Hvilket navn av disse tre?

Kms92

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Samboeren min og jeg snakker litt om guttenavn og jeg kjenner at jeg ikke er helt på samme side som ham når det kommer til navn. Han mener athan bare kan velge et navn siden jeg er fast bestemt på jentenavn jeg ønsker, men han har aldri sagt nei til jentenavn et jeg ønsker meg, så jeg synes nå det er urettferdig at han skal velge navn uten at jeg skal blande meg så mye.. Men det får han ikke lov til x) haha

Uansett! Han ønsker et av disse tre: Snorre, Ragnar eller Elon.

Jeg synes for så vidt at det burde bli enten Snorre eller Elon da jeg personlig synes Ragnar blir litt for gammeldags for meg. Pluss at broren til mormoren hans heter det..

Snorre heter katten til søsteren hans, og jeg tenker da at det helt sikkert kommer til å bli et eneste mobbeelement den dagen vi eventuelt sier dette til familien hans.

Elon har jeg fått litt tid til å venne meg til. Tenkt en del på det og etterhvert som jeg tenker på det, desto mer akseptabelt høres det ut. Selv om jeg forbinder det med Elon Musk (Teslamannen). Navnet uttales på en norsk måte rett frem med E. Ikke amerikansk måte som høres ut som I.

Så, hva tenker dere? :)
 
Jeg liker desidert Ragnar best av de tre. Men hvis dere ikke blir enige er det vel ikke verre enn å lete etter nye navn? :)
 
Mannen min har også foreslått at jeg velger jentenavn og han guttenavn, men nope, det skjer ikke Jeg har bestemte meninger om navn så for barna våre skal vi begge være enige.

Her er mine meninger om navnene du nevner
Ragnar: For meg er det ganske gammeldags og ikke min stil, og jeg kjenner noen navnet som ikke gir videre positive assosiasjoner (opplevelser med noen med navnet kan virkelig farge hvordan man ser navnet, så jeg er nok ikke så objektiv om navnet).

Snorre: Litt gammeldags, men litt mer stilig synes jeg. Ikke helt min smak, men greit nok navn. Jeg hadde nok holdt meg bort fra navn på kjærledyr og kan nok bli en del kommentarer fra familien om å være "oppkalt etter katten", men det er jo i hovedsak et "menneskenavn" så jeg tror ikke det nødvendigvis blir veldig belastende. Man kan jo snakke med familien om det.

Elon: Jeg tenker jo med en gang på Elon Musk, så her vil nok en del tenke det er tesla-fans i huset. Når det er kjendiser som har veldig spesielle navn så blir det det man tenker på når man møter navnet så man tenker jo det er der man kanskje har fått inspirasjonen fra (Elon Musk er jo ikke den værste å være oppkalt etter). Det er nok det navnet jeg liker best av disse, det er uvanlig, men kjent nok så det er ikke så unikt at det er "rart" eller oppfunnet. Det virker som et ganske naturlg (ikke oppfunnet) navn kanskje fordi røttene likner på varianter/kombinasjoner av mer vanlige navn som Elliot, Elling, Leon.
 
Elon var litt kult synes jeg. Men personlig hadde jeg valgt Snorre da det er mer i vår gate :)
 
Jeg liker desidert Ragnar best av de tre. Men hvis dere ikke blir enige er det vel ikke verre enn å lete etter nye navn? :)

Vi blir nok enige til slutt altså, så det er nok ikke slik at et av disse tre må det bli. Men mannen synes for tiden at disse tre navnene er "kulest" som han sier, og ønsker at de ihvertfall skal gjennomgås :)
 
Ragnar er kult! Snorre er ikke like kult som Ragnar, men ganske bra. Elon.. Hmmm.. Nei..
Elon Olsen..? Tankene mine glir fort til Egon :p

At katten heter det er sikkert gøy de første tre minuttene, og så er det ingen som tenker på det.
Man blir vant til det uansett hva ungen heter, og etter hvert kunne de ikke ha hatt noe annet navn :)
 
Samboeren min og jeg snakker litt om guttenavn og jeg kjenner at jeg ikke er helt på samme side som ham når det kommer til navn. Han mener athan bare kan velge et navn siden jeg er fast bestemt på jentenavn jeg ønsker, men han har aldri sagt nei til jentenavn et jeg ønsker meg, så jeg synes nå det er urettferdig at han skal velge navn uten at jeg skal blande meg så mye.. Men det får han ikke lov til x) haha

Uansett! Han ønsker et av disse tre: Snorre, Ragnar eller Elon.

Jeg synes for så vidt at det burde bli enten Snorre eller Elon da jeg personlig synes Ragnar blir litt for gammeldags for meg. Pluss at broren til mormoren hans heter det..

Snorre heter katten til søsteren hans, og jeg tenker da at det helt sikkert kommer til å bli et eneste mobbeelement den dagen vi eventuelt sier dette til familien hans.

Elon har jeg fått litt tid til å venne meg til. Tenkt en del på det og etterhvert som jeg tenker på det, desto mer akseptabelt høres det ut. Selv om jeg forbinder det med Elon Musk (Teslamannen). Navnet uttales på en norsk måte rett frem med E. Ikke amerikansk måte som høres ut som I.

Så, hva tenker dere? :)
Likte elon jeg :)
 
Syns Elon var veldig fint, jeg! Men så er jeg fan av litt mer uvanlige navn, også da :D
 
Back
Topp