Hvor lenge hadde dere vært sammen før...

M

Moderator Steffen

Guest
dere bestemte dere for å prøve å få barn? Er dere kjærester, samboere eller gift? Eller har dere andre løsninger? Var begge enig med en gang? Eller var det kanskje ikke planlagt - i så fall, hvordan håndterte dere den positive testen? :)
 
Før vi fikk vårt første barn, hadde vi bodd sammen i 4,5 år [emoji5]
Nå venter vi nummer 2, og ble gift i sommer [emoji173]️
Etter bryllupet var vi enige om at tiden var inne for å prøve igjen.
Vi har nå vært kjærester og samboere i 7 år, og gift i 4 mnd[emoji173]️
 
Ble ekstremt uplanlagt gravid måneden etter at vi traff hverandre. Det var tre år siden i sommer.

Giftet oss i juni, og ble planlagt gravide kjapt. Nå blir det baby rett før bryllupsdagen vår neste år, og vi treffer ganske nøyaktig på datteren vår sin treårsdag.
 
Vært sammen i snart 11 år. Planlagt å begynne å prøve nå i sommer :)
 
Vi visste helt fra starten av forholdet at vi ville ha barn en dag. Vi ville bli ferdig med utdanning og komme oss i jobb først. Begynte prøving etter 7 år sammen, ble gravid etter ganske nøyaktig 9 år sammen. Med første barnet. Nå har vi vært sammen i 12 år :) ❤️
 
Hmmm *telle på fingrene* litt over 13 år hadde vi vel vært sammen da prevensjon ble kasta. Nå nærmer vi oss å ha vært sammen i 16 år. :)
 
Sammen i 4 år når vi fikk vår første sammen :) Giftet oss i dåpen...

Sammen i 6 år, og gift i 1.5 år når vi fikk vårt 2.barn.
Og nå sammen i 7.5 år, og gifte i 3. år når vårt 3.barn kommer :p
 
Last edited:
Jeg har en sønn fra før, hvor jeg og min eks møttes og jeg ble «gravid på et kvarter» :p:p så når jeg møtte min nåværende samboer, så da jeg tidlig at jeg ønsket flere barn, så om vi ønsket å gå videre og bli kjærester osv, så måtte han også ha et ønske om barn for jeg ønsket ikke å finne ut mye senere at han ikke ønsket.

Heldigvis for meg så har han alltid hatt lyst på fler barn men ikle helt funnet den han ønsket å skape den familien med. Så da ble det oss:Heartbigred

I oktober i fjor var vi enige; nå er vi skikkelig klare for å begynne prøvingen med barn! Men vi måtte igjennom en lang periode med å finne felles hjem, si opp gamle leiligheter, flytte sammen, skape hverdagen sammen, tilvenning i ny barnehage for sønnen min og rett og slett prøve å finne et tidspunkt som kunne passe best.

Vi skulle egentlig begynne prøvingen i november i år, for da skulle et av prosjektene våre være ferdigstilt. Men når prosjektet ble utsatt helt til neste sommer, sa jeg «da gjør vi det nå!!» og smakk så satt spira <3

Så for å egentlig svare, så har vi vært kjærester i straks to år og samboere i straks ett år <3
 
Glemte å svare på sivil status. Vi er samboere, men forlovet. Skulle gifte oss i fjor sommer men valgte å utsatte det pga termin var så nærme. Nå er planen igjen å gifte oss til sommeren, og denne gangen driter vi i at termin blir tett oppunder. De andre klarer fint å feire brudeparet selv om brudeparet går tidlig til køys eller må stikke seg unna med en liten en. Jeg vil bare bli gift jeg, orker ikke flere utsettelser og endring av planer. :hilarious::hilarious:
 
Vi ble sammen sommeren 2012, flyttet sammen sommeren 2013 og fikk første bebis høsten 2016 :D prøvde ikke særlig, men var fullt klar over hva som kunne skje om man ikke brukte noe prevensjon :) akkurat samme skjedde denne gangen også [emoji23]
 
Vi ble sammen på ungdomsskolen[emoji173]️Førstemann var veldig planlagt og kom etter vi hadde vært sammen i 9 år. Vi giftet oss året etter og har snart vært gift i 10 år og sammen i 20 år[emoji173]️
 
Jeg hadde en fra før, når vi ble sammen [emoji4] Ble samboere etter bare 6 mnd. Forlovet etter 3 år. Var sammen i 4 år før vi planla barn og da kom lille året etter [emoji5] Og nå har vi vært samboere og forlovet i 10 år og venter sistemann [emoji173] (Giftemålet stresser vi ikke med)
 
Sammen i 2år så kom første prinsessa☆ venter nå nr to,snart sammen i 7år♡
 
Var sammen i litt over 3 år når jeg ble gravid med første. Ikke helt planlagt men ikke uventet heller, hadde snakket om å få barn.
2 mann var planlagt og kom 2 år og 3 mnd etter 1mann
3 mann satt ca 3-4 mnd før planlagt, men velkommen var han. Kom 1,5 år etter andremann.
4 mann var også planlagt og satt på første forsøk. Blir 2 år og 4 mnd mellom denne og 3mann.
Vært sammen i 10 år til sommeren
 
Vi har vært sammen i 7 år. Valgte å vente med barn til vi var ferdig med studier og hadde faste jobber. Vi giftet oss nå i sommer og pga jobb måtte vi vente med å prøve å bli gravide til september, men da satt spira på første forsøk :Heartred:Heartred:Heartred
 
Har vært sammen i snart 11år, gift i to[emoji173]️ Prøvere i fire år[emoji52]
 
Sammen i 9 år, samboere.
Første barn er nå 2,5 år, gravide for andre gang nå.
Gifte oss kan vi gjøre når vi vi føler vi har råd til det, så kan barna være med å «farge» bryllupet
:talk017
 
Vi var samboere og hadde vært sammen i 16-17 mnd da vår første kom til verden. Nå har vi vært sammen i over fem år, og vært gift rundt ett år, og er nå snart ni uker på vei. :)
 
Vi hadde vært sammen i tre år da jeg ble gravid med første. Bodd sammen i ca ett år, og kjent hverandre i fem år.
Nå venter vi nummer to, og har snart vært sammen i seks år. Vært samboere i snart fire år :Heartred
Begge to var godt planlagt og satt på første forsøk. Vi er så heldige!
 
Back
Topp