Hvor handler du babyklær?

M

Moderator Wilma

Guest
Hvilke butikker bruker du helst hvis du skal handle babyklær? :) Handler du mest i fysisk butikk eller på nett?
 
Jeg er sånn som må ta på ting og kjenne så jeg handler helst i butikk.
 
De minste størrelsene synes jeg er fint å kjøpe fra Lindex, Cubus og noe fra HM. Har kjøpt noe fra Newbie men er sånn passelig fornøyd med dem..

Når de får litt større størrelser og klærne varer lenger (og det er fint med bedre kvalitet):
Mer fra NameIt, noe POP (spesielt uteklær). Alt vi har fra POP har holdt seg kjempefint. Ser helt ubrukt ut. Fått videresolgt til god pris på Finn. Mye bedre enn Reima synes jeg :)

Og er kjempefornøyd med klærne fra NameIT.

Og pent brukte klær fra Nøstebarn! Har hatt ullfleecedressen i flere størrelser. Elsker Nøstebarn, men har fortsatt ikke kjøpt et eneste plagg nytt derfra...

Liker at flere butikker har begynt med ullfleece også. Som NameIt men også Lindex/Cubus (en av dem, husker ikke helt).

Synes det er koselig med et par plagg fra LilleLam også. Har kjøpt en pent brukt ulldress fra LilleLam nå.

Nøstebarn og Lillelam er det mye å spare på å kjøpe brukt!

Jeg har ikke behov for å ta på babyklær jeg kjøper, men leser alltid hva de inneholder (bomull, ull osv). Så det kjøper jeg fint på nett.
 
Last edited:
KappAhl er favoritten. Newbie-serien deres er veldig fin. Delikate klær, myke og gode og veldig fine i passformen. [emoji173]

Nøstebarn kjøper jeg noe av, men synes ofte jeg finner finere ulltøy andre steder.

H&M og Lindex har også en del fint. Førstnevnte er VELDIG kjønnsdelte dog, finner fint lite andre farger enn blått og rosa til de helt små. Lindex kan ha en del i litt freshere farger, de var veldig gode på det i 2009, da var det mye oransje, lime, turkis og sånt husker jeg, så det har vi en del av etter 09'modellen.

Cubus liker jeg ikke til de aller minste, synes de er rare i størrelsene, for brede og korte. Og så er stoffet ofte tykkere, noe jeg ikke liker på en liten kropp.

P.o.p har jeg sluttet å handle hos. De beveger seg så langt vekk fra det de opprinnelig sto for (klær i glade farger til barn), og nekter å operere med åpne fabrikklister. Da nekter jeg å legge igjen pengene mine der.

Name It synes jeg er oppskrytt, kan kjøpe enkelte plagg der, men meh...
 
Har bare handlet fysisk i butikk. Babyshop, Barnas Hus, Lindex , Cubus og H&M :smug:
 
Til min nevø handler jeg mye på babyshop og zalando/Boozt
Er glad i mini a ture, lille lam , molo, hust and claire
 
Til babyen går det mest i klær fra KappAhl, Lindex, H&M, altså der det er rimeligst. Av erfaring får man knapt brukt klærne før man må opp i str, så gidder ikke legge i så mye penger i ett plagg.
Kommer nok også til å handle litt reflex-plagg.
Synes at name it har mye fint, men ble ikke imponert over babyklærne(bodyene) derfra..små i str og rar passform. Men når de blir litt større funker det!
Hust&claire har såå mye fint og mykt, men ganske mye dyrere enn kjedebutikkene. Sammen med nøstebarn, reima og slike merker er det gull å få i gave ;)
 
Kjøper det meste på loppemarked, litt på tilsalgs-gruppene på Facebook.

Babyklær rekker sjelden å bli slitt (eller i det hele tatt synlig brukt) etter bare ett barn.
 
Begge deler:)

Finner inspirasjon på MAMA men handler med fri frakt på eBay, i butikk blir det som oftes Lindex;)

Men også h&m, Cubus, name IT osv- kommer an på hva jeg vil ha da de varierer kraftig i str !

Har også kjøpt mye brukt, spes ull!
 
Synes Lindex har mye fint. Og HM til de aller minste. I vinterhalvåret handler jeg mye ull Babyshop. Ganske ofte tilbud der.
 
I butikker hvor jeg kan kjenne på klærne.
Og jeg går helst til sånne butikker som Lindex, Kapahl, HM, Cubus. Må like noe veldig godt, eller trenge det sårt om jeg skal gidde og betale mere enn jeg må ut med i dem butikkene. Kan kjøpe ting på Barnas hus, eller name it, når det er på kraftig tilbud...Gidder ikke vist ikke jeg er i kraftig nød gitt. Synes alle butikker nå er gørrkjedelige i utvalget, og stort sett har de samme gørre fargene. Ble så snurt når jeg skulle kjøpe noe perfekt for, og feire OUL Fant ikke en dritt verken i fysisk butikk, eller på nett.
 
Back
Topp