Hvor gammel ved dåp

Kom plutselig på at han måtte døpes da han va 4 mnd :p
Så han ble døpt da han va 5 mnd. Såvidt at dåpskjolen som går på rundgang i familien passa han, hehe.
 
5 måneder var første ( dåps kjolen passa bra :p ) :) så får vi se hvor gammel nr 2 blir er bare 2 uker enda :)
 
Litt over 3 mnd, kanskje 3,5 mnd.
Denna gongen blir det tidlegare eller seinare trur eg.
 
Mini kommer til å være 3 mnd da han blir døpt :) blir i påsken. Passer fint da folk ofte har fri og familie som bor vekke har mulighet til å komme i dåpen da :)
 
Vi døpte begge barna våre samtidig. De var da henholdsvis 3,5 år og 4 mnd gamle. Jeg ville egentlig døpe eldste samtidig med at vi giftet oss da hun var baby, men det ville ikke mannen. Derfor ble det aldri gjort før nr. 2 kom. Nr. 3 kommer vi til å døpe innen 3 mnd. :)
 
De har vært 3 mnd alle 3 når de har blitt døpt men har vennepar og familie som har døpt barna når de selv har giftet seg og da har barnet vært 10 mnd og 6 mnd :)
 
Min eldste var mellom tre og fire veker gamal. Dåpsdatoen blei "bestemt" før fødselen fordi oldemora skulle reise til utlandet og vere vekke 4 mnd like etter og det betydde mykje for oss alle at ho var til stades i dåpen. Eg gjekk langt over termin, derfor blei dåpen "unormalt" raskt etter fødsel.

Dåpskjolen blei sydd til eldste, og det var med eit nødskrik at den passa til lillesøstera. Ho blei døpt då ho var to mnd gamal.
 
begge våre var vel ca 3,5 mnd :) mamma sydde en dåpskjole når hun gikk sømlinja på vgs når hun var rundt 17 år :) den er jeg og min bror døpt i, nesten alle mine søskenbarn er døpt i den + at jeg og nesten alle mine søskenbarn har brukt den til våre barn :) den passer ikke så mange etter 4 mnd alder. Alle navn og datoer er skrevet på den kjolen og det er så koselig :)
 
Så ung som man orker vil jeg si :p
Hehe.. Lettest da når de bare sover :p


Her var nr 1 7 uker, nr 2 og 3 var litt over 3 mnd (pga keisersnitt ville jeg vente litt (hadde vi tatt den dåpen som var i mnd før, så hadde de vært 6 uker, og det er litt for tidlig etter KS syns jeg.)
 
Eldste 3mnd
Tvillingene 5mnd.
 
Vår kommer til å være 2 mnd. Ville i utgangspunktet at hun skulle være litt eldre, men da er det mai og konfirmasjonssesong, så da var det ikke anledning til dåp i kirka vi vil døpe i :)
 
Ca 3 måneder er vel det vanligste :)
 
Back
Topp