Hvor lenge var du jomfru?

Det er merkelig at du sier du ikke har noe problem med at andre velger en annen vei enn deg, og i neste setning presterer du å slenge om deg med ord som at andre er løse (og tidligere negativt ladede ord som "pule rundt").

Nei, enten respekterer du andres valg, eller så gjør du ikke det. Du kan ikke påstå å gjøre det, og så i samme åndedrag se ned på de som lever livet sitt annerledes fra deg.

Det er stor forskjell på å ha hatt mange sexpartnere, og å være en som er "løs" eller "puler rundt" eller er utro eller sjekker opp noen som er i et forhold osv. Det er fullt mulig å ha et rikt og fritt sexliv med mange partnere, uten at man er moralsk forkastelig av den grunn. Tror disse uttalelsene sier mer om dine fordommer og forutinntattheter, enn det sier om de som har flere sexpartnere. Neste gang holder det å si at du har hatt få sexpartnere, og er fornøyd med det. Det er unødvendig å rakke ned på andre.

Det var min moralske pekefinger, som svar på din. Og ja, til info så er jeg en av disse personene som ikke husker antallet mennesker jeg har hatt sex med. Jeg har aldri vært utro. Ikke er jeg løs heller, eller puler rundt. Men jeg har et høyt sexbehov, og de gangene jeg har vært singel så har jeg ikke hatt noe imot sex med andre single mennesker (eller par som ønsker en tredjepart, men her er det ikke snakk om utroskap). Sex er gøy og nytes, i mine øyne. Grunnen til at jeg ikke vet antallet partnere er fordi jeg ikke har sett viktigheten av å huske alle, og ikke fordi jeg ikke kan telle så langt. Jeg er fornøyd i bøtter og spann med at jeg klarte å holde meg i 6 mnd uten sex forrige gang jeg var singel, men det var ikke fordi jeg har endret mitt syn på sex. Det er fordi jeg er blodgiver, og om jeg har sex med ny partner settes jeg i karantene på 6mnd før jeg kan gi blod igjen. Så denne gangen valgte jeg blodgivingen over behovet for sex. Det er noe jeg er stolt av, at jeg donerer blod.
Nei, jeg har ikke noe problem med at andre puler rundt - men kanskje jeg har en annen språkbruk enn deg? Det får da være måte på å gå i forsvarsposisjon!
 
Nei, jeg har ikke noe problem med at andre puler rundt - men kanskje jeg har en annen språkbruk enn deg? Det får da være måte på å gå i forsvarsposisjon!

Språkbruken er så definitivt annerledes. Det er et spørsmål om å respektere andre. Snakker du nedlatende så kan du ikke unnskylde deg med annen språkbruk. Du ville ikke syntes det var ok om andre snakket om deg på denne måten. Om du faktisk respekterer andre (noe du helt åpenbart ikke gjør), så ville du også hatt en annen språkbruk.

Og unnskyld meg, men "det var da måte på å gå i forsvarsposisjon" er bare bullshit. Når du lirer av deg dritt, så får du tåle å høre at det er dritt. Om du ikke tåler at noen sier deg imot og ikke lar deg tråkke ned på andre, så får du legge om på språkbruken din.
 
Språkbruken er så definitivt annerledes. Det er et spørsmål om å respektere andre. Snakker du nedlatende så kan du ikke unnskylde deg med annen språkbruk. Du ville ikke syntes det var ok om andre snakket om deg på denne måten. Om du faktisk respekterer andre (noe du helt åpenbart ikke gjør), så ville du også hatt en annen språkbruk.

Og unnskyld meg, men "det var da måte på å gå i forsvarsposisjon" er bare bullshit. Når du lirer av deg dritt, så får du tåle å høre at det er dritt. Om du ikke tåler at noen sier deg imot og ikke lar deg tråkke ned på andre, så får du legge om på språkbruken din.
Wow. Jeg begynte med et innlegg for et års tid siden om at er glad jeg ikke har hatt mange sexpartnere, og ender tydeligvis opp som en fordomsfull, nedlatende bitch. Did not see that one coming!

Din kropp, ditt liv - knull så mange du vil, men respekter at andre synes det er helt greit å ikke dele kroppen sin med randoms. Eller er det bare jeg som skal respektere ditt valg?
 
Wow. Jeg begynte med et innlegg for et års tid siden om at er glad jeg ikke har hatt mange sexpartnere, og ender tydeligvis opp som en fordomsfull, nedlatende bitch. Did not see that one coming!

Din kropp, ditt liv - knull så mange du vil, men respekter at andre synes det er helt greit å ikke dele kroppen sin med randoms. Eller er det bare jeg som skal respektere ditt valg?

Herregud da. Det er jo akkurat det som er poenget. Du respekterer jo ikke mitt liv og mitt valg. Imens så sitter jeg her og respekterer deg og ditt. Jeg har aldri sagt eller nevnt et ord om at du ikke får lov å leve som du vil. Ikke har jeg nevnt et eneste sted i noen av mine poster her, om at det er noe galt eller negativt i at du gjør som du gjør med ditt sexliv. Ikke har jeg brukt kallenavn (som du har gjort), ikke har jeg beskrevet sexlivet ditt i et negativt lys (som du har gjort) og ikke har jeg ilagt deg en haug med negative kvaliteter basert utelukkende på sexlivet ditt.

Alt jeg ber om er at du respekterer meg og andre som har et annet sexualliv enn deg, og måten man viser respekt på er ved å ikke snakke nedlatende. Kjempefint for deg at du er glad og fornøyd, det er jeg også. Jeg bare ønsker å slippe skitkasting om at jeg er løs og puler rundt og tydeligvis ikke eier moralsk kompass og bare er ute etter å være utro og sjekke opp andre sine kjærester og alt det andre du mener vi som "puler rundt" tydeligvis gjør. Dette er ikke noe du skrev ifjor, dette er noe du skrev igår.

Det går faktisk ann å være glad med sitt eget liv, uten at det betyr at alle som lever annerledes skal gå og skamme seg. Det at jeg er fornøyd med mitt sexliv betyr ikke at jeg mener du burde skamme deg over ditt, og vice versa. Men ønsker du min respekt, så får du respektere meg. Ordbruken din viser til alt annet enn respekt, og selv nå så fortsetter du å kaste dritt i min retning. At jeg liksom deler kroppen min med "randoms". Hva betyr egentlig det? Tror du jeg ligger naken på en strand med beina spredt og med øya igjen og ikke aner hvem jeg har meg med? Dette begynner å bli latterlig. Jeg deler ikke kroppen min med randoms, og jeg begynner å bli lei av å forklare normal høflighet til et godt voksent menneske.
 
Herregud da. Det er jo akkurat det som er poenget. Du respekterer jo ikke mitt liv og mitt valg. Imens så sitter jeg her og respekterer deg og ditt. Jeg har aldri sagt eller nevnt et ord om at du ikke får lov å leve som du vil. Ikke har jeg nevnt et eneste sted i noen av mine poster her, om at det er noe galt eller negativt i at du gjør som du gjør med ditt sexliv. Ikke har jeg brukt kallenavn (som du har gjort), ikke har jeg beskrevet sexlivet ditt i et negativt lys (som du har gjort) og ikke har jeg ilagt deg en haug med negative kvaliteter basert utelukkende på sexlivet ditt.

Alt jeg ber om er at du respekterer meg og andre som har et annet sexualliv enn deg, og måten man viser respekt på er ved å ikke snakke nedlatende. Kjempefint for deg at du er glad og fornøyd, det er jeg også. Jeg bare ønsker å slippe skitkasting om at jeg er løs og puler rundt og tydeligvis ikke eier moralsk kompass og bare er ute etter å være utro og sjekke opp andre sine kjærester og alt det andre du mener vi som "puler rundt" tydeligvis gjør. Dette er ikke noe du skrev ifjor, dette er noe du skrev igår.

Det går faktisk ann å være glad med sitt eget liv, uten at det betyr at alle som lever annerledes skal gå og skamme seg. Det at jeg er fornøyd med mitt sexliv betyr ikke at jeg mener du burde skamme deg over ditt, og vice versa. Men ønsker du min respekt, så får du respektere meg. Ordbruken din viser til alt annet enn respekt, og selv nå så fortsetter du å kaste dritt i min retning. At jeg liksom deler kroppen min med "randoms". Hva betyr egentlig det? Tror du jeg ligger naken på en strand med beina spredt og med øya igjen og ikke aner hvem jeg har meg med? Dette begynner å bli latterlig. Jeg deler ikke kroppen min med randoms, og jeg begynner å bli lei av å forklare normal høflighet til et godt voksent menneske.
Forskjellen her er vel at jeg faktisk, med hånda på hjertet, ikke har ment noe galt om de som velger annerledes enn meg. Alt dette du skriver er meninger du har tillagt meg, og som jeg verken har skrevet eller ment.

Du må gjerne ta ut butthurten din på noen andre!
 
For meg er det et helt personlig valg, og jeg har som sagt ikke noe problem med at andre ser ting på andre måter. For min del henger lysten sammen med tillit, og selv om jeg har prøvd ONS, så er sex for meg bedre med en jeg kjenner og stoler på. Jeg er fremdeles glad for at jeg ikke har "delt meg" med så mange, og det kjennes veldig fint at samboeren min (forhåpentligvis) er den eneste jeg skal ha et slikt intimt forhold til resten av livet.

Ja, på ett punkt er jeg litt prippen da; jeg kan ikke fordra når folk legger seg etter menn/damer som er i forhold, eller folk som er utro. Det må være lov å tenke med hodet også, selv om reproduksjonsbehovet måtte melde seg. Så der drar jeg gjerne fram den moralske pekefingeren ;)

Du skrev ikke dette heller?
 
Du svarte forresten ikke på hva du mener med å "dele seg med randoms". Men går ut fra at du ikke skrev det heller, sånn egentlig.
 
Du skrev ikke dette heller?
Har jeg skrevet at jeg synes det er bare folk som har mange sexpartnere som går etter andres menn/kvinner?
Ja, jeg synes det er forkastelig å involvere seg med folk som er i et forhold. Det gjelder selv om du er jomfru Maria for den del.
 
Jo, det har jeg skrevet. Hvor har jeg skrevet at det er noe galt i å være løs?

Hahaha, åja, er det der vi er. Nei. Det å være løs har vel aldri hatt noe annet enn en positiv betydning. My bad! Tror jeg legger denne diskusjonen død for min del, nå begynner det bare å bli banalt. Lykke til med språkbruken videre.
 
Hahaha, åja, er det der vi er. Nei. Det å være løs har vel aldri hatt noe annet enn en positiv betydning. My bad! Tror jeg legger denne diskusjonen død for min del, nå begynner det bare å bli banalt. Lykke til med språkbruken videre.
Det er der vi er. Du tillegger meg en negativ konnotasjon av et ord som, for meg, ikke nødvendigvis er negativt ladet. Bruker tusenvis av ord på å kalle meg et dårlig menneske fordi du tillegger meg andre holdninger enn jeg innehar.
Jeg har ingen negative følelser overfor folk som har hatt mange sexpartnere, men jeg -har- negative følelser overfor folk som for faen ikke klarer å lede hva som skrives, men henger seg opp i enkeltord underveis.
 
Back
Topp