Hvor engasjert er den kommende pappaen i graviditeten?

M

Moderator Steffen

Guest
Leser han like mye som deg? Er han på forumet? Har han lastet ned apper og følger med uke for uke? Eller er han litt mer avslappet, og lar deg oppdatere på det mest nødvendige? :)
 
I farsdags gave fikk han boka: verdens beste pappa, hakkespettbok for småbarns fedre. Han har nok lest litt tidligere også, men ikke delt med meg. Nå sitter han i sofaen og leser og humrer. Deler de artige sitatene med meg. Veldig koselig.
 
Han har lastet ned app og er innpå den hver dag, leser også i gravidboka ved ny uke:)
Er veldig engasjert vil jeg si:Heartred
 
Han vet at jeg leser om alt mulig, så han spør gjerne meg når det er noe han lurer på [emoji4] han leste selv i mange av de brosjyrene vi fikk av jordmor og i apoteket sin babybox.
Så leser vi sammen på appen hver dag [emoji4] merket det ble veldig mye mer virkelig for han når han begynte å kjenne sparkene han også, da ble han mye mer engasjert. Før det var det litt fjernt for han [emoji23][emoji173]️
 
Forrige svangerskap var han litt mer engasjert enn denne. Men det har litt og gjøre med at han har jobbet veldig mye den siste tida i tillegg til at vi driver og pusser opp hele førsteetasjen. Så han har mye annet å tenke på om dagen for å bli ferdig med alt før babyen kommer [emoji28] men han leser stort sett ukesoppdateringene på appen, og kjenner etter spark i senga på kvelden. Ellers lar han meg oppdatere han på mye [emoji4]
 
Han jobber fulltid og hjelper til med de to andre barna, så han er nok for sliten til å tenke så mye på hva som bor i magen min gitt... :/
 
til tross for at dette er hans første barn og noe han har sett frem til lenge så spør han veldig lite; og er heller ikke spesielt engasjert.
 
Nå som terminen nærmer seg, ser jeg at bf nærmest har tatt avstand fra lillemor i magen‍♀️ Han spør ikke, han kjenner ikke, han nevner henne ikke. Når jeg spytter ut hva som enda mangler, så er det ikke store engasjementet fra bf.
Han kjøper heller ting til seg selv enn til lillemor og ber meg ta hennes regning. Så da får jeg vel bare gjøre det da... [emoji27]
 
Kunne godt vært litt mer engasjert. Vet at han gleder seg, men jeg syns jo d er så moro å kjenne på bevegelser og sånn mens han har jo kjent d før sier han [emoji15]
 
Mannen i huset her er ikke spesielt engasjert i graviditeten.. Han har nok vansker med å knytte seg og engasjere seg i noe som ikke er veldig håndfast og synlig for han. Men han er en fantastisk pappa for storebror, og har vært det fra dag én, så jeg føler meg trygg på at han kommer til å være det samme for lillebror også - bare han kommer ut :)
 
Back
Topp