Hvor er det ok å ta med babyen?

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Tenker småen stort sett må være med meg de første månedene, da det neppe er faste rutiner på mat og soving med det første så mulighet for barnevakt (også pappaen) er liten.
Lurer på hvor det er "akseptabelt" å ha med babyen. Tenker så klart at jeg må gå ut med baby vist den er urolig og lager mye lyd, men hvordan er det om han ligger fint i vogna. Kan jeg ha han med på trening? På åpne møter og treff? Hva mener dere er ok og ikke?
 
Grubler på det samme, så jeg sjekker ut hvilke caféer, restauranter og andre aktiviteter som er OK å ha med baby. Har funnet en app for Oslo som heter Barseltid og kommer til å bruke den. Tror en bare må føle seg litt frem. Se hva andre gjør på f.eks trening osv. Blir en helt ny verden dette [emoji1][emoji12]
 
På de fleste møter og treff tenker jeg at må være helt greit. På cafe er det som regel helt fint å ha med baby også. Når de er små er det veldig lett å ha de med steder. De sover jo ofte mye og kan derfor være med vogna evt. i bæretøy:) mi frøken skal nok bli med på forelesning også hun:love7
 
Jeg tenker som Yggdrasil, når de er små kan de ofte være med overalt. I hvert fall hvis de er rolige :)
 
Så lenge
1) Baby har det bra, dvs ikke for høy lyd, kaldt/varmt, for mye action og
2) Baby ikke ødelegger/forstyrrer andre (grinete baby på forelesning er dårlig stemning, men andre studenter må tåle litt lyd og søte smil).
Så tenker eg at det meste må være greit [emoji4] vet mamma og pappa hadde meg stående i garderoben på en hotellbar og tok meg ut når de stengte da eg var 4 mnd gammel (da måtte de gå ut på gata og inn på hotellet igjen, den indre veien var stengt). De fikk sikkert noen stygge blikk, men var sikre på at eg hadde det bra og de drakk ikke (evt veldig lite).
 
Det går stort sett fint å ha med baby de fleste steder. Jeg gleder meg til å gå på babykino igjen. Det var superkoselig sist!
Det er ikke alle treningssentre det er lov å ha med baby inn, men da har de gjerne tilbud om barnepass :)
 
Så lenge babyen har det bra kan han være med hvor som helst etter min mening...
 
Kommer jo an på babyen og hva du er komfortabel med selvfølgelig. På mitt treningssenter var det ikke lov til å ha med babyen inn sist, så kan være greit å undersøke litt på forhånd.
 
Jeg tenker at de fleste steder er det ok å ha med babyen så lenge babyen har det bra og man viser hensyn til andre selvfølgelig. Akkurat når det gjelder treningssenter er det ikke alle sentre som tillater å ha med baby inn i studio, der må du nesten bare høre med det aktuelle senteret. En del har jo barnepass på senteret. Der jeg jobber kan man faktisk benytte seg av barnepassen fra ungen er 6 uker gammel!
 
Back
Topp