Hvor lenge sammen?

3-4 år før vi fikk vår første felles barn.:)
Finnes ingen fasit for hvor lenge man bør være sammen før barn, mange faktorer som spiller inn.:)
 
Vi møtes i februar, ble sammen i mars, bestemte for barn i desember. Ble gravid i januar. Når vi får nr 3 i mars har vi vært sammen /samboere i 5 år.

For oss var det det rette. Men så er jeg 37 og han 47. Så om vi skulle ha barn kunne vi ikke ventet for lenge heller.

Som flere sier, det kommer ann på paret. Søsteren min og faren til hennes eldste hadde vært sammen i 10 år da hun ble gravid. De gikk fra hverandre når hun var 3 mnd på vei. Mens en jeg gikk på vg med, ble gravid som 16 åring med en hun nettopp hadde truffet. De er i dag gift og har 3 barn.
 
Vi hadde vært sammen i ca 6 måneder når jeg ble gravid med første [emoji4] nå har vi straks vært i sammen i 6 år og venter nummer to [emoji4]

Spiller ingen rolle tror jeg, så lenge man er klar for det [emoji4]
 
Vi hadde vert sammen nesten 3 år når vi fikk første. Nå har vi vert sammen 4 år, 5 år når lille kommer [emoji173]

Enig i det de fleste sier, det kommer an på paret. Om de føler seg trykke på hverandre og klar for å få en familie [emoji5]
 
Vært sammen i 2 år da jeg ble planlagt gravid. Ikke noe fasitsvar på hvor lenge man bør være sammen, men jeg synes absolutt man bør prøve å bo sammen før man velger noe så forpliktende som barn. Var da vi ble samboere at vi virkelig måtte kjenne på likheter og forskjeller ;)
 
Vi har vært sammen 8 år i år, møttes når vi var 18.
Venter vårt første barn som var veldig ønsket [emoji170]

Hadde nok tidligst tenkt på barn når vi hadde vært sammen i 2 år, er viktig at en kjenner hverandre på både godt og vondt.
Men hørt mange historier om folk som fikk baby 9 måneder etter de møttes og det har gått kjempe bra så hvem vet :)
 
Vært sammen i 6,5 år og vært samboere i snart 4 år. Ble gravid ca 4mnd etter vi flyttet sammen. Venter nå nr 3[emoji173]️
 
Vi hadde vært sammen 4 mnd før jeg ble gravid første gang, men fant det ikke ut før jeg mista.
Så mista vi igjen etter 1 år og nå er vi gravide igjen [emoji4] og har vært i lag i rett over 1 1/2 år
Ingen av gangene har vært planlagt og de to første gikk jeg på pilla.
 
Vi har vært sammen i 4,5år [emoji173]️ Så når bebis kommer i juli har i 5 års jubileum [emoji294]️
 
Hadde vært sammen 6 mnd da vi ble gravide med første, nå venter vi nr 2 og har vært sammen 5 år [emoji4]
 
Vi har vært sammen snart 10 år. Vi har aldri planlagt graviditet. Gledelige uhell hele gjengen. Jeg ble gravid 3 mnd etter vi begynte sammen. Jeg gikk på pillen så det var absolutt ikke planlagt. Viser seg at p piller og andre hormon preparater fungerer motsatt på meg.
 
Sammen i seks år, gift i ett, vi er 25 år begge to <3 venter vårt første barn :)
 
Vi har vært sammen i straks ni år, og er gift på første året. Venter første barnet sammen, vi gleder oss til å stifte familie :Heartpink
 
Vi hadde vært sammen i 6 da vi fikk nr en, og nå har vi vært sammen i 10 år [emoji173]️
 
Back
Topp