Hvor lenge før man gleder seg?

Gratulerer med ny spire❤️ Og leit du måtte oppleve å miste den forrige.
Jeg har mista tre ganger og sliter med å glede meg, har kommet til uke 13 ( 12+5) har hatt 7 ul og hører hjertelyden hjemme med doppler er lettere nå enn til å begynne med, så håper det kommer litt gradvis. Vi har denne uka snakket litt om hva vi trenger og må handle inn. Bekymringene er der og alt blir analysert i neg retning. Satser på at det blir litt bedre og gleden kommer mer når jeg kjenner skikkelige spark der inne.
 
Gratulerer så mye og krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen
Var nettopp selv igjenom min andre MA og har en gutt på 2 år. Jeg var veldig engstelig andre gang klarte ikke glede meg var redd for og bli så lei meg igjen. Men tenker at du må barr prøve og være positiv prøv å ikke tenk for mye på det for man kan jo ikke gjøre så mye med det uansett og som regel så går det jo bra og hvis ikke så tar dere dere det da om det skulle bli tilfelle. Ta det litt med ro slapp av og prøv og gjør ting som gjør deg glad og får deg på andre tanker. Lett og si men skjønner veldig godt hvordan du har det og om du skulle være maks uheldig og miste en gang til så betyr det ikke at noe er galt og at du ikke kan få flere barn, det er mye som skal klaffe for å lage ett barn og avogtil går det ikke slik man ønsker. Lykke til!
 
Takk alle dere fine! Fortsatt gravid. Kommet meg "helt" til 5+4. Ingen glede, men heller ingen sorg. Litt flat? Legetime på fredag og håper at hun kjenner meg såpass og ser behovet for oppfølging. Vi er mange som opplever dette og mange som deler sorgen. Forhåpentligvis får vi dele på gleden også etterhvert <3
 
Mistet selv 3 ganger, en i uke 16 grunnet turner syndrom og gikk egentlig og bekymret meg hele tiden men det slapp veldig tak når jeg endelig fikk passert de ukene jeg mistet. (Nå endte jeg på progesterontilskudd denne gangen, som ble som en trygghet frem til jeg sluttet i uke 16.) Fikk ekstra ultralyd og forklarte jordmor at jeg var veldig engstelig grunnet min bakgrunn og fikk derfor komme inn en ekstra gang i ny og ned men alt gikk bra og det ble betraktelig mye bedre når man endelig kom over den humpen og man kunne kjenne liv. Masse lykke til.
 
Gratulerer med ny spire! :Heartred Jeg føler det samme som deg. Nervøsiteten kom samtidig som positiv test i dag. Og jeg skulle ønske jeg ikke kjente på de samme symptomene som sist, selv om de symptomene også er et tegn på at jeg faktisk er gravid.. Jeg er veldig glad for at testen ble positiv, samtidig er jeg superredd for at jeg må gjennom det samme helvetet ennå en gang... Håper jeg klarer å slappe av og glede meg etter hvert som ukene går. Tror kanskje jeg kommer til å slappe mer av etter tidlig ul?
 
Er vell kanskje 5+5 i dag.. 2,5 mnd siden MA i desember.. er også flat i følelsene. Eller redd eller hva jeg skal si.. kjenner ikke noe symptomer, kjenner en klump på en side.. grubler og styrer.. Tror æ blir gal. Skal på tidlig ultralyd 16 mars ..vist æ klarer å holde meg helt til da.. spekulere på å dra å få målt hcg..selv om æ smertelig vet at det ikke behøver å bety noe som helst, selv om det stiger eller er høyt .. :/

Har også lurt på om jeg skulle kjøpe meg en doppler for å kunne høre hjertelyd etterhvert. Vist jeg kommer så langt
 
Jeg er 11 uker nå etter å ha blitt gravid rett etter sa i uke åtte i starten av desember. Har vært veldig dårlig, så ingen tvil om at jeg er gravid, men har ikke tatt det innover meg og gledet meg.

Har ikke bært på ultralyd, men fikk doppler for en uke siden og har hørt hjertet flere ganger. Det var veldig koselig synes jeg, og gjør at det har synker litt inn at det kanskje faktisk blir en baby denne gangen.
 
Back
Topp