Hvor lenge brukte barnet ditt smokk?

M

Moderator Eve

Guest
Hvor gammel var barnet når det sluttet? Hadde dere noen form for nedtrapping på bruken?
 
Hadde nedtrapping, også ble den borte når de var 3, eller 4 år i samråd med tannlegen. 3 åringen min skulke ha sluttet når hun var 3, men måtte utsette til 4 i samråd med tannlegen. Ellers hadde det blitt tommelen :eek:
 
Eldste brukte ca et år. Sluttet av seg selv.
Mellomste brukte en dag når hun var fem mnd og svigermor insisterte på at det ikke var for sent å lære henne ;-)
Yngste er nå snart to år og har ikke brukt dem annet en som tyggeleke, helst da på baksiden. Altså når hun ble stor og fant et par, som baby brukte hun ikke.

Jeg har visst fått unger som slekter på meg. Spyttet den visst veggimellom sies det. Så jeg fortjente vel ikke annet enn unger som avviste den. Men. Vi slapp i det minste avvenning da
Men av og til hadde det vært greit om de tok en, altså!
 
Eldste sluttet når han var 2 år og minste (mellomste) ville aldri ha smokk :smug:
 
Eldste var 3 år når hu slutta på dagen og 3.5 år på natten. Måtte ta det gradvis siden hi ble storesøster når hu var 2.5 år og slutta med bleier en mnd etter smokkeslutt på dagen. Ble ett ganske slitsomt år for hu. Men var lett å slutte med smokken siden vi tok en ting av gangen. Pleier p bruke hytta til sånt. Enten så "glemmer" vi det hjemme eller så er det slutt når vi kommer hjem og kan nyte siste tiden med det på hytta.
 
Begge mine sluttet når de var 18 mnd. Perfekt alder å slutte spør du meg

Ikke kunne de snakke så mye at de ba om å få den tilbake.
Ikke ødelegger man noen tenner når man slutter så tidlig.
De har ikke rukket å bli for avhengig som man blir når man er eldre.
Det var null problem å si den var borte, de godtok det.
De har ikke så enormt mye vilje at de protesterer så mye.

Vinn vinn situasjon!

Skal og sies at mine brukte smokken svært sjelden, kun om de sov eller slo seg. Eller bare var utav seg...
 
Sluttet når han var 2,5 år. Sluttet på dagen da vi ga de til kaptein Sabeltann :happy::happy:
 
2,5 år. Gav dem til Kaptein Sabeltann
 
Nr brukte den de 5
Første mnd sen børja vi och legga den på soverummet så han brukte den bara nær han sov.
Nr 2 og 3 tog aldrig smokk
 
Back
Topp