Hvor ble det av viljestyrken?

Alderrabalder

Elsker forumet
August 2018
Hei
Nei nå skjems jeg av det jeg trykker i meg og gir meg selv lov til brus maks to ganger i uken og sjokolade en gang. Men er det noen som vil joine for da er det så mye mer motiverende? I tillegg mye kjekkere når vi er flere ❤️
I morgen starter jeg!
 
Dessverre, skulle gjerne joina deg, men jeg klarer det ikke :p i en ellers trist å vondt hverdag er det godt å kose seg med ett glass brus eller en liten knekk sjokolade når stillheten senker seg i huser :p
 
Trenger motivasjon selv, så henger meg på! Drikker sjeldent brus da, men kan bytte ut brus med is (som det har gått alt for mye av i det siste) ;)
 
Minste på 5 år kommenterte akkurat at nå va magen blitt større! Så nå e det game on!!
Kukt at dere blir med! Isoman eller sjokomelk så er det jo avhengigheten eg må bli kvitt:)
 
Kan godt heie, men unner meg det jeg kan og har lyst på nå i sluttspurten [emoji4]
 
Heier på dere, men har inngått avtale med meg selv om at jeg ikke skal legge for mye begrensninger for meg selv. Unner meg bittelitt hver dag. Skal bli flinkere til å få i meg mindre koffein da jeg har jernmangel og det ikke er noe god kombo å få i seg for mye koffein da har jeg skjønt. Min store craving er bær da, så det er jo ikke det verste. Heia heia!
 
Heier på dere, men har inngått avtale med meg selv om at jeg ikke skal legge for mye begrensninger for meg selv. Unner meg bittelitt hver dag. Skal bli flinkere til å få i meg mindre koffein da jeg har jernmangel og det ikke er noe god kombo å få i seg for mye koffein da har jeg skjønt. Min store craving er bær da, så det er jo ikke det verste. Heia heia!

Koffein og jern? Ikke hørt om.. hm
 
Koffein og jern? Ikke hørt om.. hm

Garvesyren i kaffe og te hindrer opptak av jern fra måltidet. C vitaminer hjelper på opptaket, så appelsinjuice sammen med jernrik kost er bra!

Ellers er det bare å nyte kaffen (i moderate mengder) utenom de "jernrike" måltidene!

Hvis det var forståelig
 
Jeg joiner! Men fy så vanskelig. Vi spiser jo buffeet hver dag til frokost, lunsj og middag. På de to siste er det alltid kake.. Og så kommer brus + sjokolade på rommet.. Men må skjerpe meg, begrense det i det minste. Vil jo helst ikke bli hvalross med babyen utenfor i sommer :p
 
Jeg blir gjerne med jeg, men skjønte ikke helt hva som er «reglene». Mindre brus, godteri og koffein? Oppsummering på slutten av dagen/uka på hvordan man har klart seg?
 
Jeg blir også med på utfordringen. Hadde en lignende selv tidligere i vår, og det gikk fint i starten, men så skled det ut. Pleier ikke å drikke brus, så er heller spiselige søtsaker jeg må jobbe med å holde meg unna.
Vil også gjerne vite reglene!
 
Blir med på å moderere meg jeg også, men vil nok unne meg litt. Siste mulighet til å slippe ut magen og la vekt være vekt :p
 
Hei
Nei nå skjems jeg av det jeg trykker i meg og gir meg selv lov til brus maks to ganger i uken og sjokolade en gang. Men er det noen som vil joine for da er det så mye mer motiverende? I tillegg mye kjekkere når vi er flere ❤️
I morgen starter jeg!
Jeg leste feil gang på gang og syntes du var streng med deg selv for å skjemmes over at du ga deg selv lov til brus to ganger i uka og sjokolade én, men innser nå at du skal ned til det nivået. Hvordan er reglene dine for is, kake, andre søtsaker? Er det forskjell på sukkerfri og sukkerholdig brus? Hva med saft og juice? Bær, frukt, yoghurt?
 
Jeg synes jeg har vært flink i dag. Ikke noe koffein, og det eneste søte har vært fun light saft til frokost og noen få jordbær.
 
Hey!
Kjekt med så mange svar!
Ja jeg skal ned til det nivået.
Så uke for uke i ikke overgå den dosen.
Om jeg spiser et kakestykke, en is, det er lov. Men jeg vet jo at at kroppen ikke trenger sjokolade hver dag og brus. Så da skjerpes det. Kan oppmuntre, klage og juble her inne dag for dag om folk vil det. Og alle kan jo ha hvert sitt målMen jeg tar det jeg sliter med❤️
 
Jeg er med! [emoji1384]
Her har alt for mange fridager i mai resultert i alt for mye brus og søtsaker. Målet mitt blir også å begrense inntaket, og bare unne meg brus i helgene.
 
Back
Topp