Hvor lenge lå du på barsel etter fødselen?

M

Moderator Wilma

Guest
Var det selvvalgt, eller var det andre faktorer som bestemte for dere? :)
 
Var det selvvalgt, eller var det andre faktorer som bestemte for dere? :)
Nesten tre døgn. Vi fikk vite at man ligger 72 timer. Siden jeg fødte en lørdag kveld regnet vi med vi skulle være der til tirsdag kveld. Men allerede mandag kveld begynte de å snakke om å reise hjem, og tirsdag formiddag opplevde jeg at de forventet at vi skulle reise. Men jeg var fremdeles usikker på amming og fikk ikke helt til å legge til, så vi bare ble noen timer ekstra. Tror jordmora som hadde vakt syns det var merkelig at vi var der, men det gadd jeg ikke bry meg om. Jeg hadde lov til å være i 3 døgn, og det hadde jeg ikke vært ennå
 
3 døgn pga gulsott, egentlig hadde de tenkt å sende meg hjem etter 2 døgn da avdelingen var full.
 
Vi var 4 døgn, pga gulsott og at hun var litt lita så de ville se vektoppgang før vi fikk reise hjem :)
 
5 døgn pga gulsott
 
På barsel lå jeg bare 3 timer. Lå tilsammen på sykehus 8 timer etter babyen var født.
 
11 timer. :) Ville hjem til storebror. [emoji170]
 
6 døgn pga ks og litt prematur. Han gikk ned i vekt og vi fikk ikke dra før han hadde gått opp. Det ble kanskje litt for behagleig å være der, for vi hadde tenkt å være en dag til. Men den sjette dagen var de veldig gira på at jeg skulle dra :hilarious: Vi lå på føden hele tiden, da vi trengte veldig mye hjelp.
 
3 dager. Ble skrevet ut kl. 17 om ettermiddagen. Kunne egentlig reise om morgen, men legen kom ikke før det.
 
3 dager. Valgte selv, men de syns ikke jeg skulle være lengre. Hadde vært 1 uke på sykehuset til sammen da vi dro pga blei satt i gang (det tok 4 dager!)
 
2,5 døgn. Fødte på kvelden og dro hjem en morgen. Pappaen dro hjem til storesøster et døgn før. Jeg og lillesøster ble igjen på "husmorferie" for å få tatt alle tester før vi dro hjem. :)
 
Fødte fredag morgen og dro hjem etter lunsj lørdag. Jeg var andregangs og mer eller mindre overlatt til meg selv, og slet veldig med å slappe av der. Så da var det utrolig godt å dra hjem.
 
Jeg fødte på en mandag. Reiste hjem onsdagskveld med førstemann. Da fikk samboeren min sove på samme rom som oss. Frisk gutt men jeg var tom for energi da jeg mistet mye blod. Håper på å være i så god form denne gangen at jeg kan reise hjem samme dag eller dagen etter visst det blir nattfødsel. [emoji4]
 
7 dager, pga KS, prematur og dysmatur som ikke gikk opp i vekt. Fikk dra hjem fordi jeg tryglet om å dra, heldigvis snudde vekten så fort vi kom hjem så vi fikk bli hjemme :)
 
Ops[emoji28] 4 dager, måtte være en dag ekstra pga ks og at hun hadde gått ned mer enn 10% i vekt. Håper neste gang (om jeg er så heldig å få en til), at jeg får gå noen dager før, men var veldig glad jeg fikk alle 4 dagene denne gangen! :):)
 
Back
Topp