Hvor lenge ønsker du å amme?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Har du tenkt hvor lenge du ønsker å amme?
 
Jeg tenker til ca. 6 mnd, ikke nødvendigvis lengre.
 
Hvis jeg får det til - så lenge som barnet har lyst :)
 
Så lenge som barnet har lyst :) Gjerne til 2-årsalderen om hun vil det (men da bare som en melkeskvett på morgenen/kvelden). Storesøster mistet interessen helt på dagtid da hun var rundt 9 mnd og sluttet av seg selv om natta da hun var rundt året.
 
Vil amme i hvert fall til 1 år, håper vi klarer det. Storesøster ble ammet frem til 9 mnd, da ville hun ikke met
 
Håper jo å klare 1 år hvertfall, så får vi se etter det [emoji4] aldri prøvd før så [emoji12]
 
Ammet 1 år på nattestid og 2 år på dagtid sist. Dagtiden var bare en liten skvett fordi hun var så mye syk etter å ha begynt i barnehage.
Denne gangen vil jeg amme kortere om natta. Søvnen ble mye bedre etter nattavvenning. Så maks 6 - 8 mndr tenker jeg.
 
Satser på fullamming til 6 mnd og fortsetter gjerne å amme i et år :)
 
Håper han slutter av seg selv ved 8-9 måneders alder :)
 
Så lenge som mulig :) hvertfall 1 år, håper kanskje på 2 år :)
 
Vil amme lengst mulig. Sist ble det naturlig slutt ved 13,5 mnd. Kunne egentlig tenkt meg å amme lengre pga bhg start og sykdom. Men må ta det som det kommer.
 
Det blir et forhåpentligvis et år denne gangen skulle gjerne ammet lengre men må avslutte pga oppstart på medisiner. Med første ammet jeg i 21 mnd:)
 
Så lenge både jeg og barnet trives med det, men håper på naturlig ammeslutt.
 
Ammet første til hun fikk tenner og beit meg. Da var hun 8 mnd.
Ammet andre til jeg var bort en weekend i Stockholm da han var 6-7 mnd. Endte i brystspreng som endte i betennelse. Fikk ikke til å pumpe og mistet mye produksjon til jeg kom hjem. Orket da ikke styre med å få opp produksjonen igjen.

Håper å amme ca like lenge denne gangen også. Er strålende fornøyd med 7-8 mnd :) Og da er det sykt deilig å slippe å ver så bunden etterpå.. pjuh ;)
 
Back
Topp