Hvor gode er de på vekst estimering?

Sniker

Var på ultralyd 3 dager før fødsel på grunn av høyt sf-mål. Babyen ble målt til å være ca 3,9 kg. Fødte på morgenen 3 dager etter, stor plugg på 53 cm og 4885 gram. Så her bomma de med nesten 1 kg.
 
Da kan jeg jo komme med egen erfaring siden det plutselig ble fødsel for 2 dager siden og det 3 uker før termin. Hun ble estimert til å være nesten 3 kg i uke 35. Og ble født i uke 37 nå og var 3525. Så det stemmer jo ganske bra egentlig :happy:
 
Nå har jeg fått fasiten- 3590 :) ble estimert til 3020 en uke før, så de bommet litt :)
 
Min første ble estimert til 3200 g 3 dager over termin og veide 2870 g. Nr ble estimert til 3500 og var 3915.

Denne er estimert til å ligge på 3500 til termin, så blir spennende å se.
Fikk beskjed om 10 % feilmargin, og ved første så estimerer de gjerne litt over. Om første er liten, vil dette også kunne påvirke estimeringen ved de neste ved at de går utifra de minste målene. Derfor ble nok min nr to estimert lavere enn han faktisk var.
Ble estimert til å være 3520 g om onsdag, termin fredag - kom i går og veide 3510 g, så denne gangen traff de veldig bra. Har gjennom hele blitt estimert til å ligge midt på snittet :)
 
Det må vel være ut i fra ul de estimerer? Fordi jeg har uvanlig stor mage pga mye fostervann, derfor har jeg fått en del fler ultralyder enn normalt.
For 7 uker siden ble lillemor målt til 2700g i magen, idag er jeg 40+1, så håper hun kommer snart om vekten stemmer slik at jeg unngår å få noe særlig mye mer enn en 4kilos baby :O :)
 
Det må vel være ut i fra ul de estimerer? Fordi jeg har uvanlig stor mage pga mye fostervann, derfor har jeg fått en del fler ultralyder enn normalt.
For 7 uker siden ble lillemor målt til 2700g i magen, idag er jeg 40+1, så håper hun kommer snart om vekten stemmer slik at jeg unngår å få noe særlig mye mer enn en 4kilos baby :O :)

Er fra ul ja[emoji4]
 
Ble estimert til å være 3800 i slutten av uke 38, veide 3450 da hun kom litt over en uke senere. Så litt feil, men ikke veldig :)
 
Ble estimert fra UL og jordmor samme dag.
Dem på ul sa knappe 4kg

Jordmor sa kraftig plugg på 4.5kg

Han var 4554gr Jordmor bare kjente rundt utpå magen, og fikk rett:D
 
Hos meg bomma de. Var en halvkilo mindre enn de estimerte, en uke senere..
 
Ble estimert til å være 3700 av jordmor, var 3600. Så stemte ganske bra :)
 
Min bittelille ble estimert til 911g, født fem timer senere, da var han 810g...
 
Oi! Har du født nå? Hvordan går det med deg og dine?

Ble litt vel tidlig, ja. Uke 26... Ikke helt etter planen. Det går vel egentlig bra så langt, men vi er fortsatt usikker på om han kommer til å klare seg. Har laget en Rolf-tråd inne på august. Der finner du litt mer utfyllende info [emoji1303].
 
Ble litt vel tidlig, ja. Uke 26... Ikke helt etter planen. Det går vel egentlig bra så langt, men vi er fortsatt usikker på om han kommer til å klare seg. Har laget en Rolf-tråd inne på august. Der finner du litt mer utfyllende info [emoji1303].
Heier på Rolf! [emoji170] har lest gjennom og kjenner at tårene sitter litt løst, sterkt!
Du er beundringsverdig sterk med alt som har stått på, tenker det går i arv og at han klarer seg fint [emoji170]
 
Heier på Rolf! [emoji170] har lest gjennom og kjenner at tårene sitter litt løst, sterkt!
Du er beundringsverdig sterk med alt som har stått på, tenker det går i arv og at han klarer seg fint [emoji170]

Takk for det! Vi lever akkurat nå under tanken på at dette sikkert blir en god historie - etterpå... [emoji85]

Forresten - gratulerer til deg også!!! [emoji7]
 
Takk for det! Vi lever akkurat nå under tanken på at dette sikkert blir en god historie - etterpå... [emoji85]

Forresten - gratulerer til deg også!!! [emoji7]

Men kjære vene krølle... Jeg husker deg fra prøveforum, og har sniklest litt på termingruppene. For en skjebne du står i, på alle mulige måter! Jeg sier som fregnefanten: Jeg heier på Rolf! Og på dere.
 
Back
Topp