Hvor lenge skal barnehage barna ha sommerferie

Mine hadde alltid 6-8 uker, men tror det var minimum 2 eller 3 uker sammenhengende de krevde. Bhg var ikke stengt om sommeren.
 
Bhg er stengt i uke 29 og 30. 3 uker sammenhengende

Her får hun fri fra uke 27, og frem til hun begynner på Sfo rundt 6/7 august. Mulig hun får fri i uke 26 også. Blir 5-6 ukers ferie
 
Bhg er ikke stengt, men barna skal ha 3 uker sammenhengende fri [emoji4]
 
Barnehagen er stengt i 2 uker, men han har 4 uker i strekk fri :)
 
Stengt i 2 uker, må ha 3 uker sammenhengende. Han har en uke nå og resten i juli/august. Men jeg har ham hjemme så mange uker jeg kan.
Venter på oppstart på avkalringstiltak, så vi tar det litt som det kommer.
 
Må ha 3 uker sammenhengende. Bhg stenger ikke. Hadde tenkt å ta 4 uker ferie, men jeg fikk kun 3 av de 4 jeg hadde satt opp så da blir det kun 3 uker på barna også.
 
Mi skal ha 4 uker sammenhengende fri. Jeg tar hun alltid fri hele juli. Men tror det er regel på minst 3 uker.
 
De må ha fire uker. Minst tre av dem sammenhengende.

Vår får fire uker og noen dager i strekk i år
 
Barnehagen stengt 4 uker. Hun får 6 uker ferie fordi vi drar til Hellas i 2 uker før de stenger.
 
Her er barnehagen heldigvis åpen, og de må ha totalt 4 uker fri, 3 av de sammenhengende, per barnehageår. Vi tar alltid 4 uker sommerferie, pluss at i år skal ha en ukes ferie i september. Også hadde han fri hele jula da :) Er glad barnehagen ikke stenger her (de slår sammen avdelingene da), siden både pappaen og jeg er låst i forhold til når vi kan ta ut ferie (helsevesenet på begge.. Så ingen får fri hele juli, og vi bytter mellom tidlig eller sein ferie med minimal mulighet til å påvirke det, heldigvis har vi samme ferierullering), vi hadde slitt om barnehagen var stengt utenom frien vår :)
 
Barnehagen er åpen hele sommeren. Mine skal ha 3 uker sammenhengende ferie. Så får de sikkert litt fri inni mellom også.
Hos oss må de ha 4 uker fri til sammen på et år. Men 3 av de må være sammenhengende.
 
Han får 3 uker + ett par dager sammenhengende i juli, jobben min har stengt 2 uker og samme har bhg, det overlapper med en uke heldigvis. Så håper jeg han får noen enkeltdager sammen med bestemoren. Jeg sparer en uke til høsten/vintern da jeg har en periode med mye ekstrajobb da og så koser jeg meg hjemme med småen en uke etter det. Så han får minst de fire ukene han skal iløpet av året, da jeg har det i romjula også.
 
Her er Bhg stengt i 2 uker.
3 uker samanhengande må de ha.
Vi skall ha 1 uke nå i juni og 5 i juli/august
 
Back
Topp