Hvor lenge skal barnehage barna ha sommerferie

De stenger 3 uker i juli, og de skal være hjemme de 3 ukene. Mulig det blir mer enn det, det må vi bare se an..
 
3 uker sammenhengende anbefales. Bhg er åpen hele året. Eldste er skolegutt til høsten så han skal ha 6 uker. Mellomste skal ha 4.
 
Som pedagogisk leder GLEDER det meg stort å se hvor mye fri barna deres skal ha :D Det er ofte en må krangle med foreldre om hvorfor barn skal ha min. 3uker sammenhengende fri og hvorfor det er viktig for barn å ha fri med foreldre/familie generelt. Ønsker alle,både barn og voksne,en riktig fin ferie sammen :D Alle har godt av ferie!

Minner også om at de fleste foreldre har 5.uker ferie ila året. Det er ikke det at man trenger å være klint oppå barna sine alle disse uken, det er mange måter å ha ferie på, men at man «ofrer» min 3.uker fordi barnehagen er stengt bør være et ganske enkelt minimum med litt planlegging (og det er en gode ikke alle har) ;)
 
Last edited:
Som pedagogisk leder GLEDER det meg stort å se hvor mye fri barna deres skal ha :D Det er ofte en må krangle med foreldre om hvorfor barn skal ha min. 3uker sammenhengende fri og hvorfor det er viktig for barn å ha fri med foreldre/familie generelt. Ønsker alle,både barn og voksne,en riktig fin ferie sammen :D Alle har godt av ferie!

Enig! Barnehagen er barnas «jobb», så er like deilig for dem med ferie som for oss!
 
Må ha fri totalt 3 uker og barnehagen er stengt 2.
 
De har ikke noe krav om ferie :)

De stenger uke 28, 29 og 30 :) Kommunen har tilbud om sommeråpen barnehage for de som har behov :)

Ungene skal ha ferie de ukene :)
 
I år får hun 5 uker!! Pleier bare ha de tre hvor bhg er stengt... men jeg får sein ferie i år så vi deler oss litt og får også hjelp av mamma ei uke... ho har ikke mye fri ellers i året så bare fint ho kan få en lang sommerferie i år [emoji3]
 
3 uker sammenhengende er kravet, barnehagen stenger i to uker. Vi skal flytte og pusse opp hus i sommer så sønnen vår får 5 uker ferie. Jeg er lærer, men bruker de to første ferieukene mine på flytting, da fant vi ut at han hadde det best i barnehagen :)
 
Han skal ha fire uker. Pluss en nå.. bhg har stengt tre uker.. (eller de har sommerbarnehage i en annen barnehage, noe som er helt uaktuelt for oss å bruke) de må vel ha tre uker sammenhengende tipper jeg..
 
Barnehagane har stengt 4 veke om sommaren, heile jula og påska :) Og sidan eg er heime i permisjon blir det ein god del fridagar langs med også!
 
Fri hele juli, så 4 uker
 
De må ha 3 uker sammenhengende, Bhg er åpen hele sommeren

Blir ihvertfall 4 uker fri på mellomste i år:)
 
Barnehagen er stengt fire uker, så blir de ukene. Litt mer om jeg får lenger ferie.
 
Som pedagogisk leder GLEDER det meg stort å se hvor mye fri barna deres skal ha :D Det er ofte en må krangle med foreldre om hvorfor barn skal ha min. 3uker sammenhengende fri og hvorfor det er viktig for barn å ha fri med foreldre/familie generelt. Ønsker alle,både barn og voksne,en riktig fin ferie sammen :D Alle har godt av ferie!

Enig! Skal innrømme at det hender vi har enkeltdager/formiddager fri mens lille er i barnehagen (både jeg og pappaen jobber kveldsvakter), men de utnytter vi til ting som ikke er artig for mini, som større handleturer eller lange turer med hunden. Han er jo med på slikt også, men ved å få gjort litt slikt mens han er i barnehagen får vi heller hatt mer fri sammen når vi faktisk har fri sammen, både helger og ferier, for ferie er jo så viktig!
 
Back
Topp