Hvilket yrke tror du?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Hvilke yrke tror du barnet ditt får? Og hva ønsker h*n å bli nå? ;)
 
Last edited by a moderator:
Eldste kan bli alt fra skuespiller, filmressigør og forfatter, til vitenskapsforsker og professor.

Yngste er bare tre, så aner ikke. Noe sosialt tror jeg.
 
Eldste vil bli forsker. Jeg ser for meg at han godt kan ende med et eller annet innen realfag. Mellomste vil for tiden bli dyrlege. Hun vil ikke ri på hester utendørs fordi dyrene lukter stygt, så lykke til med å behandle kyr inne i et fjøs. :p Jeg ser henne mest for meg som revisor egentlig, men blir ikke overrasket om hun ender med noe mer kunstnerisk. Yngst er så liten ennå, men takler dårlig å ha mye folk rundt seg, så jeg ser for meg noe med eget kontor. Noe uten kundebehandling.:p
 
Hun vil bli brannkonstabel [emoji28]
Aner ikke hva hun blir etterhvert. Men om hun blir brannkonstabel, good for her!
 
Jenta mi på 5 ønsker å bli lærer, det hadde mor syns var hyggelig[emoji6]
 
5 år ønsker å bli sykepleier/lege, men tror kanskje frisør :)
 
Ønsker å bli bonde! :D Tror han kommer til å jobbe innen anlegg.
 
Mi vil bli lege. Det har hun vært fast bestemt på siden hun var 4 år.
Spennende å se hva hun velger :)
 
Han er bare 2 år og 8 mnd gammel, så der er det nok ingen preferanser/drømmer enda.
Men han er veldig interessert i biler og dyr akkurat nå, og er veldig empatisk, så kanskje dyrlege? ;)

Vi kommer til å pushe på at han må ta en utdannelse, men hva han velger å bli er irrelevant, så lenge han er lykkelig. :)
 
Hun er veldig empatisk og omsorgsfull, så tipper det blir noe innen helse og omsorg.

Hun sier selv at hun skal bli ninja, detektiv og mamma. Og jobbe der jeg jobber nå, altså som barnehageassistent. [emoji23]
 
Gutten min på 6 år har sagt han vil bli lege i flere år. Han spør meg nesten daglig om sykdommer, symptomer etc. Hva de forskjellige tingene gjør i kroppen. (Lever, nyrer osv)

Datteren min på 5 år er veeeeldig omsorgsfull og kjærlig, så tenker nok typ sykepleier, jobbe i bhg eller noe.
Hun sier hun vil bli dyrlege som onkelen sin da :)
 
Eldste blir nok innenfor omsorgssektoren. Om hun orker og har motivasjon for lang utdanning tipper jeg jordmor eller helsesøster :)
Eldste gutten blir nok innenfor datateknologi tenker jeg :)
Nr 3 er sterk for alderen og sin får opp av dage, så tipper selvstendig tømrer.
Siste mann er så liten enda, at jeg aner ikke:)
 
Han kommer til å jobbe med maskiner på noe sett og vis :)
 
Eldste er litt usikker på hva han vil blir. Jeg tipper på et eller annet med data.
Minsten sier at han skal jobbe som veterinær, og være baker på fritida. Det hadde faktisk ikke forundret meg om han ble det. :)
 
Back
Topp