Hvor avhengig er ditt barn av rutiner?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Tåler barnet at du flytter litt på sovetidene (f.eks hvis barnet er vant til å legge seg kl 19 - kan du drøye leggingen til kl 21?), eller slår det seg veldig ut på søvnen?

Må barnet ha mat til faste tider, eller tar dere det litt etter som når det passer?

Må du gjøre spesielle ritualer (smokk, lese bok, synge) før leggetid, eller er det litt forskjellig hver dag?
 
Min lille er ikke avhengig av noen rutiner. Vi har faste kveldsrutiner, men de kan fint avvikes om nødvendig.

Ingen ritualer ved soving, men jeg må ligge sammen med han til han sovner :)
 
Her kan jeg flytte litt på leggingen, og har ingen faste rutiner eller ritualer som må gjøres før legging, annet enn det normale som pussing av tenner, ny bleie og nattakos. Pleier å spille gitar, men det er ikke alltid heller
 
Min lille er ikke avhengig av noen rutiner. Vi har faste kveldsrutiner, men de kan fint avvikes om nødvendig.

Ingen ritualer ved soving, men jeg må ligge sammen med han til han sovner :)
Akkurat sånn er det hos oss også. Veldig fleksibel, tar det som det kommer - men sovner ikke hvis ikke noen (les, mamma) ligger ved siden av til han sovner.
 
Kan avvike på legging men det slår ut på søvn. Liker rutiner gir båfe meg og Mary struktur i hverdagen. Har nesten faste rutiner på mat. Disse kan avvike litt men ikke over tid da blir det krøll.
 
Last edited:
Back
Topp