Hvor lenge fullammet dere?

Kommer an på hva du mener med fullamme? Tenker du uten fast føde? Eller mener du at det ammes til alle måltider i tilegg til fast føde?
 
Er vel ikke anbefalt å fullamme lengre enn 6 mnd. Da bør de begynne å få fast føde.
Jeg fullammet kanskje i 1 mnd, delammet i 5.
 
Fullammet i nesten fem måneder, da begynte vesla med smaksprøver. Ammet ved alle måltider til hun var ca åtte måneder, og kuttet så gradvis ned til hun var litt over året, så var det helt slutt.
 
6.5 mmd med nr 1.
Aldri med nr 2. Men delamma til 2 mnd.
 
Fullammet til 4 mnd alder, da fikk han smake grøt osv. Men fikk pupp til 11 mnd.
 
Jeg fullammer..prøvde oss på fast føde for noen uker siden men han ville ikke ha og han er fornøyd med bare pupp!
Men regner med vi får beskjed om å starte med mat på neste kontroll, han blir 6mnd straks :)
 
Full ammet i 4 mnd og sluttet å amme når han var 10mnd..
 
Har fullammet til rundt 5/6mnd med nr 1,2 og 4. Nr 3 ble fullamma til 7mnd. Prøvde smaksprøver på grøt og div fruktmos fra 5,5mnd men han nekta og spytta alt ut. Brekker seg når han fikk en skje i munn. Men han var "stor og god" så helsesøster sa at det var ingen problem og fullamme såoass lenge siden han la godt på seg (var på noen ekstra kontrollveiinger mellom 5 og 8mnd for å følge med).
 
Eg fullamma i 4 mnd - da byrja han å få smaksprøvar på graut og div mos. Men amma til kvart måltid fram til 7,5/8 mnd. Da var eg allerede gravid og han nekta. Trur mjølka fekk ein ny smak.
 
Den ene fullammet jeg i 6 mnd som planlagt. Den andre fullammet jeg i 8 mnd, fordi han ikke ville smake på fast føde før, nektet å åpne munnen. Det var jo egentlig ikke noe problem med det heller, bare en litt stresset mamma. Neste gang skal jeg stole på at ungen begynner å spise når den selv er klar. :)
 
Å fullamme er å gi kun morsmelk

Førstemann fullammet jeg i fire måneder. Han var en stor baby og krevde mye og var interessert i små smaksprøver og fikk små porsjoner grøt frem til han var 6 måneder, fra da fikk han noe som liknet fulle porsjoner grøt og litt middagsmat. Fra da var han oppslukt av alt vi spiste og fikk samme mat som oss og spiste etterhvert gode porsjoner til hvert måltid.

Yngste ble fullammet i 6 måneder og begynte med smaksprøver fra da. Men han var ikke særlig interessert og fikk primært morsmelk frem til han hadde passert 1 år. Først da var han oppe i fulle måltider annen mat, men fortsatt pupp til hvert måltid samt før soving og på natta.
Begge ungene la på seg og utviklet seg akkurat som de skulle.
 
Fullammet begge til de var 6mnd, så gradvis innføring av fast føde :)
 
Den ene fullammet jeg i 6 mnd som planlagt. Den andre fullammet jeg i 8 mnd, fordi han ikke ville smake på fast føde før, nektet å åpne munnen. Det var jo egentlig ikke noe problem med det heller, bare en litt stresset mamma. Neste gang skal jeg stole på at ungen begynner å spise når den selv er klar. :)
Høres ganske likt ut som her. :)
 
Husker ikke, men det var lenger enn 6 måneder. Ville bare ha pupp og la på seg og vokste som bare det så stresset ikke så veldig med det. Ga smaksprøver også spiste han mer og mer etterhvert :)
 
Ja, dersom barnet ikke er interessert i fast føde og ikke vil spise, og legger fint på seg så ammer man i stedet!

Vi fullammet mer eller mindre til 8 måneder pga liten interesse for annen mat. Hun spiste litt, men ikke nok til å bli mett. Så fylte på med mm til alle måltider.

Jeg fullpumpet, så hun fikk mm på flaske da, men det var jo en form for full"amming" :p
 
Dere som fullammet, eller ammet til alle måltider, hvordan gjorde dere det når dere begynnte å jobbe? Jeg skal ut i jobb når mini er 8 mnd. Foreløpig spiser han 1 grøtmåltid på ettermiddagen. Nekter alt annet.... Pumping år jeg ikke til.
 
Fullammet begge i 6 mnd. Sluttet å amme storesøster da hun var ca 17 mnd.

Ammer fortsatt lillesøster på 9 mnd.
 
Dere som fullammet, eller ammet til alle måltider, hvordan gjorde dere det når dere begynnte å jobbe? Jeg skal ut i jobb når mini er 8 mnd. Foreløpig spiser han 1 grøtmåltid på ettermiddagen. Nekter alt annet.... Pumping år jeg ikke til.
Min permisjon var over når han var 7-8 måneder og da var han fortsatt ekstremt avhengig av morsmelk som hovednæring. Vi hadde litt ferie sammen (mannen tok permisjon den sommeren og sparte ferieukene til senere) og så var jeg arbeidsledig og stort sett tilgjengelig for amming. Men på slutten av sommeren var jeg heldig å få jobb, så jeg måtte intensivere pumpingen. Han var ikke veldig gira på flaske, det var han egentlig aldri, så det var litt trått for pappaen og han hjemme, men de få dagene jeg var borte gikk det heldigvis greit.
 
Full ammet til 4,5 mnd ca, slutta helt når ho var 7 mnd.
 
Back
Topp