Hvor lenge ammet du?

Nr 1 ammet jeg i 1,5 år
Nr 2 ammet jeg rett under 1,5 år
Nr 3 ammet jeg i 9 mnd
 
Har fullammet i er halvt år med alle.

Eldste sluttet jeg en måneds tid før han ble to, mellomste en god måned etter at hun ble to.

Yngste er 18 mnd og ammes enda. Om vi slutter før eller etter juleferien vet jeg ikke. Skal jobbe mye i januar (årsoppgjør) så både godt at hun ikke er avhengig av meg og samtidig godt å ha puppen når jeg er hjemme..
Vi får se
Så herlig, Sara [emoji173] Skulle gjerne nærmet oss 2 år vi også, men blir ikke kvitt bitingen. Pågått lenge nå...
 
Første til 6 måneder og andremann ble to år i mars og ammes fortsatt. Folk er sjokkerte over at jeg fortsatt har melk. Som om det ikke er mulig etter ett år. :p Man har så lenge man stimulerer, sier jeg. :)
 
Førstemann 8 mnd. Andre 2 mnd. Skal amme 3. Inntil ett år. Jeg er en av de som ikke synes amming er så koselig. Skal ikke nattamme etter 6 mnd, vil ikke bli brukt som smokk.

Ellers er amming topp siden du slipper vask av flasker pluss går lettere ned i vekt :)
 
1: fullamma til 5,5 mnd, amma til 19 mnd.
2: fullamma til rundt 10 mnd, amma til 18 mnd.
3: fullamma til 3 mnd, måtte slutte pga sjukdom. Kanskje det verste med å bli sjuk...
 
Ammet eldste til ca 11 mnd, da begynte hun i bhg og jeg jobbet nattevakter så da bare forsvant det av seg selv.
Andre ammet jeg til ca 15 mnd, men jeg hadde en tilstand som jeg ikke husker navnet på i farten ([emoji85][emoji23]) som gjorde amming og berøring av brystene helt grusomt vondt så da sluttet jeg. Om ikke hadde jeg ammet henne lengre.
Håper på å få ammet lillebror som kommer leeeenge, uten komplikasjoner [emoji1][emoji177]
 
Første ble ikke ammet, men fikk mm i 6 uker (jeg pumpet). Yngste ammet jeg i ca 6 mnd. Kunne godt ha fortsatt med ammingen med yngste, men grunnet helsemessige omstendigheter "måtte" jeg avslutte. Jeg liker ikke å amme, så er ikke vond å be når en lege anbefaler meg om å slutte :p
 
Jeg ammet til jenta mi var 3 måneder. Da ville hun ikke ha mer og foretrakk flaska. Jeg var bare 19 år og følte amminga ble en vanskelig ting. Fikk ikke noe oppfølging og stresset mye med at jeg hadde for lite melk.

Håper det blir bedre neste gang :)
 
Nr 1 i 6.5 mnd.
Nr 2 ca 2 mnd max
 
Back
Topp