøvd i snart 2 år. Vi venter på å starte opp med ICSI, forhåpentligvis i mai [emoji173]️ Hører til St. Olavs. Her er årsaken dårlig sædkvalitet mens jeg er tilsynelatende frisk.
 
33 år.
Har siden 2007 hatt 4 egguttak og 7 innsettinger, og er nå gravid med nr 3. Føler meg fortsatt mest som en prøver da, så er vel mer her inne enn på terminforumet foreløpig.
Har fått to barn etter behandling på Haugesund sjukehus, det siste forsøket var på klinikk Hausken.
 
29 år. Ble først gravid to ganger på egenhånd, men endte med senabort(misdannelser) og spontanabort, ble ikke gravid igjen etterpå og ble til slutt henvist til Haugesund. Har hatt tre offentlige forsøk der, ble gravid to ganger men det endte med spontanabort og missed abortion. Finner ingen årsak til verken den ufrivillige barnløsheten eller de tidlige abortene. Har nå startet opp med nytt ivf forsøk hos klinikk Hausken. Skal ha egguttak på tirsdag.
 
Blir 30 i år, har en sønn på snart 5 fra tidligere.
Hatt 2 ferskforsøk, første endte i sa, mens det andre i ma. Har aldri fått egg på frys. Skal i gang med 3. Forsøk nå straks i Porsgrunn [emoji5]
 
Er 33 og 40 år. Prøvd i 3,5 år. Jeg har tett eggleder og anovulasjon. Har gjennomgått 5 ferskforsøk, 3 offentlige og 2 privat. Hatt 6 innsett. Kun hatt to kjemiske graviditeter. På siste ferskforsøk ble jeg dårlig så fikk ikke innsett. Er igang med fryseforsøk nå, har en morula på frys. Har time hos legen imorgen for å sjekke om slimhinnen er tykk nok.
 
Last edited:
Er 25 år, ei lita jente født aug 2015 etter ferskforsøk. Igang med søskenforsøk nå med frys fra samme parti. Hadde innsett 14 mars og positiv test 8 dager senere. Den ble bare sterkere og sterkere og kan idag si eg e 4+1. Mannen er 30. Er er vi begge noe problem, han har dårlige svømmere og eg har pcos.
 
22 år, prøvd nå i snart 2 år. Hadde SA etter IVF i februar/mars, og prøver nå med letrozol før nytt (og siste) IVF. PCOS med anovulasjon, mannen er frisk. Første barnet for begge, tviler ikke på at det blir siste heller.
 
Hedmarking på 36.
Ingenting feil med meg, men mannen har få og trege svømmere....
Fikk klaff i høst, men mistet tidlig....
forespeilet å starte forsøk neste syklus, i påskehelga, venter tlf over helga for å planlegge forsøket
 
Back
Topp