Hvis du hadde vist før du fikk barn?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hva er det du skulle ønske du hadde vist før du fikk barn? Som kanskje hadde gjort starten som foreldre enklere??

Kanskje jeg var naiv, men jeg trodde melka kom av seg selv når ungen var født. Når dette ikke skjedde, så fikk jeg pumpe. Hadde jeg vist det så hadde jeg bedt om pumpe tidligere. Så vi hadde fått mer hjelp å veiledning i forhold til amming på sykehuset.

Jeg skulle ønske jeg viste at det var helt vanlig at det var vondt å få melk å at man kunne få tette melkeganger å at det var veldig vondt! For da hadde jeg nok prøvd flere teknikker for å unngå det!

Jeg var veldig redd for å sove forlite, å stressa veldig pga det. Skulle ønske jeg viste hvor lite søvn man faktisk klarer seg på og heller brukt tiden på å nyte det nyfødte nurket mitt!!

Kommer sikkert masse mer :p
 
Stort sett det samme som deg :) Jeg hadde satt pris på å blitt litt mer forberedt på dette med ammingen; hvor mye styr og smerte det faktisk kan medbringe. Det er faktisk ikke alle som vet at det ikke er like enkelt for alle fra starten av.
 
Hadde satt pris på at noen sa ifra om ammingen. Og at morsfølelsen MÅ læres. Og at man ikke trenger bekymre seg for alt mulig for babyer ligger der bare. Første tiden. Og at halvparten på fødelista og utstyrslista er bare bullshit. Ingenting kan planlegges. så lusekam og plaster trenger man ikke. men man kommer langt med paracet og termometer ;) og man er ikke en dritdårlig mamma om man puster litt og tar ting som de kommer. Og skulle gitt en million til den som kunne beroliget meg med at mamman vet best. Selv om andre har mange barn og mange års erfaring. Så kjenner man sitt eget barn best.så stol på egne instinkter
 
hadre jeg visst det jeg vet nå hadde jeg tatt en annen utdanning
 
Stort sett det samme som deg :) Jeg hadde satt pris på å blitt litt mer forberedt på dette med ammingen; hvor mye styr og smerte det faktisk kan medbringe. Det er faktisk ikke alle som vet at det ikke er like enkelt for alle fra starten av.

Ja, for fy fader så vondt det var! Men glad jeg ikke ga opp, plutselig en dag var det helt greit.
 
Skulle ønske jeg visste om at ammingen faktisk var et voldsomt liv å få til, det går ikke automatisk. ;p Og at ting går i perioder - trenger ikke å bekymre seg såååå for alt, trenger ikke å bety at det kommer til å være sånn for alltid. :)
 
Jeg skulle ønske jeg visste at man som kvinne kunne få store fødselsskader og at underlivet aldri ville bli som før igjen. Jeg skulle ønske jeg var litt forberedt på at ting kunne skje og at alt ikke bare skulle gå på skinner...

Ellers må jeg si at jeg ikke var særlig plaget med andre tanker ;-)
 
Skulle ønske jeg hadde vist at det ble så vondt når melken kom og at ikke alle får morsfølelsen med en gang og ikke minst at ikke alle babyer sover hele dagen :p
 
Skulle ønske noen fortalte om tiden etter fødsel og var døds vondt. Med tanke på etterriene, amming og ikke sikkert man klarte å gå som vanlig rett etterpå osv
 
Jeg skulle ønske jeg visste at man som kvinne kunne få store fødselsskader og at underlivet aldri ville bli som før igjen. Jeg skulle ønske jeg var litt forberedt på at ting kunne skje og at alt ikke bare skulle gå på skinner...

Ellers må jeg si at jeg ikke var særlig plaget med andre tanker ;-)
Dette visste jeg veldig godt om. Men måtte fortrenge det. Ville jo ha barn!! Men guuuuud så jeg slet med de tankene forrige svangerskap.

Skjedde det med deg? Høres helt forferdelig ut. Men det er jo egentlig en god ting at du ikke visste om det da, kanskje? Eller joda, da kunne man kanskje forsøkt å kreve ks...
 
Viste hvor ekkel renselsa var ;p

Haha, her var jeg nesten skuffa.. For alle hadde snakka om den fæle renselsen. Men min var bare som en kraftig mens :p så var helt bortkasta med svære bind fra apoteket og giga truser..
 
Haha, her var jeg nesten skuffa.. For alle hadde snakka om den fæle renselsen. Men min var bare som en kraftig mens :p så var helt bortkasta med svære bind fra apoteket og giga truser..
Hehe heldig du da!

Husker ennå den j... lukta!
 
At det går over. Merket jeg var mye mer tolmodig med nr to, og å bare være fortrolig med at en liten periode av livet må man bare godta at det er uutholdelig.
 
Skulle ønske hvor kjekt jeg synes det er, hvor godt jeg trives. Så jeg hadde startet tidligere :)
Akkurat det har jeg også tatt meg I å tenke! Veldig rart for min del som "aldri skulle ha barn"

Skulle også ønske jg hadde valgt en annen utdannelse
 
Negative: At alle ikke får melk etter 3 dager, den kan godt gå 10-12 dager.
Positivt: At det var så lett og så lite stress. Og at jeg fikk nøyaktig den samme søvnen som før...(for alle forteller deg jo om HVOR lite søvn du får).
 
Back
Topp