Hvor gammel var du og pappaen da barnet ble født?

Eldste: jeg var 33 og sambo 32
Yngste: vi var begge 35 (lillesøster ble født en drøy måned før jeg ble 36 :))

Flott alder å få barn :)
 
Hvor gamle var dere når babyen ble født?
Syntes dere selv det var en passe alder å få barn på?

Jeg er 21 år og pappaen 22 år når babyen blir født, fyller 22 år og 23 år et par måneder senere. For oss er det helt riktig å få barn nå, da begge ønsker det, vi har en økonomi som tillater oss å få barn og vi føler oss etablerte nok. Det skal sies at vi allerede eier eget hus, begge er ferdigutdannet og begge har jobb. Vi ønsket å bli foreldre mens vi enda er relativt unge så da ble det sånn, ser ikke på det som at vi mister ungdomstida vår. Kan også se fordeler med å vente, som for eksempel at min arbeidssituasjon hadde vært mer stabil, at vi har mer livserfaring og at man har flere i omgangskretsen sin som får barn samtidig som seg selv senere.
 
Begge var 23 med første og begge er 25 med neste om svangerskapet går bra [emoji3]

Så lenge man er komfortabel i egen situasjon er vel når som helst tiden for baby [emoji16]

Syns det er kjekt å være unge foreldre og det passet oss [emoji85]
 
Med første var jeg 23 og mannen 38 nå blir jeg 27 og han 42
 
Jeg er 26, han 28 når hun kommer innen 4 uker. :Heartred
 
24 og 34 ^^ han kom i april, vi har mai og juni [emoji14]
 
Jeg var 25 (ble 26 noen måneder senere) og sambo hadde akkurat fylt 26 da vi fikk yngste... nå var vi 30 begge to...
 
Førstemann: Jeg var 17, pappan var 25
Denne graviditeten: Jeg er 24, pappan 32 :)

Synes alderen min var helt super jeg :) Har forståelse for at mange synes jeg var for ung første gangen, men det handler mer om modenhet enn alder.
Fint har det også gått - aldri hatt barnevakt, fullført utdanningen, ikke fått noe økonomisk hjelp av familie, fast jobb, gift med pappan og alt det der :)
 
Last edited:
Nå når vi fikk nr 3 var han 35 og jeg 28 :) Tror det var ganske passelig for oss! :) Føler meg mer avslappet nå enn da jeg var 23 og 24 da de første kom.
 
Han er 27 og jeg ble 26 dagen før hun kom til verden [emoji4] føles veldig riktig nå, men vi har vært modne for barn lenge da [emoji28] venta bare på at alt skulle være på plass med jobb og økonomi og hus og bil og slikt.
 
Kommer til å være 25 begge to om jeg går til termin :) Tenker det er grei alder. Kunne godt ha fått barn tidligere, men fant ut at det var greit at vi hadde hus, utdanning og jobb først
 
Kommer til å være 29 og mannen 33. Litt seint å begynne føler jeg, men vi måtte leite en stund før vi fant hverandre [emoji173]
 
Jeg var 25 og han 32 når første ble født, så var jeg 27 og han 34 når andre ble født. Og nå venter vi tredjemann i desember og da vil jeg være 29 og han 36 :)
 
Vi er forhåpentligvis 32 og 39 før fødselen. Har bursdagene våre noen få uker før termin.
 
Back
Topp