Hvor gammelt var barnet da h*n begynte i barnehagen?

Jeg er hjemme uansett.
1) 18 mnd. For tidlig.
2) 22 mnd. Perfekt.

Tredje blir en plass mellom 22 mnd og 2,5 år. Ikke bestemt ennå.
 
Eldste var 15mnd. Yngste var 1år. Fungerte fint med begge. Hadde lang tilvenning.
 
Eldste var 2 år og 3 mnd, yngste var 13 mnd.
Eldste var klar for barnehagen mye tidligere enn når hun begynte, hun var veldig aktiv, og trengte utfordringer. Tilvenningen med hun tok lengre tid enn med minste. Minste hadde aldri blitt passet og var ekstremt skeptiske på fremmede, så var veldig nervøs om hvordan det skulle gå med han i barnehagen. Men etter en uke med tilvenningen så var han trygg på de voksne. Og nå trives han veldig godt i barnehagen :) Angrer ikke på at han begynte tidligere enn eldste.
 
Eldste var 2 år! Mellemste var 2 år, men hun var ikke klar for det fant vi ut. Gråt og var trøstesløs hele dagen. Så måtte ta henne ut av barnehagen. Vi flyttet i enebolig. Hun begynte i en ny barnehage da hun var 3 år. Dette gikk greit med lang tilvenning og var en mindre bhge med færre barn og flere voksne. Tredjemann begynte i bhgen mnd før han ble 2 år. Da var han klar for det. Vi er heldige så har kunne hatt korte dager. Leveres 08.30 og hentes 14.30. Når neste baby kommer blir barnet også hjemme til ca 2 år.
 
Førstemann var 15 mnd gammel. Jenta vår kommer til være 1 år regner vi med.
 
Førstemann bynte da han var 2 år og nr 2 bynte da han var 18 mnd.

Jeg jobbet deltid og vi fikk det til å gå opp.
De hadde 3 dagers plass fram til de var 3 år.

Er glad for det i dag, at vi fikk det til
 
Min begynte når han var 10 månder, syntes i utgangspunktet at han var veldig liten og jeg personlig var ikke klar for og sende han da, men det gikk over all forventning og han stor trivdes fra første stund. Han hadde kortere dager og noen hjemme dager med meg når jeg hadde fri fra jobb. For oss så fungerte det veldig godt og angrer ikke på valget vi gjorde der. Nesteman blir nok å være litt eldre når den begynner, men det har med mine følelser og gjøre
 
Eldste var 13,5 mnd. Yngste vil være 12.5 mnd når hun må begynne
 
Han var 11,5 mnd. Måtte begynne da fordi, som for mange andre, jobbhverdagen begynte igjen etter endt permisjon.
Her gikk det veldig fint [emoji4] Han stortrivdes i bhg med det samme. Selv om han var/er så liten at han ikke har såååå mye utbytte av å leke med andre barn, så er det masse morsomme og «nye» leker i bhg, sang og dans, og så er det veldig interessant å se på de andre barna. Hjemme kjeder han seg i hjel! [emoji12]
 
15 mnd.. han har digget barnehagen fra dag en heldigvis :D hadde han vært en mer forsiktig unge og mer mammadalt hadde jeg nok venta lenger :)
 
Eldste var 14 måneder, gikk helt knirkefritt. Var alene fra dag 2 tror jeg. Hadde aldri noen reaksjon. Litt verre med nummer 2 som startet da han var 17 måneder. Men det var fordi han var en helt annen type enn storebroren. Men gikk helt fint etter de aller første dagene, var vel alene fra dag 4. Ordnet seg fort bare vi kom over den første kneika, men jeg var ganske skeptisk til hvordan det skulle gå da han klamret seg fast i meg de første dagene.

De startet da de gjor fordi det var da de fikk plass (begge i August) og det var det som måtte til for å få hverdagen til å gå opp.
 
16 mnd, perfekt alder :)
 
10 mnd, litt tidlig synes jeg, men vi måtte bare. Nestemann er 13 mnd når han begynner i bhg.
 
Eldste var 11 mnd da han begynte i bhg, det er det beste jeg har gjort. Han vokste virkelig på det [emoji4]
Yngste blir å være 13 eller 15 mnder når han begynner.
Grunnen til forskjellen er fordi permisjonen var annerledes med første. Da hadde far kun 6 uker permisjon, så da måtte det bli sånn uansett hva vi hadde følt og ment. Men jeg er for tidlig barnehage så det passet ypperlig [emoji4]
 
Eldste starta ved 18 mnd, fikk ikke plass tidligere. Yngste starta da han var 11 mnd.
 
Eldste var 11 mnd, jeg jobbet fra hun var 3 mnd, hadde ikke rett på foreldrepenger, så begynte tidlig fordi dagmamma ble dyrt.

Nr 2 var 13 mnd, jeg begynte på skole og mannen jobbet.

Nr 3 er 8 mnd nå, men hun skal ikke begynne før hun er 2 år, jeg har mulighet til å ha henne hjemme når jeg studerer, så da gjør jeg det:)
 
14 mnd. Begynte ved bhg start til høsten. Hun er født i midten av juni.

Nå har jeg termin i slutten av oktober. Tror vi venter til h*n er 1 år i alle fall.
 
18 mnd med begge
 
Back
Topp