Hvilket navn?

Storesøster Alva og lillesøster…

  • Emilie

    Votes: 9 16,4%
  • Olivia

    Votes: 21 38,2%
  • Synne

    Votes: 12 21,8%
  • Ada

    Votes: 15 27,3%

  • Antall som har svart
    55

Venter på lillebror/lillesøster

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Vi sliter fortsatt med navn, så trenger hjelp igjen Vi tester ut de fire alternativene som står igjen (per nå) 4 uker før termin.

Storesøster heter Alva.

Stem og gi gjerne tilbakemeldinger på evt. positive eller negative kvaliteter med navnene!
 
Flotte navn!

Min favoritt er Ada. Liker også at det er samme forbokstav bokstav som søsterens navn, syns de klinger godt sammen :)

Olivia og Alva hørtes også veldig fine ut sammen.
 
Flotte navn!

Min favoritt er Ada. Liker også at det er samme forbokstav bokstav som søsterens navn, syns de klinger godt sammen :)

Olivia og Alva hørtes også veldig fine ut sammen.
Takk for svar! Vi har vært litt usikre på om Ada blir for likt, så fint å få høre tilbakemelding på at de ti navnene er fine sammen :)
 
Synne! Det er så nydelig!!
Ja, jeg er helt enig. Elsker det navnet og hadde det lenge som førstevalg. Mannen var imidlertid ikke ombord, så jeg la det helt vekk og begynte på andre alternativer. Men så modnet nok navnet på han og plutselig var det helt ut av det blå en av hans favoritter. Eneste vi er litt redd for er at uttalen på engelsk blir litt dum, det høres nesten ut som «sin» som i «synd». Samtidig skrives det jo helt annerledes, så er kanskje ikke så viktig likevel.
 
Først nydelige navn! Selv ble Ada favoritt, på grunn av at de klinger så godt sammen og begge er kort. Emilie og Olivia føles litt som mellomnavnet til Alva for min del, da de er litt lengre og fint kan komme bak Alva. Synne er også veldig fint og kunne ha valgt det også, men syntes Ada klinget pittelitt bedre. Men de alle var jo ekstremt fine
 
Synne er det eneste jeg kunne vurdert av disse. Det er en fint norskt navn som klinger veldig bra. Ada er blitt altfor populært, og de andre to er jo helt ekstremt oppbrukt.
 
Jeg synes Alva og Ada samt Alva og Olivia klinger best sammen, de har en del like bokstaver og passer fint sammen :) Lener litt mot Olivia siden det Alva og Ada blir, som du sier litt likt, men ikke så matchy-matchy at det ville blitt uaktuelt for min del
 
Har dere bestemt dere for navn? :) Jeg synes ikke dere trenger å fokusere så mye på hvilket navn som passer best sammen. Det er to individer som skal vokse opp og leve egne liv. Alle navnene går fint sammen med Alva uansett. Synne er mest unikt i dag, og derfor stemmer jeg for det. Men alle navnene er fine!
 
Back
Topp