Hvor går grensa på lite liv i magen?

Du får bli liggende da :p
Å slappe av er veldig gunstig foran en fødsel :)
Føler ikke jeg får slappet av når jeg blir liggende da riene kommer med 5 minutters mellomrom. Men orker ikke stå i all evighet heller :p:p Hehe!
 
Føler ikke jeg får slappet av når jeg blir liggende da riene kommer med 5 minutters mellomrom. Men orker ikke stå i all evighet heller :p:p Hehe!

<3
Ikke kjemp imot riene. Pust. Lag gjerne lyd til riene, syng en sang. Vit at dette klarer du. Adrenalin så tidlig i fødselen kan gjøre at ting stopper opp. Du vil heller ha de gode følelsene, så ha troen på deg selv. Jeg vet det er vanskelig, og det er derfor jeg jobbet i flere uker med dette før fødsel nummer to. Jeg følte at jeg ble distrahert litt fra smertene av å lage litt lyd. Verdt et forsøk <3
 
Jaa!! Det er i gang! Og ja; jeg vet. Forferdelige smerten man ikke kan forestille seg på forhånd. Men jobb med riene, fokuser på pusten. Jeg sang faktisk sånn "LAAlaaLAAAAlaaa" imens riene var og justerte tonene etter styrken på riene. Funket litt :p Det er godt å bli massert i korsryggen nå. Tenk på den flotte premien du snart har! åååå, nå ble jeg så glad! Beste oppdateringen på babyverden på lenge :p
 
<3
Ikke kjemp imot riene. Pust. Lag gjerne lyd til riene, syng en sang. Vit at dette klarer du. Adrenalin så tidlig i fødselen kan gjøre at ting stopper opp. Du vil heller ha de gode følelsene, så ha troen på deg selv. Jeg vet det er vanskelig, og det er derfor jeg jobbet i flere uker med dette før fødsel nummer to. Jeg følte at jeg ble distrahert litt fra smertene av å lage litt lyd. Verdt et forsøk <3
Jaa!! Det er i gang! Og ja; jeg vet. Forferdelige smerten man ikke kan forestille seg på forhånd. Men jobb med riene, fokuser på pusten. Jeg sang faktisk sånn "LAAlaaLAAAAlaaa" imens riene var og justerte tonene etter styrken på riene. Funket litt :p Det er godt å bli massert i korsryggen nå. Tenk på den flotte premien du snart har! åååå, nå ble jeg så glad! Beste oppdateringen på babyverden på lenge :p
Ååh tusen takk jenter <3 betyr mye at dere er med å heier på meg!!
Tror jeg blir gående slik en stund... riene kommer så uregelmessig at det tar sikkert en evighet før de blir regelmessig :( har så vondt:( har ikke sovet et minutt siden klokken var 02:00... er utslitt:eek: men nå jenter, vet jeg hva dere har vert igjennom! KLAPP PÅ SKULDEREN TIL ALLE SOM HAR FØDT <3
 
Ååh tusen takk jenter <3 betyr mye at dere er med å heier på meg!!
Tror jeg blir gående slik en stund... riene kommer så uregelmessig at det tar sikkert en evighet før de blir regelmessig :( har så vondt:( har ikke sovet et minutt siden klokken var 02:00... er utslitt:eek: men nå jenter, vet jeg hva dere har vert igjennom! KLAPP PÅ SKULDEREN TIL ALLE SOM HAR FØDT <3

Skal du inn for en sjekk? Det kan være lurt når du er så sliten. Kanskje du kan få noe slik at du kan få sove litt før det tar seg opp.
 
Ååh tusen takk jenter <3 betyr mye at dere er med å heier på meg!!
Tror jeg blir gående slik en stund... riene kommer så uregelmessig at det tar sikkert en evighet før de blir regelmessig :( har så vondt:( har ikke sovet et minutt siden klokken var 02:00... er utslitt:eek: men nå jenter, vet jeg hva dere har vert igjennom! KLAPP PÅ SKULDEREN TIL ALLE SOM HAR FØDT <3

Ikke alltid det blir regelmessig. Men nummer 2 så hadde jeg ikke regelmessige rier før pressriene kom.
 
Skal du inn for en sjekk? Det kan være lurt når du er så sliten. Kanskje du kan få noe slik at du kan få sove litt før det tar seg opp.
Fikk ikke komme inn på sjekk. De sa det ikke var nødvendig fordi de var så uregelmessig :( måtte vente til det var ca 5 min mellom de....
 
Fikk ikke komme inn på sjekk. De sa det ikke var nødvendig fordi de var så uregelmessig :( måtte vente til det var ca 5 min mellom de....

Herlighet, du er jammen meg uheldig med sykehuset ditt :(
Men tenk, om et år fra nå så kommer du til å mimre tilbake mens du har din lille I armene. Tenk på det, dette er kun slutten av begynnelsen og snart har du din lille hos deg <3
 
Ååh tusen takk jenter <3 betyr mye at dere er med å heier på meg!!
Tror jeg blir gående slik en stund... riene kommer så uregelmessig at det tar sikkert en evighet før de blir regelmessig :( har så vondt:( har ikke sovet et minutt siden klokken var 02:00... er utslitt:eek: men nå jenter, vet jeg hva dere har vert igjennom! KLAPP PÅ SKULDEREN TIL ALLE SOM HAR FØDT <3

Det er jo så kjekt at det skjer noe endelig da! Vi har jo drevet og tittet innom denne tråden flere ganger daglig :p
Skjønner så godt at du er utslitt...Det er kjempeslitsomt å være i fødsel!!
 
Så gøy!!! Nå er du i gang!!! [emoji122][emoji122][emoji122][emoji7][emoji7] Masse, masse lykke til!! [emoji173]️[emoji173]️
 
Har du rietelleapp? Hvor lenge er det mellom nå da?

Kanskje dere har badekar hjemme? I så fall er godt å ligge der for litt smertelindring kanskje?:happy:
 
Herlighet, du er jammen meg uheldig med sykehuset ditt :(
Men tenk, om et år fra nå så kommer du til å mimre tilbake mens du har din lille I armene. Tenk på det, dette er kun slutten av begynnelsen og snart har du din lille hos deg <3
Det er jo så kjekt at det skjer noe endelig da! Vi har jo drevet og tittet innom denne tråden flere ganger daglig :p
Skjønner så godt at du er utslitt...Det er kjempeslitsomt å være i fødsel!!
Så gøy!!! Nå er du i gang!!! [emoji122][emoji122][emoji122][emoji7][emoji7] Masse, masse lykke til!! [emoji173]️[emoji173]️
Har du rietelleapp? Hvor lenge er det mellom nå da?

Kanskje dere har badekar hjemme? I så fall er godt å ligge der for litt smertelindring kanskje?:happy:
Tusen takk for lykke ønskninger<3 blir så forvirra, står på de ulike nettsidene at modningsriene ikke skal gjøre så vondt, men hallo dette er jo noe av det verste jeg har kjent i mitt liv :( får ikke sove for alt i verden...... :( men som dere sier, det blir verdt det til slutt <3 men skjønner ikke hvordan jeg skal greie å gå slik helt til riene tar seg opp med 5 min mellomrom......
Har rietelleapp, men har sluttet å bruke den nå. De er så uregelmessig, plutselig er det 5 min mellom de før det så kan være 10 min mellom :(

Har ikke badekar!!! Hadde gitt høyrehånda mi for et badekar nå :( har jacuzzi, men kan jo ikke oppe der nå:(
 
Tusen takk for lykke ønskninger<3 blir så forvirra, står på de ulike nettsidene at modningsriene ikke skal gjøre så vondt, men hallo dette er jo noe av det verste jeg har kjent i mitt liv :( får ikke sove for alt i verden...... :( men som dere sier, det blir verdt det til slutt <3 men skjønner ikke hvordan jeg skal greie å gå slik helt til riene tar seg opp med 5 min mellomrom......
Har rietelleapp, men har sluttet å bruke den nå. De er så uregelmessig, plutselig er det 5 min mellom de før det så kan være 10 min mellom :(

Har ikke badekar!!! Hadde gitt høyrehånda mi for et badekar nå :( har jacuzzi, men kan jo ikke oppe der nå:(

Vi opplever alle smerte forskjellige. Og forventer du smerte så får du mer av det. Du er redd, og det kan forsterke opplevelsen. Har du noen hos deg som kan hjelpe deg med å distrahere deg eller oppmuntre deg?
 
Vi opplever alle smerte forskjellige. Og forventer du smerte så får du mer av det. Du er redd, og det kan forsterke opplevelsen. Har du noen hos deg som kan hjelpe deg med å distrahere deg eller oppmuntre deg?
Ja. Min samboer er her og støtter godt opp :) jeg har jo ventet så lenge på at riene skulle komme og kunne ikke vert mer klar for de heller. Var bare ikke forberedt på de intense smertene:wideyed::wacky:
 
Ja. Min samboer er her og støtter godt opp :) jeg har jo ventet så lenge på at riene skulle komme og kunne ikke vert mer klar for de heller. Var bare ikke forberedt på de intense smertene:wideyed::wacky:

Så bra :)
Han må prøve å gi deg positive følelser. Se igjennom et koselig album, musikk som gir deg positive assosiasjoner, en bamse, lukter du liker etc.
 
Tusen takk for lykke ønskninger<3 blir så forvirra, står på de ulike nettsidene at modningsriene ikke skal gjøre så vondt, men hallo dette er jo noe av det verste jeg har kjent i mitt liv :( får ikke sove for alt i verden...... :( men som dere sier, det blir verdt det til slutt <3 men skjønner ikke hvordan jeg skal greie å gå slik helt til riene tar seg opp med 5 min mellomrom......
Har rietelleapp, men har sluttet å bruke den nå. De er så uregelmessig, plutselig er det 5 min mellom de før det så kan være 10 min mellom :(

Har ikke badekar!!! Hadde gitt høyrehånda mi for et badekar nå :( har jacuzzi, men kan jo ikke oppe der nå:(

Smerte er forskjellig. For noen er de første riene verst, men at det blir bedre når man får bruke kroppen og presse. For andre er det omvendt. Jeg personlig kjente ikke mye til åpningsriene, men de siste riene og pressriene var forferdelige. Kanskje du får den verste smerten først?

Som nevnt over blir smerte verre når du er redd : Husk på at dette er helt normalt! Det SKAL gjøre vondt. En ny rie er en rie nærmere babyen din. Det er også normalt at riene er uregelmessig i begynnelsen.

Sett på rolig musikk, sett på en koselig film, tenn litt røkelse, drikk noe godt og fruktig og tenn stearinlys. Husk at NÅ ER DU DER SNART! you go!

Bare vent. Den mest fantastiske følelsen er å få barnet sitt på brystet. All smerte er verdt det. Når jeg har fått barna mine på brystet har all smerte forsvunnet på sekundet. Helt merkelig.
 
Tusen takk for lykke ønskninger<3 blir så forvirra, står på de ulike nettsidene at modningsriene ikke skal gjøre så vondt, men hallo dette er jo noe av det verste jeg har kjent i mitt liv :( får ikke sove for alt i verden...... :( men som dere sier, det blir verdt det til slutt <3 men skjønner ikke hvordan jeg skal greie å gå slik helt til riene tar seg opp med 5 min mellomrom......
Har rietelleapp, men har sluttet å bruke den nå. De er så uregelmessig, plutselig er det 5 min mellom de før det så kan være 10 min mellom :(

Har ikke badekar!!! Hadde gitt høyrehånda mi for et badekar nå :( har jacuzzi, men kan jo ikke oppe der nå:(
Som nevnt er det ikke så uvanlig at de er uregelmessig i starten. Senk skuldrene og prøv å la kroppen jobbe. Ta en dusj og spis energirik mat om du orker :happy:
 
Fikk ikke komme inn på sjekk. De sa det ikke var nødvendig fordi de var så uregelmessig :( måtte vente til det var ca 5 min mellom de....
Jeg fikk komme inn på Rikshospitalet med vilt uregelmessige rier, alt mellom 2 og 10 minutter mellom, og hadde da 4 cm åpning og var i aktiv fødsel. Hadde nok litt å gjøre med at jeg hadde vært inne tidligere på dagen for en sjekk etter to netter med modningsrier og ingen søvn. La jeg meg ned kom riene, var jeg oppe og gikk så forsvant de... Skikkelig slitsomt! Da fikk jeg forresten noe dop å sove litt på, slik at jeg var litt bedre rustet da fødselen faktisk satte i gang.

Om det blir så vondt at du føler at du ikke takler det lenger, så synes jeg du skal insistere på å komme inn selv om intervallene spriker!
 
Mitt sykehus har sagt at jeg kan få komme inn å låne badekaret til avlastning om det trengs før fødsel. Kanskje du kan høre om ditt gjør noe lignende? Evt si at du trenger smertestillende? Eller noe annet som gjør at du får komme inn? Da sender de deg nok ikke ut igjen [emoji6] Det er uansett ikke lenge igjen nå! Stå på! [emoji123]
 
Sniker


Med sånne smerter og null hvile/søvn ville jeg ringt igjen altså. Det er jo ikke sånn at de må være regelmessige før kroppen jobber og uansett trenger man å få hvilt innimellom slagene.
Har du mulighet for å få med deg en krakk eller noe inn i dusjen da? Bare la vannet få virke litt på huden kan hjelpe det og selv om det ikke er badekar...

Pust.
Du er nærmere målet enn noen sinne!
 
Back
Topp