Hvor kvalm var du i svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Frem til uke 16 fungerte jeg ikke i det hele tatt i dette svangerskapet - fikk diagnose hyperemesis og innleggelse før det snudde - med de to første var det ingen problem med kvalmen så lenge jeg klarte å huske å spise...
 
Joda, til dels. Spydde ikke så ofte, men følte meg veldig kvalm, og merket definitivt forbedring de dagene jeg ikke var på jobb. Var veldig begrenset hva jeg hadde lyst til å spise, og det var jo et evig problem å ikke være sulten eller mett.
 
Nei fungerte ikke i det hele tatt, hadde en liten opptur etter uke 20 og en uke på sykehuset, men så ble jeg dårlig igjen :(
 
Veeeeldig kvalm i begynnelsen å på slutten! Savner det ikke!
 
Veldig lite. Kanskje en håndfull ganger. Men ble dårlig av noen lukter.
 
Jeg hadde tre grusomme uker i første trimester, deretter ingenting :)
 
Jeg er 22 uker må og først nå jeg begynner å bli bedre. Vært ekstrem kvalm siden før positiv test, så ikke fungert så bra ;)
 
Spiste jeg bare ofte nok blei jeg ikke kvalm :)

Kastet opp en gang i løpet av svangerskapet :)
 
Absolutt ikke! Med første fikk jeg ikke i meg næring omtrent i det hele tatt de første fire mnd. ( kunne ha to ritzkjeks en hel dag, små smuler av gangen og slet for å få det i meg.) var så tappet for energi at jeg ikke orket noen ting. Samme i svangerskap nummer to, men da varte det kun tre mnd. Denne gangen har det vært hakket bedre, har vært ekstremt kvalm og slitt mye med det, men har alltid hatt noe jeg klarer å få i meg noen biter av, så noe næring har gått inn. Stooor forskjell på det! Og så var det bare så ille i rundt fem uker. ( denne gang er det visst gutt)
 
Var ikke dårlig i det hele tatt nesten kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg var kvalm og kastet opp, første trimesteret var en drøm :)
 
Har ikke vært kvalm heletatt. Min graviditet har vært ganske bra. Hadde en del smerte i ryggen og ribbe bein på venstre siden b
 
Med første var det helt forferdelig, med nummer to merket jeg ikke noe
 
I begge Mina svangerskap har eg var kvalm i børjan . Har var kvalm att eg har måte stå Upp før å spisa.
 
Var kvalm i 2 dager, av omgangssyken. Slapp heldigvis resten.
 
Så kvalm at jeg faktisk ikke ønsket å bære frem barna.
Alvorlig hyperemesis med hyppige innleggelser fra uke 4 til fødsel.
 
Var bare litt småurven.

Saltstenger, sure godterier og hvile gjorde ofte susen.

Kasta ikke opp en eneste gang i hele svangerskapet. :cool:
 
med første: konstant kvalm fra uke 6-19. kasta opp 1-2ganger dagen, fungerte sånn passe.. sov fram til 14 og jobba noen timer og dro hjem å sov mer..

med andre: hadde hyperemesis fra uke 6-25.. ble innlagt 2 ganger fungerte ikke i det heletatt, men måtte pga mitt andre barn..

med tredje: også hyperemesis fra uke 6-20, innalgt 2 ganger denne gangen også. fungerte ikke i det hele tatt, og fikk mye hjelp il de andre 2 barna heldigvis!

Så ingen flere svangerskap på meg...!
 
Back
Topp