Hvor mange barn har dere?

M

Moderator Tonje

Guest
Har du flere barn? - Eller er det din første?
- Dere som har flere, hvordan synes dere dette svangerskapet forløper sammenlignet med tidligere svangerskap?

- Dere som venter deres første, er det noe ved graviditeten som overrasker dere?
 
Så langt ganske likt som sist. Har ei jente fra før. Kvalm døgnet rundt, sliten og i dårlig form hele tiden.
 
Fikk en gutt i 2016, så dette er mitt andre svangerskap. Syntes første svangerskap var mye bedre en dette.. konstant sliten, kvalm, forstoppet til 100 og fått det kviseutbrudet :eek: haha håper alt snart går over :) :) :)
 
Har ett barn.

Sist svangerskap var ganske fælt: var kvalm til uke 39, hadde i tillegg helt forferdelig halsbrann siste halvdel av graviditeten: fikk halsbrann av VANN og ingenting hjalp. Måtte få omeprazol på resept for å få noe lindring. Måtte sitte og sove før jeg fikk den. Jeg hadde ingen matlyst, ingen cravings og hadde aversjoner mot det meste av mat det meste av svangerskapet. Orket ikke gå på matbutikker. Ble kvalm av å se plakatene utenfor til og med

I tillegg hadde jeg veldig lavt blodtrykk hele graviditen og var sliten og utmattet. Sov dårlig men mye trøtt.

Jeg brakk meg HVER morgen på vei til jobb (hele graviditeten), men jeg kastet bare opp ordentlig kanskje 5-6 ganger hele graviditeten!

Så, det viktigste, som jeg håper alle førstegangsfødende merker seg: etter fødselen forsvant ALLE symptomene! Hver eneste en! Kroppen er magisk! Null kvalme, brekninger, halsbrann, tretthet. Følte meg helt super. Fint å vite, tenker jeg :)

Dette svangerskapet har hittil vært verre enn det forrige. Nå begynte jeg å spy da jeg var ca 2,5 uke gravid(!!!)halvannen uke før positiv test...

Kvalmen er hele dagen nå, og jeg har gått ned 3 kg allerede (sist bare slet jeg med å gå opp, gikk opp for lite, men gikk ikke ned). Jeg spyr helt forferdelig, spyr og spyr med magen i kramper helt til magen er HELT tom. Det skjer gudskjelov bare ca 4 ganger i uka, dvs litt oftere enn annenhver dag. Sånn i snitt.. men føler for å spy mye oftere, og er redd for å spy. Så nå er jeg sykemeldt, det var jeg ikke så tidlig sist.
 
fekk jente sist, men er ikke sann jeg husker det.. men har sikkert glemt det.. har ingen følelse på hva som skjuler seg inne i magehuset :)
 
Helt enig, det forsvant etter fødsel! Jeg spiste fire skiver brød før babyen var vasket. Det var det meste jeg hadde spist på et måltid på mange måneder.
 
Dette blir mitt sjette. Det jeg merker mest forskjell på, er hvor tungt det er å være gravid når man er litt eldre enn man var den første gangen. :knegg:
 
Har en gutt fra før av.

Sist svangerskap var rene himmelen i forhold til dette. Jeg var kvalm kun ett par dager og ellers var jeg som normal!

Nå, derimot... fytti katta. Vært kvalm siden uke 6 (12 uker i morra), men heldigvis bedre nå. I tillegg er jeg utrolig hormonell og ikke lett å være sammen med. Med andre ord: helt ulikt fra det første! ;-)
 
Venta nr 4. Dette er det einaste svangerskapet eg har slete litt med kvalme.. ellers det meste likt..
 
Nå venter jeg nummer to :) veldig forskjellige svangerskap så langt. Er nå straks 9 fullgåtte uker, og har til nå vært sykt kvalm og kastet opp siden uke 4. (Gav seg nå denne uken faktisk. Ca 8+2 :D )

Forrige gang var jeg 100% sykemeldt fra uke 9 på grunn av alvorlige bekkenplager som varte nesten hele svangerskapet. Nå merker jeg foreløpig ikke noe til det utenom når jeg er veldig sliten eller løfter litt mer enn jeg burde. Men forrige gang var jeg ikke noe kvalm What so ever:. Så veldig forskjellig enn så lenge :p
 
Dette er nummer 2 her[emoji173]️
Har generelt vært mye dårligere denne gangen. Slet med kvalme sist også, men slapp å spy, det har jeg ikke sluppet unna denne gangen[emoji17]
 
Dette er nummer 1[emoji173]️. Er kjempe overasket over att symptomene kom allerede i uke 3,5. Kvalmen kom jo før jeg fikk bekreftet svangerskape [emoji23][emoji23][emoji23], men d som overraska meg kansje mest var å sliten man faktisk er i 1 trimester..
 
Dette blir nr 4 :) husker ikke hvordan de andre svangerskapene var i begynnelsen, og klarer ikke å sammenligne heller [emoji39][emoji28]
 
Har en liten engel som dessverre ikke fikk bli med lengre enn til uke 24, ellers ingen barn eller andre tidligere svangerskap. Svangerskapet denne gang er så langt hakket bedre enn forrige, men jeg hadde ikke de verste plagene første gang heller. Aldri vært slått ut av kvalme f.eks. Bare vært trøtt og blitt lettere sliten. Lett å huske forrige gang for jeg har termin 1 år og 17 dager etter forrige termin (som skulle vært i mai i år).
 
Har 3 gutter i fra før.
Syns jeg er mer uggen og kvalm nå, eller det vil si syns det har vart lengre og begynt tidigere.
Kan ikke huske at jeg var dårlig i så mange uker med de andre. Er som en zombie av og til :D
 
Har en fra før. Svangerskapet er tyngre med tanke på at jeg må ta meg av han jeg allerede har, men sånn form messing er jeg bedre [emoji4]
 
Ett skolebarn, som heldigvis klarer mye selv :D
 
Har en gutt fra før.

Jeg var kvalm i det forrige svangerskapet og hadde en del ligamentsmerter og murringer.

Denne gangen er jeg mye kvalmere, men har ikke ligamentsmerter.
 
Back
Topp