Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hadde noen sagt til meg i november da jeg mistet at jeg skulle sitte her i juni uten så mye som en positiv test vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Etter første ma i august ble jeg gravid i pp1 allerede... nå har det gått 7 mnd og jeg begynner å bli lei:-(
 
Det er tøft! Man vet så godt hvor man skulle vært, men ikke når man faktisk kommer i mål. Eller om man vil det...

Kjenner meg igjen. Ble gravid på 2pp ifjor, men endte med SA. Gravid på neste syklus, men endte med MA i november og er nå bare to uker unna termin. Aborten tok tid og etterpå har jeg hatt tre kjemiske. Ser ut som vi ikke klarer å lage noe varig.....

Men må prøve fortsette å håpe og tro på at vi lykkes en dag...
 
5 pp her, og da teller jeg med den aller første syklusen etter aborten. Så kanskje bare 3 reelle pp, da, ettersom kroppen var litt rar rett etterpå. Det føltes uendelig lenge da vi var midt oppi det, men jeg vet jo at det egentlig gikk ganske fort. Håper det snart blir klaff igjen for dere også! Den ventetiden der er noe av det aller verste jeg har vært med på noensinne. [emoji173]
 
Forstår godt det er tøft når tiden går uten at en ny spire sitter igjen. Håper inderlig du lykkes ASAP! Sender deg en god klem. :Heartred
 
vi må lage barn på sykehuset, derfor er jeg så utrolig glad for at det klaffet på innsett nr 1 etter aborten.

ikke gi opp. Vi startet å lage barn for 6 år siden og fikk et barn for ett år siden. DA kan man snakke om å være lei ;):p, men likevel prøver vi på nr 2.

Skjønner at du er lei deg, men stå på, ta en prøvepause en liten stund og plei kjærligheten litt. plutselig blir det din tur igjen.

sender en klem :flower
 
Skjønner veldig godt at du er lei, Bukett [emoji173]️ Håper virkelig det snart klaffer! Klem. [emoji255][emoji170]
 
Tok 4 mnd her. Nå er han 20 mnd.
Klem <3
 
Skjønner du er lei. Vi mistet i oktober og ingen positve tester ennå...

Krysser fingrene for at du snart har en ny spire [emoji173]
 
Ja, for noen klaffer det fort.. for andre ikke. Denne pp fant jeg aldri el og jeg gav opp. Det har gått så langt nå at jeg trenger en pause. Er så vanvittig lei av alle skuffelsene. Og når el i tillegg uteblir?! Da er det lett å miste motet.

Vi har snakket lenge... og har nå bestemt oss for privat ivf i september hvis det ikke klaffer før det. Skal også be om henvisning til offentlig ivf. Håper jo vi slipper ivf men det er nå sabla deilig å ha en plan.
 
Ja, for noen klaffer det fort.. for andre ikke. Denne pp fant jeg aldri el og jeg gav opp. Det har gått så langt nå at jeg trenger en pause. Er så vanvittig lei av alle skuffelsene. Og når el i tillegg uteblir?! Da er det lett å miste motet.

Vi har snakket lenge... og har nå bestemt oss for privat ivf i september hvis det ikke klaffer før det. Skal også be om henvisning til offentlig ivf. Håper jo vi slipper ivf men det er nå sabla deilig å ha en plan.

Slett ikke dumt med en utredning for ivf Bukett, hvis dere ikke har tatt den enda?

Jeg anbefaler å ta utredningen privat og få gyn der til å henvise dere til offentlig ivf dersom gyn finner at dere trenger ivf. Det gjorde vi og vi sparte mange mnd i ventetid.

Anbefaler å ta utredningen NÅ hvis dere kan pga sommerstengt i det offentlige. Da rekker dere sannsynligvis å få være med i september, kanskje t.o.m august hvis du kan velge ST.Olav som har bare 4 uker ventetid på poliklinisk behandling (ventetider på dagbehandling) (Skien=Porsgrunn)

https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183

Det er bare å få sendt henvisning til det offentlige så fort som mulig uansett, for venting ja det er det nok av i det offentlige!

Jeg var så utrolig heldig å bli gravid igjen på første forsøk etter aborten i januar. Dvs jeg ble gravid på første innsett av befruktet egg via ivf for vi har så og si ikke sjans til å bli gravide på egenhånd. Jeg fikk satt inn egg i Mai.

Jeg forstår hvor vanskelig det er å være i din situasjon. Vi ventet alt for lenge med utredningen ( 3 år) og jeg hadde INGEN pos tester på all den tiden!! Så har jeg mistet to gg ved ivf, men har også fått en NYDELIG SØNN! Han er verdt alle tårer og alt strev i mange år! Så bare ikke gi opp Bukett!!!

Ikke vent med utredningen hvis dere kan, bare hiv dere rundt! ( hvis dere ikke har gjort det allerede da )

Lykke til Bukett, og ha en fin sommer :flower
 
Slett ikke dumt med en utredning for ivf Bukett, hvis dere ikke har tatt den enda?

Jeg anbefaler å ta utredningen privat og få gyn der til å henvise dere til offentlig ivf dersom gyn finner at dere trenger ivf. Det gjorde vi og vi sparte mange mnd i ventetid.

Anbefaler å ta utredningen NÅ hvis dere kan pga sommerstengt i det offentlige. Da rekker dere sannsynligvis å få være med i september, kanskje t.o.m august hvis du kan velge ST.Olav som har bare 4 uker ventetid på poliklinisk behandling (ventetider på dagbehandling) (Skien=Porsgrunn)

https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183

Det er bare å få sendt henvisning til det offentlige så fort som mulig uansett, for venting ja det er det nok av i det offentlige!

Jeg var så utrolig heldig å bli gravid igjen på første forsøk etter aborten i januar. Dvs jeg ble gravid på første innsett av befruktet egg via ivf for vi har så og si ikke sjans til å bli gravide på egenhånd. Jeg fikk satt inn egg i Mai.

Jeg forstår hvor vanskelig det er å være i din situasjon. Vi ventet alt for lenge med utredningen ( 3 år) og jeg hadde INGEN pos tester på all den tiden!! Så har jeg mistet to gg ved ivf, men har også fått en NYDELIG SØNN! Han er verdt alle tårer og alt strev i mange år! Så bare ikke gi opp Bukett!!!

Ikke vent med utredningen hvis dere kan, bare hiv dere rundt! ( hvis dere ikke har gjort det allerede da )

Lykke til Bukett, og ha en fin sommer :flower

Hei! Denne har jeg ikke sett før nå. Jeg skal til gyn 10 juli så satser på henvisning til det offentlige da:) tusen takk for tips og det at du gadd å svare så langt, informativt og utfyllende! Denne prøvekarusellen er til å bli gal av, men da er det fint med babyverden og sånne hyggelige damer som deg som gir gode råd og oppmuntrende ord!!:) tusen takk!!:)
 
Heldigvis ordner det seg for de fleste som mister. Noen blir gravide med en gang, andre blir gravide etter noen mnd. Noen av oss bruker enda lengre tid. For min del har det nå gått 1 år siden jeg mistet for siste gang og har nå fått vite at jeg har tette eggledere. Er heldigvis henvist til ivf og satser på å være i gang med forsøk på nyåret en gang. Det vil ordne seg på en eller annen måte til slutt, men jeg er som jeg skrev i juni, glad for at jeg ikke kunne vite på forhånd hvor lang denne reisen ville bli. Man trenger å ha et håp med seg, et håp om at det vil ordne seg. Uten håp har man ingenting. Ser at det har ordnet seg for mange av de som skrev på denne tråden og det er jeg glad for.
 
Heldigvis ordner det seg for de fleste som mister. Noen blir gravide med en gang, andre blir gravide etter noen mnd. Noen av oss bruker enda lengre tid. For min del har det nå gått 1 år siden jeg mistet for siste gang og har nå fått vite at jeg har tette eggledere. Er heldigvis henvist til ivf og satser på å være i gang med forsøk på nyåret en gang. Det vil ordne seg på en eller annen måte til slutt, men jeg er som jeg skrev i juni, glad for at jeg ikke kunne vite på forhånd hvor lang denne reisen ville bli. Man trenger å ha et håp med seg, et håp om at det vil ordne seg. Uten håp har man ingenting. Ser at det har ordnet seg for mange av de som skrev på denne tråden og det er jeg glad for.

:(
Håper så inderlig at ivf-prosessen går så raskt som mulig, og at det blir ny spire på nyåret.
Og jeg er helt enig med deg, jeg er utrolig glad for at jeg ikke visste noe om fremtida da jeg ble gravid på første forsøk i april 2016.
❤️Stor klem ❤️
 
For meg tok det 8 måneder, og har nå en frisk baby liggende ved siden av meg :) Sender deg gode tanker, det er tungt å være prøver etter en spontanabort. Håper spiren sitter snart! :smiley-angelic006
 
Akkurat 4 mnd... (5 sykluser). Føltes som en hel liten evighet. Skulle ønske alle som mister var garantert varig resultat i neste pp som plaster på såret...
 
Mistet starten av mars i år 4+3 og fikk positiv test på opprinnelig termindato nå i november, 8 måneder etterpå. Begge ICSI spirer.

4+3 idag og håper den sitter. Men mye mer symptomer og bedre følelse denne gangen :)
 
Vart gravid igjen på andre prøverunde etter MA, men mista etter kort tid (egentlig 6+4, men trur egentlig ikkje eg var komt så langt, svake testar ei veke over IKM). Rakk ikkje få mensen att før eg var gravid igjen, er no omtrent 5 veker. Og rimelig nervøs..
 
Vart gravid igjen på andre prøverunde etter MA, men mista etter kort tid (egentlig 6+4, men trur egentlig ikkje eg var komt så langt, svake testar ei veke over IKM). Rakk ikkje få mensen att før eg var gravid igjen, er no omtrent 5 veker. Og rimelig nervøs..
♡ lykke til håper spiren gror srg godt fast denne gangen! Krysser fingrene
 
Vart gravid igjen på andre prøverunde etter MA, men mista etter kort tid (egentlig 6+4, men trur egentlig ikkje eg var komt så langt, svake testar ei veke over IKM). Rakk ikkje få mensen att før eg var gravid igjen, er no omtrent 5 veker. Og rimelig nervøs..

Håper alle gode ting er 3 ❤️
 
Back
Topp