Hvor lang permisjon skal dere ha?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Først av alt vil jeg benytte anledningen til å gratulere alle som har født så masse med den lille! Det er så kjekt å se at fødelisten stadig blir lengre :) Og til dere som enda venter; masse lykke til! Dere er sikkert veldig klare nå!

Hvor lenge tenker dere å være hjemme med babyen? Hvordan har dere valgt å fordele permisjonen? :)
 
Jeg tar hele fellesperioden, tror vi, pga amming. Pappaen tar permen sin. Så får vi se på resten når den tid kommer. Må jo ha fri til bhg start
 
Jeg tat hele fellesperioden pga amming. Pappan tar permisjonen sin og har klart dra ut tiden til barnehage start. Vi har 100% lønnet foreldre permisjon.
 
Jeg skal ha 66 uker og han trolig 32 uker :) de 32 ukene tar vi sammen
 
Skal ha hele fellesperioden, så får vi se om jeg rekke å føde før 1. juli :) med storebroren ammet jeg så mye og lenge at det var veldig godt at jeg hadde fellesperioden. Har 80 % lønn, så altså 59 uker til sammen. Har også årets + neste års ferieuker, og ca 100 timer på flekssaldoen min, tenkte bruke av det så vi kan strekke oss til barnehagen åpner i august 2019 + at vi kan få til ferie sammen til høsten og neste sommer :)
 
Det er fortsatt helt åpent om jeg føder før eller etter 1. juli med termin i månedsskiftet...
Så føder jeg før (som jeg håper!) blir det 39 uker på meg, i tillegg til 10 uker betalt ferie (flytter over allt årets 5 uker til neste år), så blir hjemme 49 uker i strekk med 100% lønn. Etter det tar mannen sine 10 uker. Føder jeg etter 1. juli blir det 44 uker totalt (34 uker perm og 10 uker ferie) og 15 uker til pappaen. Uansett når vi august og barnehagestart. Med 100% lønn hele veien :)
 
Mannen min er ufør, og har ikke rett på permisjon. Jeg har fått hans ti uker, og får dermed 49 uker med 100% dekningsgrad. Avslutter permisjonen med 4 uker ferie, og er borte fra jobb i totalt 53 uker (50 uker med baby).
 
Her går vi også for 100% dekning. Så spiller vi litt på pensjonerte besteforeldre for å komme oss til barnehage start i August 2019[emoji4]
 
Planen er at jeg starter igjen på jobb etter påske neste år. Da har jeg hele fellesperioden pluss ferie og fire uker ulønna. Så skal pappaen ha 10 uker før vi har fire uker sommerferie sammen. Da når vi BHG start i august[emoji4] og hun blir ca 14mnd når hun starter. Storebror starter i BHG når han var 11mnd, så er fornøyd med at vi klarer å strekke permisjonen lenger denne gangen!
 
Vi har 80% dekning og jeg skal være hjemme i 39 uker og pappaen i 20 uker :joyful: Med litt ferie etter permisjonen, så rekker vi frem til barnehagestart i august neste år :happy:
 
Back
Topp