Hvis det er salg på ulltøy...

OK. Så hvor går grensa, da? Når er det lov å ta den siste av noe på tilbud? Er det ikke lov når det er 3 stk igjen? Fire? Ti? Tjue? Jeg er ganske sikker på at dama ikke tok tjue blå ullgensere, men kanskje hun tok 20 ting: gensere, strømpebukser, stilongser, luer, buff, bodyer, sokker ... whatever. Er det ikke lov å ta den siste røde genseren, den siste rosa strømpebuksa eller de siste sokkene når det bare er noen få igjen selv om det blir mange enheter til sammen?

Hender det aldri at du tar den/de siste i noe på salg?

Btw, så er det vel like egoistisk å bli sur fordi det ikke ble noe igjen til deg? Unner du ikke andre noen ting? ;)
 
Tenkte hun over hva hun tok eller bare grabbet hun alt og kastet det i handlekurven? Var det umulig for deg å få tak i noe da du sto bak henne eller lå det i ett trau? Litt nyskjerrig på situasjonen :p
 
Kunne ikke falt meg inn en gang...
 Jeg liker ikke å ta den siste av ting, med mindre jeg absolutt må...
Er det lite igjen av noe kan jeg finne på å ikke kjøpe så mye som jeg egentlig trengte fordi noen andre har kansje også behov for det...

Og ut i fra det du skriver, så var denne damen kjempe frekk, synes jeg... Og jeg synes de aller fleste som svarer i denne tråden er egoistiske og frekke...
 


Frustrert flue skrev:


Dramadama skrev:
Det jeg er intr i å vite er; HVOR er det salg på ull nå? :D


De hadde 40 % på Pierre robert ull på Ica Maxi. Usikker på om de fortsatt har det.


Å ja, finnes ikke sånt her. Så da var det ikke så nøye ;)
Takk for info :)

Edit: Jeg ser det står i HI nå... Litt trøtt bare ;)
 


Senator Malin skrev:
Jøss... Visste ikke det fantes så mange ego mennesker her inne


Sign!
Ingen har behov for 20 bodyer i ull.
Noah er 10 måneder og jeg har hatt 3ullbodyer og 2ullbukser hele hans liv sålangt.
Folk er litt for hysteriske når det kommer til ull etter mitt syn...
 


Bizarre skrev:


Senator Malin skrev:
Jøss... Visste ikke det fantes så mange ego mennesker her inne


Sign!
Ingen har behov for 20 bodyer i ull.
Noah er 10 måneder og jeg har hatt 3ullbodyer og 2ullbukser hele hans liv sålangt.
Folk er litt for hysteriske når det kommer til ull etter mitt syn...


Vel, hvis du har 5 unger så kan det jo hende du har det da:P
Ull er gull vettu.
 
nei, hadde ikke tatt alle 20. i fjor kjøpte vi 2 fulle sett hver til jentene(5 og 10 år). (2 ullbukser, 2 ulltrøyer, 2 par ullsokker)
 


Senator Malin skrev:


NurseRosetta skrev:


Senator Malin skrev:


NurseRosetta skrev:


Senator Malin skrev:
Jøss... Visste ikke det fantes så mange ego mennesker her inne


Hva er verst da? Å være ego, eller å være frekk og slenge med leppa? Just asking.

Hvem har sagt jeg var frekk?



Jeg syns du er frekk når du kommenterer at noen kjøper det siste som var på salg. Jeg syns også at kommentaren din over er frekk.


Nei jeg var ikke frekk til dama.  Jeg spurte vennlig om hun trengte å ta alle sammen siden det var det siste. Ja, sa hun. Da tok hun 20-25 pakker i forskjellige størrelser og gikk.  Er det noen som var frekk her er det henne!

Og jeg fatter ikke den mentaliteten. Den finnes åpenbart her inne også. "Hjelpe meg! Jeg sparer 300 kr! Da må jeg få med meg alt som kan og jeg DRITER i om hun bak meg ikke får ei lue en gang fordi jeg kom først! Dette er mitt!"



Er ikke det frekkt? Hadde hun ikke trengt og tatt alle sammen hadde hun vel ikke gjort det! Det har vel du hverken noe med eller noe med og kommentere?

Frekt og kjøpe det man er ute etter? Om det er resten eller ei spiller da ingen rolle, man tar det man skal ha, og betaler det varene koster, enkelt og greit!

Jeg tviler på at noen barn må gå lueløse fordi noen handler de siste luene i en butikk!
 


Bizarre skrev:


Senator Malin skrev:
Jøss... Visste ikke det fantes så mange ego mennesker her inne


Sign!
Ingen har behov for 20 bodyer i ull.
Noah er 10 måneder og jeg har hatt 3ullbodyer og 2ullbukser hele hans liv sålangt.
Folk er litt for hysteriske når det kommer til ull etter mitt syn...



dama tok i forskjellige strørrelser så hvem vet og hva om hun handlet for venninner i sammeslengen :o
 


mamma_møø skrev:
OK. Så hvor går grensa, da? Når er det lov å ta den siste av noe på tilbud? Er det ikke lov når det er 3 stk igjen? Fire? Ti? Tjue? Jeg er ganske sikker på at dama ikke tok tjue blå ullgensere, men kanskje hun tok 20 ting: gensere, strømpebukser, stilongser, luer, buff, bodyer, sokker ... whatever. Er det ikke lov å ta den siste røde genseren, den siste rosa strømpebuksa eller de siste sokkene når det bare er noen få igjen selv om det blir mange enheter til sammen?

Hender det aldri at du tar den/de siste i noe på salg?

Btw, så er det vel like egoistisk å bli sur fordi det ikke ble noe igjen til deg? Unner du ikke andre noen ting? ;)

Enigenig!
 
Sist jeg var å handlet så hade jeg nærmere 35 sett i kurven årsaken jeg kjøpte både til ungene våres og ti julegaver til ungene vi er tante og onkler til.
Jeg tenker som så at en har lov å handle på salg og slikt. Vi handlet på obs da de hadde medlemstilbud kan ikke helt se problemme i at en tenker litt på julegaver og etc
Er jo ingen som vet om denne personen kjøptejulegaver og evt til flerre barn.
 


Pannekaka skrev:
Tenkte hun over hva hun tok eller bare grabbet hun alt og kastet det i handlekurven? Var det umulig for deg å få tak i noe da du sto bak henne eller lå det i ett trau? Litt nyskjerrig på situasjonen :p


Hun tok alt som var igjen. Det er jo det som er greia! Jeg hadde ikke blitt irritert om hun hadde tatt noe liksom. Men å ta alt fra str 86 (om det er det minste de har) og opp til 14 år. Hver rubbel og bit.  Det sto på ett stativ og mens jeg kom gående så jeg hun tok med det som var, så nei jeg hadde ikke sjangs :P
 


mamma_møø skrev:
OK. Så hvor går grensa, da? Når er det lov å ta den siste av noe på tilbud? Er det ikke lov når det er 3 stk igjen? Fire? Ti? Tjue? Jeg er ganske sikker på at dama ikke tok tjue blå ullgensere, men kanskje hun tok 20 ting: gensere, strømpebukser, stilongser, luer, buff, bodyer, sokker ... whatever. Er det ikke lov å ta den siste røde genseren, den siste rosa strømpebuksa eller de siste sokkene når det bare er noen få igjen selv om det blir mange enheter til sammen?

Hender det aldri at du tar den/de siste i noe på salg?

Btw, så er det vel like egoistisk å bli sur fordi det ikke ble noe igjen til deg? Unner du ikke andre noen ting? ;)


Det er stor forskjell på å ta den siste som er igjen og ta 20-25 og alt som er der!

 
Om dere føler dere omtenksomme som sparer salgsvarer til andre kunder så er jo det vel og bra, men det er da vitterligen ikke noe som kan forventes av andre under påskudd av at det er "folkeskikk". Det er som å si at det er dårlig folkeskikk å vinne skiløp; tenk på alle dem som kunne tenkt seg å vinne, men som ikke rekker det fordi noen bare MÅ være egoister og hive seg frampå ...

Til HI må jeg bare si at hvis du har opplevd dette to år på rad så må du muligens begynne å møte opp tidligere.
 


Senator Malin skrev:


mamma_møø skrev:
OK. Så hvor går grensa, da? Når er det lov å ta den siste av noe på tilbud? Er det ikke lov når det er 3 stk igjen? Fire? Ti? Tjue? Jeg er ganske sikker på at dama ikke tok tjue blå ullgensere, men kanskje hun tok 20 ting: gensere, strømpebukser, stilongser, luer, buff, bodyer, sokker ... whatever. Er det ikke lov å ta den siste røde genseren, den siste rosa strømpebuksa eller de siste sokkene når det bare er noen få igjen selv om det blir mange enheter til sammen?

Hender det aldri at du tar den/de siste i noe på salg?

Btw, så er det vel like egoistisk å bli sur fordi det ikke ble noe igjen til deg? Unner du ikke andre noen ting? ;)


Det er stor forskjell på å ta den siste som er igjen og ta 20-25 og alt som er der!



Vel, da hadde hun behov for 20-25 ullplagg, da. Get over it
 


Labambie skrev:
Er så typisk Ola Nordmann; er det tilbud skal JEG ha. ALT. 


Husker jeg spurte om dette sist gang det var en slik tråd her inne, og lurer fortsatt på; hva i alle dager har dette med nasjonalitet å gjøre?
 
Førstemann til mølla er vel prisippet som gjelder når det er salg.  Hadde det vært gratis utdeling av noe vil jeg påstå at det hadde vært rimelig egoistisk å ta alt.  Men hvem vet hva dama hadde tenkt å bruke det hun kjøpte til da?  For alt vi vet kan det jo hende at hun kjøpte ulla for å gi bort til trengende. 

Jeg hadde ikke kjøpt 20 pakker med ullklær i hurlumhei størrelser, og jeg hadde nok også bitt litt irritert om jeg kom 2 sek for sent til å få kjøpe det jeg hadde tenkt å kjøpe på salg.  Men syns ikke jeg har grunn til å dømme andre som egoister på grunn av at de kjøper det som de vil ha.  De betaler jo det varen koster, og de var heldige og var litt tidligere ute enn nestemann.
 


LilleLavendel skrev:
jeg personlig synes det er frekkere å kommentere det, enn å ta med seg de ullbodyene man kom for å kjøpe.


 


Nedsig skrev:


Labambie skrev:
Er så typisk Ola Nordmann; er det tilbud skal JEG ha. ALT. 


Husker jeg spurte om dette sist gang det var en slik tråd her inne, og lurer fortsatt på; hva i alle dager har dette med nasjonalitet å gjøre?

emoticon






 
Back
Topp