Hvor lang tid bruker barnet ditt på å sovne på kvelden?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Hva slags leggerutiner har dere etter at barnet er lagt i sengen? :)
 
Maks 5 min før han er i drømmeland. Han er så ferdig når han legger seg, at det sjelden blir boklesing.
 
Han sovner omtrent i det jeg går ut av rommet.
Her legger vi han, gir kos og sier natta, før han snur seg rundt og omtrent dyttet oss vekk, så han kan sove :p
 
Sovner etter 5 min som oftest. Nattasanger og kos og klem før vi går ut av rommet :)
 
Vi leser litt bok, synger et par sanger, sier natta og går ut. Tar noen få min før hun har sovnet. Hun er 2år og 3mnd.
 
Han på 6 sovner før jeg er ute av døra. Han på 2 bruker ca 1,5 time HVER kveld.
De blir stelt på badet, lest for, sunget 3 sanger og natta. Samme hver eneste kveld,
 
Når han er lagt i senga så synger vi nattasang og går. :) Uhyre sjelden vi må inn igjen :)
 
Innen 5 minutter. Merker at han er mer sliten nå som han har begynt på større avdeling i barnehagen.
 
Alt fra 1 min til 30-45 min, men normalt med en gang. Kommer mye an på hvor lang og sen dagduppen var!15 mnd❤️ først pysj og ny bleie, så en flaske velling i armkroken i stuen. Og så går vi for å pusse tenner, inn på rommet, synger en sang, sier "mamma elsker deg, sov godt", går ut av rommet.
 
Begge varierer litt hvor lenge det tar å sovne, men yngste ammer jeg på stua og tar med inn på rommet. Der synger jeg noen sanger og ligger der til han sovner.
Eldste leser jeg bok for når hu er i senga, leser en historie og sitter der til hu har sovna. begge bruker som regel alt fra 10 min til 3 kvarter til vanlig.
 
Alt fra 15 min til 1.5 time på eldste som er 22 mnd. Spørs hvor mye han har sovet i bhg og når tar han opp. Lillebror på 2.5 mnd sovner somregel innen 15-30 ved puppen etter at storebror har sovnet:)
 
Vi bruker alltid ca en halvtime på bok, prat og sang, dette er en rutine vi har hatt siden han var baby og er kjempe koselig både for stor og liten. Etter dette tar det ca 5 minutter før han sovner:)
 
Bruker ca 15 min :) når hun er lagt i sengen synger vi en sang, gir natta klem, så må vi som regel stå over senga og stryke henne på nesen :p
 
2 minutt ca somregel.
Legger han oppi med smokk, kos og bamse og sier natta, mamma elsker deg.
Slukker lys, lukker dør å går ut :)
 
Det varierer. Hun på snart 3 kan bruke alt fra 1 minutt til 1 time, men vi trenger ikke å være i rommet, selv om det hender vi hører at hun sitter å synger for seg selv i senga:p Hun på 9 1/2 mnd bruker 15-30 min stort sett fra jeg legger henne ned i senga, da romsterer hun rundt mens jeg sitter i en lenestol ved siden av, kommer etterhvert til å gå ut før hun sovner, men vil at hun skal føle seg trygg i egen seng og velger derfor å være i rommet:)
 
Minsten på 2 år bruker ca 5 min.
 
Vi går på badet med lillemor (snart 3 år) litt før kl. 19:00. Hun steller seg og legger seg da ca kl. 19:00. Det er stille med en gang. :)
 
Back
Topp