Hvor lenge nattammet dere?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Nærhet, kjærlighet, trygghet, varme, - og mat! Mange babyer har ett stort behov for mat og kos på natten. Babyer vet jo ikke forskjell på dag og natt..

Det sies også at mødre som ammer på natten sover lenger og har bedre søvnkvalitet enn de som ikke gjør det.. Tror du det stemmer?

Hvor lenge hadde barnet ditt behov for å bli ammet om natten?

Her kan du lese en fin artikkel om nattamming
 
Første ble til flaskebarn og hun sluttet med nattmat da hun var 9 måneder ca.
Andremann nattammet jeg til i hvert fall 13 måneder, om ikke 15. Husker ikke. Avvennet han fordi jeg orket ikke pga diverse grunner. Hvis ikke hadde jeg kanskje latt han styre det selv til tross for maset til helsesøster. Skjønner ikke hvorfor helsesøster ville så gjerne at jeg skulle slutte mens hun stresset sånn med vekta hans fra han ble født.
 
Rundt 8 mnd med minstemann om jeg ikke husker feil. Kunne gjerne ammet han om natten mye lengre jeg :( Er så kos
 
Ca 12 mnd med første [emoji85] aner ikke hvor lenge det blir med andremann
 
Var vel 22 måneder, men hadde perioder han sov igjennom uten pupp før det da :) Nattamming var sovemedisin for begge to, så var null problem å nattamme til tross for jobb syns jeg :)
 
Eldste ammet jeg ikke. Mellomste sluttet med både dag-og nattamming da han var ni mnd. Yngste blir snart to og ammes fremdeles en gang innimellom om det er netter hun er mye våken :)
 
2 uker med eldste, da sov hun i 10-11 timer på natt. Ammer fortsatt på natt med minste på 10 uker og vi sovner med en gang.

Søvnkvaliteten min var uten tvil bedre med eldste
 
Ammer fortsatt minste på 6 1/2 månder på natt, ammet storesøster på natt til hun var 2 1/2 år.
 
Storesøster sluttet jeg å amme på natt da hun var rundt 2mnd, da sov hun fra 19-08/09. Andremann nå er litt mer avhengig, så ammer enda endel på natt og han er 6,5mnd :) satser på at det roer seg litt etterhvert, når han også begynner med mer fast føde i løpet av dagen :)
 
Tror han var 7 mnd da vi sluttet med nattamming. Han stoppet det selv.
 
23mnd og er fremdeles veldig glad i puppen om han våkner og kommer inn om natten.
 
1 da han var 3 mnd og den andre 6 mnd
 
Gikk fra amming til flaske (spesial-MME) da hun var 5 mnd. Så det var veldig enkelt å kutte nattmåltidene. Jeg puttet oppi en skje mindre MME hver andre eller tredje natt, så det ble mer og mer utvanna. Til slutt var det bare vann igjen i flaska. Da sluttet hun å våkne og å ville ha melk om natta :)

Husker ikke hvor gammel hun var, kan ha vært alt fra 7-9 mnd. Husker virkelig ikke. Men siden da har hun i allefall sovet godt natta gjennom. Aldri hatt noe nattevåking (MEN har hatt mange perioder med tiiidlige morgener altså). Tre og et halvt nå
 
13-14 mnd.. han våknet ofte, (hver 1,5-2 timer) så det ble en ny verden da vi sluttet :)
Kommer nok til å slutte litt før med neste..
 
Jeg tror forresten veldig på at de som ammer har bedre søvnkvalitet.

Jeg sov mye bedre og fortere og dypere da jeg ammet. Da jeg sluttet amme ble hormonbalansen helt annerledes og jeg ble liggende lys våken etter å ha gitt nattflaska.
 
Back
Topp