Hvor lenge var du jomfru?

20 år. Veldig fornøyd med både å ha ventet, og å ikke ha pult rundt i ettertid heller [emoji14]
 
Nesten 16 år [emoji14]
 
Hm.. var 10-11 år da jeg ble utsatt for noe. Men første gang frivillig var jeg 16 år
 
Jeg var 14 og kan ikke si jeg holdt ut. Hadde ikke satt meg noe mål, og det bare skjedde når det skjedde.
 
15
 
Var ikke noe å "holde ut" i den forstand. Men jeg var for sjenert og uinteressant for gutter frem til jeg var 26-27 år et sted..
 
Jeg var 15 når jeg hadde sex første gangen [emoji5]
 
Ingenting å "holde ut". Jeg var klar for sex, var i et rimelig langvarig forhold (sånn etter den aldersgruppen å regne) og følte at jeg hadde rimelig god kontroll. Jeg var 16 år og 13 dager. :) Angret aldri på det. Sex er gøy.
 
Tror jeg var 16
 
20 år. Veldig fornøyd med både å ha ventet, og å ikke ha pult rundt i ettertid heller [emoji14]

Kan jeg spørre hvorfor det er noe du tar stolthet i? Hva regner du som å "pule rundt?"
 
Kan jeg spørre hvorfor det er noe du tar stolthet i? Hva regner du som å "pule rundt?"

Fordi jeg synes sex skal være noe personlig og inderlig mellom to mennesker som er glad i hverandre, og ikke et aspekt av livet man skal dele med hvem som helst. Jeg har dog ikke noe problem med at andre velger en annen vei enn meg :)

Om du ikke vet navnet på alle eller antall du har hatt sex med, da har du vært litt for løs for min smak.
 
Fordi jeg synes sex skal være noe personlig og inderlig mellom to mennesker som er glad i hverandre, og ikke et aspekt av livet man skal dele med hvem som helst. Jeg har dog ikke noe problem med at andre velger en annen vei enn meg :)

Om du ikke vet navnet på alle eller antall du har hatt sex med, da har du vært litt for løs for min smak.

Takk for at du svarte. :)

Jeg synes det er interessant å høre hva sex betyr og representerer for folk. F.eks. hvor mye tabu og moral som knyttes opp til en "mekanisme" som har som eneste praktiske funksjon å føre arten videre.
Eller hvordan kvinner skammer seg over å ha en naturlig sexlyst, eller over nytelse.
Hvor mange partnere, eller hva slags sex man har skal liksom kunne definere en som person, eller si noe om hvordan man i andre aspekter av livet. (Sikter ikke til deg altså, bare drodler litt.)
Moren min sa f.eks. til meg da jeg var yngre at; "når du gifter deg kommer du til å angre hvis du har ligget med mange menn tidligere, og mannen din kommer ikke til å like det." Haha, det er til dags dato noe av det mest komiske jeg har hørt. :p
 
Takk for at du svarte. :)

Jeg synes det er interessant å høre hva sex betyr og representerer for folk. F.eks. hvor mye tabu og moral som knyttes opp til en "mekanisme" som har som eneste praktiske funksjon å føre arten videre.
Eller hvordan kvinner skammer seg over å ha en naturlig sexlyst, eller over nytelse.
Hvor mange partnere, eller hva slags sex man har skal liksom kunne definere en som person, eller si noe om hvordan man i andre aspekter av livet. (Sikter ikke til deg altså, bare drodler litt.)
Moren min sa f.eks. til meg da jeg var yngre at; "når du gifter deg kommer du til å angre hvis du har ligget med mange menn tidligere, og mannen din kommer ikke til å like det." Haha, det er til dags dato noe av det mest komiske jeg har hørt. :p

For meg er det et helt personlig valg, og jeg har som sagt ikke noe problem med at andre ser ting på andre måter. For min del henger lysten sammen med tillit, og selv om jeg har prøvd ONS, så er sex for meg bedre med en jeg kjenner og stoler på. Jeg er fremdeles glad for at jeg ikke har "delt meg" med så mange, og det kjennes veldig fint at samboeren min (forhåpentligvis) er den eneste jeg skal ha et slikt intimt forhold til resten av livet.

Ja, på ett punkt er jeg litt prippen da; jeg kan ikke fordra når folk legger seg etter menn/damer som er i forhold, eller folk som er utro. Det må være lov å tenke med hodet også, selv om reproduksjonsbehovet måtte melde seg. Så der drar jeg gjerne fram den moralske pekefingeren ;)
 
...
Ja, på ett punkt er jeg litt prippen da; jeg kan ikke fordra når folk legger seg etter menn/damer som er i forhold, eller folk som er utro. Det må være lov å tenke med hodet også, selv om reproduksjonsbehovet måtte melde seg. Så der drar jeg gjerne fram den moralske pekefingeren ;)

På det punktet er jeg veldig enig med deg; det er nok av fisker i havet, så man trenger ikke gå etter de som alt er i garnet, og utroskap er noe av det feigeste jeg vet om. Ha i det minste guts nok til å gjøre det slutt først hvis du er misfornøyd.
 
Jeg tenker som så at det er bortkastet å prøve seg på noen med fast følge og se for seg at det blir noe, for er de utro mot den andre så er det jo egentlig stor sjanse for at de er utro mot deg [emoji23]
 
Fordi jeg synes sex skal være noe personlig og inderlig mellom to mennesker som er glad i hverandre, og ikke et aspekt av livet man skal dele med hvem som helst. Jeg har dog ikke noe problem med at andre velger en annen vei enn meg :)

Om du ikke vet navnet på alle eller antall du har hatt sex med, da har du vært litt for løs for min smak.

Det er merkelig at du sier du ikke har noe problem med at andre velger en annen vei enn deg, og i neste setning presterer du å slenge om deg med ord som at andre er løse (og tidligere negativt ladede ord som "pule rundt").

Nei, enten respekterer du andres valg, eller så gjør du ikke det. Du kan ikke påstå å gjøre det, og så i samme åndedrag se ned på de som lever livet sitt annerledes fra deg.

Det er stor forskjell på å ha hatt mange sexpartnere, og å være en som er "løs" eller "puler rundt" eller er utro eller sjekker opp noen som er i et forhold osv. Det er fullt mulig å ha et rikt og fritt sexliv med mange partnere, uten at man er moralsk forkastelig av den grunn. Tror disse uttalelsene sier mer om dine fordommer og forutinntattheter, enn det sier om de som har flere sexpartnere. Neste gang holder det å si at du har hatt få sexpartnere, og er fornøyd med det. Det er unødvendig å rakke ned på andre.

Det var min moralske pekefinger, som svar på din. Og ja, til info så er jeg en av disse personene som ikke husker antallet mennesker jeg har hatt sex med. Jeg har aldri vært utro. Ikke er jeg løs heller, eller puler rundt. Men jeg har et høyt sexbehov, og de gangene jeg har vært singel så har jeg ikke hatt noe imot sex med andre single mennesker (eller par som ønsker en tredjepart, men her er det ikke snakk om utroskap). Sex er gøy og nytes, i mine øyne. Grunnen til at jeg ikke vet antallet partnere er fordi jeg ikke har sett viktigheten av å huske alle, og ikke fordi jeg ikke kan telle så langt. Jeg er fornøyd i bøtter og spann med at jeg klarte å holde meg i 6 mnd uten sex forrige gang jeg var singel, men det var ikke fordi jeg har endret mitt syn på sex. Det er fordi jeg er blodgiver, og om jeg har sex med ny partner settes jeg i karantene på 6mnd før jeg kan gi blod igjen. Så denne gangen valgte jeg blodgivingen over behovet for sex. Det er noe jeg er stolt av, at jeg donerer blod.
 
16 år, med første "ordentlige" kjæreste. En fin opplevelse :)
 
Back
Topp