Hvis du kunne begynne på nytt...

M

Moderator Steffen

Guest
Hva ville du valgt å utdanne deg som? Og senere å jobbe som? Er det det samme som du gjør nå, eller hadde du valgt noe helt annerledes? :)
 
Jeg ville kanskje gått for statistikk eller matematisk modellering. Jeg ville ihvertfall ikke valgt samme studieretning som jeg endte opp med.
 
Hadde nok valgt samme retning, men blitt bua og tatt videreutdanning i barsel- og barnepleier.
 
Hadde valgt noe litt annerledes (men med mennesker), og blitt førskolelærer :)
 
Hvis livet hadde vært annerledes hadde jeg forfulgt en musikkarrière, enten utøvende eller som lærer/terapeut. :)
 
Samme men ville fokusert mer på grunervirksomhet og hvordan starte egen bedrift
 
Da kunne jeg tenk meg å prøve førskolelærer. Måtte blitt en jobb med mennesker hvertfall
 
Ville ikke endret vei å gå. Selv om jeg har jobbet ræva av meg de siste årene på både skole og tilkallingsvakter og jeg nå "bare" har et vikariat, ville jeg ikke endret noe. Når du finner drømmeyrket er det verdt å slite litt for det ☺ så får vi håpe det ordner seg med fast jobb en gang.
 
Vet jammen ikke helt!

Jeg ville nok ikke tatt så lang utdanning som jeg gjorde i allefall. Hadde vært bedre å komme tidlig ut i arbeidslivet, hatt mindre studielån, fått spart opp mer og kommet seg før inn på boligmarkedet.

Ble lurt på begynnelsen av 2000-tallet til å tro at man kunne bli hva som helst og burde studere noe man synes var spennende. Så jeg gjorde det da. Mastergrad med B i snitt var null verdt i praksis. Surt.
 
Tror jeg ville tatt regnskap eller lignende og jobbet med regnskap, enten for firma eller på et regnskapskontor.
 
Er utdannet hjelpepleier, men hadde nok tatt fotografutdanning skulle jeg begynt på nytt. Vet at jeg aldri kommer til å jobbe innen helsevesenet hvertfall.
 
Da hadde jeg utdanna meg som sykepleier og tatt videreutdanning i ledelse. Nå har jeg bachelor i administrasjon og ledelse som jeg ikke har fått brukt enda,men har jobbet noen år i helsevesenet..:p
 
Hadde studert medisin så jeg kunne jobbet innen patologi :) langt fra det jeg gjør i dag. Men trives med det altså.
 
Ville nok gjort det samme...
 
Jeg kunne tenkt meg språkstudier. I det minste studieopphold i utlandet.
Ville helt klart valgt et mindre hektisk yrke enn lærer.
 
Hvis jeg kunne valgt noe annet så hadde jeg helt klart gjort det. Ikke fordi jeg ikke likte utdanningen, men fordi det blir vanskeligere for slike som meg å få jobb da mange av de jobbene jeg kan ha blir gjort mer og mer av datamaskiner. Har økonomi bachelor og valgt en veldig dum bransje i tillegg :p

Vet ikke hva jeg hadde valgt men hadde valgt noe der jeg ikke hadde blitt erstattet med maskiner(skjer vel etterhvert det og, men da er jeg sikkert ferdig med å jobbe). Så da hadde det nok blitt noe med mennesker.
 
jeg ville bli advokat. men pga barn under utdannelse, og nermeste studiestedet var 2 timer unna, ble det helsefagarbeider. dette pga økonomi og det praktiske. fikk 5 barn under utdannelse.
 
Back
Topp