Hvor lenge skal det drøye?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Nå kjenner jeg jeg snart får nok! 15 pp på førstemann og nå inn i pp14 med nr 2.. Hvorfor skal det være så forbaska vanskelig? Den ene etter den andre kommer inn her og prøver noen få pper før det klaffer, og her er vi..
 
Ja fy søren det er så urettferdig. Mange av de vi startet opp med her inne har liksom født for lenge siden. Jeg hadde virkelig ingen aning om hvor vanskelig denne reisen skulle være når jeg startet opp. Da hadde vi nok startet opp lenge før.. snakket med to vennepar om at vi vurderte å begynne å prøve.. de ville vente litt.. og vi begynte. Noen mnd senere ble det klaff for begge de i pp1. Begge de barna går i Bhg nå og de vurderer å begynne prøvingen på nr 2.. og her sitter vi og venter på ivf.

Nå må det snart bli klaff for oss begge. Vi skal få 2018 barn !!
 
*klem*
Kjenner følelsene så godt. Hadde flere kollegaer som startet prøvingen etter oss. de ble gravid i 2pp, da hadde vi hatt 1 SA, 1MA/BO og opplevde kjemisk nr 2 samme måneden som de ble gravide (det var en uke mellom hver av oss...) og nå har de begynt å føde mens jeg er like langt fra målet...
14pp nå...
 
Last edited:
Viss TR kommer straks (6dager over ikm), så går vi inn i 10pp nå straks. Syns i og for seg ikke 10 er så altfor galt- men begynner å bli engstelig og deprimert og det blir vel ikke bedre jo lengre det drøyer.. Håper det skal gå vår vei straks.
 
Vet! Jeg har faktisk ei venninne som har blitt gravid med nummer to i løpet av den tida vi har prøvd. Blir veldig pessimist i alle IKM-trådene her også, de som blir gravide er stort sett de i Pp1-4 syns jeg.
 
Vet! Jeg har faktisk ei venninne som har blitt gravid med nummer to i løpet av den tida vi har prøvd. Blir veldig pessimist i alle IKM-trådene her også, de som blir gravide er stort sett de i Pp1-4 syns jeg.
Fant raskt ut at IKM-trådene ikke er noe for meg.. Vi har bikket to år. Har vært gjennom alle slags følelser denne perioden..
 
Fant raskt ut at IKM-trådene ikke er noe for meg.. Vi har bikket to år. Har vært gjennom alle slags følelser denne perioden..
Jeg melder meg ut derifra jeg også. Skulle egentlig ønske vi hadde hatt skjult forum på over 1 år og..

Forstår godt at to år gir mange følelser. Hvor står dere nå?
 
Jeg melder meg ut derifra jeg også. Skulle egentlig ønske vi hadde hatt skjult forum på over 1 år og..

Forstår godt at to år gir mange følelser. Hvor står dere nå?
Vi får IVF etter nyttår. Er glad for å få hjelp men gruer meg så mye, både til å bli påvirket av hormoner og hvis det ikke skulle gå. Enn dere?
 
Ja fy søren det er så urettferdig. Mange av de vi startet opp med her inne har liksom født for lenge siden. Jeg hadde virkelig ingen aning om hvor vanskelig denne reisen skulle være når jeg startet opp. Da hadde vi nok startet opp lenge før.. snakket med to vennepar om at vi vurderte å begynne å prøve.. de ville vente litt.. og vi begynte. Noen mnd senere ble det klaff for begge de i pp1. Begge de barna går i Bhg nå og de vurderer å begynne prøvingen på nr 2.. og her sitter vi og venter på ivf.

Nå må det snart bli klaff for oss begge. Vi skal få 2018 barn !!
Ja ikke sant.. Det blir nesten en konkurranse ut av det hele, og de andre vinner alltid :( Nei jeg var også sikker på jeg kom til å bli gravid raskt, hadde vært klar i mange år før mannen endelig heiv seg på, så skulle det drøye i et år og vel så det.. Hadde iallefall ikke trodd at nr 2 skulle være like forbaska vanskelig :( Det er bare så urettferdig at jeg får ikke sagt det nok!
 
*klem*
Kjenner følelsene så godt. Hadde flere kollegaer som startet prøvingen etter oss. de ble gravid i 2pp, da hadde vi hatt 1 SA, 1MA/BO og opplevde kjemisk nr 2 samme måneden som de ble gravide (det var en uke mellom hver av oss...) og nå har de begynt å føde mens jeg er like langt fra målet...
14pp nå...
Ja ikke sant, alle jeg snakker med ble gravide etter en mnd eller to.. Samtlige av venninne mine og kollegaer som er gravide, og her sitter vi da, ikke gått på prevensjon på over 3 år, og alt tilsynelatende bra med oss begge, men neida.. Det verste er at tiden går så vanvittig fort at folk som ikke prøvde en gang allerede har store barn..
 
Viss TR kommer straks (6dager over ikm), så går vi inn i 10pp nå straks. Syns i og for seg ikke 10 er så altfor galt- men begynner å bli engstelig og deprimert og det blir vel ikke bedre jo lengre det drøyer.. Håper det skal gå vår vei straks.
10 pper er mer en nok det altså! Vi får bare håpe det snart snur, og det blir vi som blir gravide raskt når tiden kommer for neste mann :)
 
Vet! Jeg har faktisk ei venninne som har blitt gravid med nummer to i løpet av den tida vi har prøvd. Blir veldig pessimist i alle IKM-trådene her også, de som blir gravide er stort sett de i Pp1-4 syns jeg.
Ikke sant! Det popper opp annonseringer på alle kanter for tiden, og jeg kjenner det stikker mer og mer for hver gang.. Ja det florerer av de som klager over at de ikke blir gravide når det ikke klaffa på første forsøk. Kjenner jeg blir helt matt!
 
Ja ikke sant, alle jeg snakker med ble gravide etter en mnd eller to.. Samtlige av venninne mine og kollegaer som er gravide, og her sitter vi da, ikke gått på prevensjon på over 3 år, og alt tilsynelatende bra med oss begge, men neida.. Det verste er at tiden går så vanvittig fort at folk som ikke prøvde en gang allerede har store barn..
Huff ja. Det å se de som ikke ville ha barn enda gå videre og prøve på nr to og tre....
 
10 pper er mer en nok det altså! Vi får bare håpe det snart snur, og det blir vi som blir gravide raskt når tiden kommer for neste mann :)

Jo forsåvidt.. er 8 dager over ikm men fremdeles negativ test. Sitter på badgulvet og feller en tåre nå fordi jeg er så sliten og lei av prøveperioden. Er nok bare å innse at det ikke var noen spire denne måneden og håpe TR kommer tilbake straks.
 
Jo forsåvidt.. er 8 dager over ikm men fremdeles negativ test. Sitter på badgulvet og feller en tåre nå fordi jeg er så sliten og lei av prøveperioden. Er nok bare å innse at det ikke var noen spire denne måneden og håpe TR kommer tilbake straks.
En klem sendes din vei ❤️ Det kan ikke være at el kom senere enn du tror da?
 
Vi får IVF etter nyttår. Er glad for å få hjelp men gruer meg så mye, både til å bli påvirket av hormoner og hvis det ikke skulle gå. Enn dere?
Ja, IFV høres ikke ut som noen enkel løsning. Får alikevel håpe at det blir løsningen for dere. Vi er i pp16 nå, har oss som kaniner denne uka(TMI :p) , også har jeg bestilt legetime slik at vi får hjelp hvis det ikke går nå heller. Har fått 3 annonseringer av graviditeter fra nære venninner siste uka (!), så nå må jeg bare ta noen grep. Går i kjelleren av å tenke på det og slik kan jeg ikke ha det.
 
En klem sendes din vei ❤️ Det kan ikke være at el kom senere enn du tror da?

Kan alltid se EL-slimet og det gjorde jeg denne gangen også, en dag seinere enn «normalt», så jeg er meget usikker på hva som kan ha skjedd.. har bestilt legetime ihvertfall for å få tatt blodprøve å virkelig utelukke graviditet ihvertfall. Også skal sambo til sykehuset å testes da han ble operert for ikke-nedsunket-ballstein da han ble født..
 
Slenger med på denne! Vi er i pp15 nå, og har nettopp fått vite at to vennepar er gravide :( De ene er vi veldig glade for, for de har prøvd i over et år, men hos de andre var det et uhell. De siste er heller ikke så veldig ansvarlige av seg, og mest opptatt av å feste, og så ikke for seg en baby nå akkuratt. Skjønner ikke hvorfor det må vere sånn at det er såå enkelt for de som egentlig ikke vil ha barn, og såå vanskelig for oss som ikke klarer å tenke på annet! :banghead:

Jeg har derfor bestemt meg for å slutte helt å lese dagbøker her inne, og henge mer her og på skjult. Orker ikke å se flere positive tester hos de som knapt nok har prøvd. Unner de å lykkes, men det knekker meg å se at de får det til så fort, når det går så tregt her. Har liksom vært borti folk som har klagt over at "de nok aldri kommer til å bli gravide" i pp1, og fått klaff i pp2:mad:
Selv om det er vondt å kjenne på desse følelsene, er det godt å vite at jeg ikke er alene:Heartred
 
Trår inn i pp16 nå og skjønner tankene.
Ber om hjelp vi nå, makter ikke alle disse nedturene i lang lang tid. Jeg har jo før på mine yngre dager blitt gravid lett, så jeg vet hvordan det er også. Jeg har blitt eldre og med ny mann, tenk om vi ikke har gener som matcher. Mange tanker, men vi prøver videre selv om det har gått galt tre ganger nå.
 
Back
Topp