Hvor mange cytotec?

Lille Luringen

Elsker forumet
Assistert-jentene
Ligger på sykehuset, fostret var dødt. Jeg er 8+0 idag. Har nå tilsammen fått 8 cytotec gjennom dagen, hvor mange kan man få egentlig før man gjør utskrapning? Har nesten ingen blødning..
 
Ligger på sykehuset, fostret var dødt. Jeg er 8+0 idag. Har nå tilsammen fått 8 cytotec gjennom dagen, hvor mange kan man få egentlig før man gjør utskrapning? Har nesten ingen blødning..

Det tipper jeg de kan svare bedre på enn meg, men jeg har fått 12 piller over 3 døgn. Noen aborterer ikke før det har gått 24 timer så du får nok ikke fler. Men da var jeg veldig bestemt for at jeg ikke skulle skrapes ut.

Når det er sagt virker det som det er veldig ulik praksis fra sted til sted. At du ligger på sykehuset for medisinsk abort før uke 9 er ikke helt vanlig det heller.
 
Ja det er nok ulik praksis. Her kom det ut masse rester en uke etter fosteret. Fikk da ul og tilbud om ny runde cytotec eller å vente en liten uke til for å se om kroppen klarte få ut resten selv. For meg var det viktigere å få troa på kroppene igjen ennå bli fort ferdig med det.

Når det er sagt så opplevde ikke jeg at tabelettene ble fullstendig oppløste, de falt ut etterhvert når de begynte å virke. HAr du sjekka om alle er der ennå?
 
Ja det er nok ulik praksis. Her kom det ut masse rester en uke etter fosteret. Fikk da ul og tilbud om ny runde cytotec eller å vente en liten uke til for å se om kroppen klarte få ut resten selv. For meg var det viktigere å få troa på kroppene igjen ennå bli fort ferdig med det.

Når det er sagt så opplevde ikke jeg at tabelettene ble fullstendig oppløste, de falt ut etterhvert når de begynte å virke. HAr du sjekka om alle er der ennå?

Nå skjønte jeg ikke hva du mente, om alle er der?

Jeg har fått tilsammen 10 cytotec nå i fire omganger og dem sa nå at dem gir maks fem omganger.. så må faste frem til dem har tatt ultralyd imorgen.. da vet vi om det blir operasjon lr ikke.
 
Det tipper jeg de kan svare bedre på enn meg, men jeg har fått 12 piller over 3 døgn. Noen aborterer ikke før det har gått 24 timer så du får nok ikke fler. Men da var jeg veldig bestemt for at jeg ikke skulle skrapes ut.

Når det er sagt virker det som det er veldig ulik praksis fra sted til sted. At du ligger på sykehuset for medisinsk abort før uke 9 er ikke helt vanlig det heller.

Blei lagt inn pga smerter og truende abort, og dem va usikre på exu..
 
Ligger på sykehuset, fostret var dødt. Jeg er 8+0 idag. Har nå tilsammen fått 8 cytotec gjennom dagen, hvor mange kan man få egentlig før man gjør utskrapning? Har nesten ingen blødning..

Å nei:( så trist å lese.. føler med deg:(
Jeg var også i Mars termingruppa, men miste i uke 7+0..

Når det kommer til spørsmålet ditt så vet jeg dessverre ikke..

Klem<3
 
Nå skjønte jeg ikke hva du mente, om alle er der?

Jeg har fått tilsammen 10 cytotec nå i fire omganger og dem sa nå at dem gir maks fem omganger.. så må faste frem til dem har tatt ultralyd imorgen.. da vet vi om det blir operasjon lr ikke.

Ja spurte om alle er i skjeden enda? Mine falt ut, og har forstått at det ikke gjør noe sålenge de har gitt riktig effekt før de faller ut. De så nesten ikke oppløst ut.
 
Nå skjønte jeg ikke hva du mente, om alle er der?

Jeg har fått tilsammen 10 cytotec nå i fire omganger og dem sa nå at dem gir maks fem omganger.. så må faste frem til dem har tatt ultralyd imorgen.. da vet vi om det blir operasjon lr ikke.

Veldig rart at de ikke lar det gå 1 døgn før de gjør noe mer.

Utskraping bør man unngå. Det er et inngrep og da kan det bli komplikasjoner. Kan du ikke gi kroppen tid til å sette i gang på egenhånd? Etter mine 12 piller på 3 døgn tok det 48 tiner så aborterte jeg.
 
Ligger på sykehuset, fostret var dødt. Jeg er 8+0 idag. Har nå tilsammen fått 8 cytotec gjennom dagen, hvor mange kan man få egentlig før man gjør utskrapning? Har nesten ingen blødning..
Huff! Så kjipt! Vi var jo i samme termingruppe.. Her stoppet det 9+, så jeg måtte også være innlagt.. Fikk totalt 12 piller fordelt på 5 runder. Jeg hadde lite smerter og blødde «jevnt», men aldri store mengder, så jeg fikk også beskjed om å faste i tilfelle utskrapning. Men ul viste heldigvis bare litt rester igjen som kroppen fint ville håndtere selv - så selv om det ikke føles som veldig mye, så kan det være nok!
Jeg forstod det slik at det kunne være et alternativ å prøve med en ny runde cytotec dagen etter..
Sender deg en stor styrkeklem :Heartbigred
 
Trist lesing❤️ Jeg fikk 12 piller som jeg forstod var Max. Fosteret var 8-9 uker stort. Fikk en ul dagen etter for å sjekke at alt var ute, det var det ikke. Hadde fastet fra dagen før og fikk en utskrapning.
 
Hvordan gikk det med ul idag? Og hvordan går det med deg?
 
Slapp operasjon og kunne dra hjem og få ut resten hjemme. Verste opplevelsen jeg noensin vært med om dette her.. bare trist og lei meg.

uff <3 bare ta det heeelt rolig om du er sliten. Det er som en mini-barselstid etter abort. Jeg ble helt tappa for energi flere dager etter cytotec-kuren. Tok også en tur til legevakt etter jeg plutselig blødde masse, men var visse normalt. Likevel beroligende å få målt blodprosent, og vite man har en del å ta av. Ring om du blir engstelig!
 
uff <3 bare ta det heeelt rolig om du er sliten. Det er som en mini-barselstid etter abort. Jeg ble helt tappa for energi flere dager etter cytotec-kuren. Tok også en tur til legevakt etter jeg plutselig blødde masse, men var visse normalt. Likevel beroligende å få målt blodprosent, og vite man har en del å ta av. Ring om du blir engstelig!


Er egentlig ikke engstlig. Bare så ufattelig lei meg.. bare gråter og gråter.. sneik meg ut av soverommet når mannen sovnet, slik at jeg kan sitte å gråte i fred..
 
Er egentlig ikke engstlig. Bare så ufattelig lei meg.. bare gråter og gråter.. sneik meg ut av soverommet når mannen sovnet, slik at jeg kan sitte å gråte i fred..

Mente om det skulle oppstå noe som gjør deg engstelig.

Det er bare å gråte. Jeg også søkte litt isolasjon, men hjalp å skrive om det. Men det er nesten verre om man skriver med noen som man merker ikke klarer sette seg inn i situasjonen :/ Jeg måtte sitte å gråte en halvtime og hyperventilerte på pauserommet til de ansatte på klinikken der jeg fikk konstatert MA, selv om jeg var sikker på at det hadde gått galt lenge før jeg kom dit. Og etter kuren ble det enda verre med hormonnivået som endra seg. Føltes som barselstårer. Jeg var sykemeldt i 1,5uke etterpå, og brukte over en uke tilbake på jobb før jeg klarte gjøre noe som helst.
 
Mente om det skulle oppstå noe som gjør deg engstelig.

Det er bare å gråte. Jeg også søkte litt isolasjon, men hjalp å skrive om det. Men det er nesten verre om man skriver med noen som man merker ikke klarer sette seg inn i situasjonen :/ Jeg måtte sitte å gråte en halvtime og hyperventilerte på pauserommet til de ansatte på klinikken der jeg fikk konstatert MA, selv om jeg var sikker på at det hadde gått galt lenge før jeg kom dit. Og etter kuren ble det enda verre med hormonnivået som endra seg. Føltes som barselstårer. Jeg var sykemeldt i 1,5uke etterpå, og brukte over en uke tilbake på jobb før jeg klarte gjøre noe som helst.

Ja det er noe med det at der er noen som skjønner en. Jeg fødte jo ut foster og fostersekk o alt i et bekken på do på sykehuset, o jeg ble så lei meg fordi mannen min ville ikke se på det. Men i mitt hode er jo det, det som skull bli bebisen vår. O på ultralyden glemte jeg å få med bilde.. så jeg har ingenting fra bebisen som skulle bli vår.
Jeg er sykemeldt ut neste uke.. sen begynner skolen å, så da må hverdagen med studier og jobb starte igjen.. men klarer ikke å se at jeg kommer ut av kjellern her.. absolutt alt føles trist, jeg skulle jo være gravid.. Mannen min kalte meg ved en spøk, rugebolla... jeg syns det var søtt på en måte. Men nå er jeg jo ikke en som ruger lenger.. jeg er ingenting, bare en som sitter o gråter hele tida.

Har lyst å reise langt vekk.. men kan jo ikke det. Gruer meg til neste uke, da ska mannen være bortreist med jobben..
 
Back
Topp