Hvor lenge lå du på barsel etter fødselen?

Etter første fødsel var jeg på barselhotell i fire dager grunnet gulsot. Etter andre var jeg på barsel i 4 dager og barselhotell 2 dager pga stort blodtap. Hadde sett for meg et mye kortere opphold, men sånn ble det ikke..
 
Var på barsel hotellet i to dager, fikk god hjelp til å komme i gang med ammingen. Det føltes trygt å ha noen å kunne spørre hvis vi lurte på noe siden det er første barnet, men var veldig godt å komme hjem igjen etter de dagene :)Hadde ikke noe behov for å bli noe lengre enn de to dagene heller.
Ammingen gikk greit, vi følte oss trygge og hadde heller ikke trengt å spørre om noe særlig hjelp når vi var på barselhotellet:) Selv om det var godt å ha muligheten:)
 
Jeg ville hjem minutter etter jeg hadde poppa henne ut haha men ble selvfølgelig to dager, og satt vel der som en robot og ikke klarte å gå noen steder:/ Fikk god hjelp/oppfølgning og følte oss trygge alle sammen- er veldig glad vi slapp å være lenger for det var aller best å komme hjem til kjente omgivelser:)
 
4 dager, følte jeg fikk ganske god hjelp, unntatt med ammingen.
 
Med førstemann var jeg nesten en uke. Stort blodtap gjorde at jeg ikke fikk lov. Denne gangen var jeg tre netter. Kunne reist hjem etter to, men måtte vente på konsultasjon fra fysioterapeut på grunn av veldig vondt bekken. Ville hjem så fort som mulig begge gangene, da.
 
Dro hjem etter to netter. Denne gangen har vi lyst dra hjem før :) Selvfølgelig åpen for at jeg endrer mening etter fødselen. Men sålenge babyen og jeg er i fin form og vi er klare for det så er ønske å kunne dra hjem tidligere enn sist :)

Lå forresten på sykehushotellet, men det er ikke mulig lenger..kun barselavdeling nå..
 
Last edited:
Lå på barsel 3 dager med førstemann. Godt fornøyd med det iom. at vesla hadde gulsott og var født 36+0. Håper på det samme med baby 2 :)
 
Med nr 1 så lå vi på hotellet i 2 netter. Ville bare hjem så med nr 2 så ville jeg hjem med en gang. Men pga treghet og mange fødende så fikk vi ikke komme til legen. Så ble en natt på hotellet med nr 2. Hadde han blir født en time før så kunne vi reist hjem samme dag. Men var godt å være der og få smertelindrende for etterier og at de lagde mme for oss til en veldig sulten baby. Han spiste 3 flasker på kort tid. Så han var utrolig sulten.
 
3,5 uke med første. (Masse komplikasjoner og operasjoner på meg)
Ville reise hjem samme dag med minste, men måtte være 4 dager pga fødselsvekten :)
 
Ei uke, grunnet prematur. Ønsket dra hjem tidligere, egentlig (og dattera var jo faktisk helt frisk og fin, og sånt..), men.. Spesielt siden ene jordmoren var så sur.
 
Fødte på torsdag og dro hjem på søndag. Regner med at vi blir til vi blir kastet ut denne gangen. Det er så mye roligere på barsel enn hjemme :hilarious:
 
Ble fem dager pga hastekeisersnitt[emoji4] men da var jeg klar for å komme hjem.
 
Back
Topp