Hvor lenge og mye lar du baby ligge alene og leke ol?

Anleggsfrue

Betatt av forumet
Junilykke2018
Altså, jeg føler jeg sitter med babyen hele dagen, er dette rett? Og hvor mye tid kan de faktisk ligge alene å leke for seg selv? Slik at jeg i det minste får tid til å ta en liten vask av huset
 
Min ligger mere på gulvet enn den er på fanget. Ligger med masse leker rundt seg. Han Strekker seg for å ta de, ruller rundt. Hvis han ligger for lenge på magen blir han sliten og irritert. Da snur jeg han til ryggen igjen. Tenker at babyen styrer dette selv? De sier ifra når de har fått nok? ☺️ Prøv deg frem!
 
Min ligger mere på gulvet enn den er på fanget. Ligger med masse leker rundt seg. Han Strekker seg for å ta de, ruller rundt. Hvis han ligger for lenge på magen blir han sliten og irritert. Da snur jeg han til ryggen igjen. Tenker at babyen styrer dette selv? De sier ifra når de har fått nok? ☺️ Prøv deg frem!

Samma her! Så mye som mulig, jeg er som regel rett ved siden av:)
 
Når hun nettopp har våknet «godtar» hun å ligge for seg selv alt fra 10-20 minutter å leke. Så sitter jeg med henne en stund mens hun leker. Når hun begynner å bli trøtt igjen har jeg henne i vippestolen eller på fanget :)
 
Når hun nettopp har våknet «godtar» hun å ligge for seg selv alt fra 10-20 minutter å leke. Så sitter jeg med henne en stund mens hun leker. Når hun begynner å bli trøtt igjen har jeg henne i vippestolen eller på fanget :)

Likt her og
 
Når hun nettopp har våknet «godtar» hun å ligge for seg selv alt fra 10-20 minutter å leke. Så sitter jeg med henne en stund mens hun leker. Når hun begynner å bli trøtt igjen har jeg henne i vippestolen eller på fanget :)

Samme her.

Også kan han ligge, og leke igjen når han er våken igjen med ny bleie, og full mage :)
Tar han opp med en gang jeg merker at han har fått nok igjen. Jeg bytter på at han ligger i bedside crib med leke over seg i mens han stort sett er på ryggen pga lite rom for bevegelse der (gjort med vilje), på matta hvor han kan snu seg å trene på magen/ryggen som han selv vil, og på sofaen der han veksler mellom rygg/mage under tilsyn.
Om dem to små søstrene ikke blander seg for mye kan han ligge lenge flere ganger til dagen :p
 
Back
Topp