Hvilket merke ulltøy foretrekker dere?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg må ærlig innrømme at jeg gir vårt Stormberg ullundertøy stryk. Det er nuppete og går i oppløsning. Janus blir stivt og varer bare en sesong, og Skogstad får jeg ikke jentungen til å bruke, hun påstår at det "klør mest av alt".
Jeg har vært veldig fornøyd med KappAhl sitt ullundertøy i bomull og ullblanding, og har vurdert Vossatassar men disse er jo ikke ren ull.
Troll var favoritten (mykt), men der ikke ut som om de lager ullundertøy lenger.
Nysgjerrig på merker som Pierre Robert (er jo veldig lett tilgjengelige), Nøstebarn, Woolland, Lanullva osv. Er de verdt pengene? Varer de mer enn en sesong? Stikker og klør de? Er de pene etter første vask osv?
Hvilke merker er dere fornøyde med?

PS: Jeg vasker all ull med Milo eller tilsvarende fra min lokale gårdsbutikk, uten tøymykner på ullprogram og tørker flatt i luft (ikke trommel). Jeg er mer enn villig til å vaske for hånd osv. Det er ingen hindring.
 
Veldig fornøyd med Pierre Robert og Janus, det er det vi har mest av.
Devold er også veldig bra. Liker heller ikke ull fra Stormberg.
 
Hust&Claire er våres absolutte favoritt.
Koster litt, men følger med på tilbud og handler på salg til året etter.
Holder seg veldig bra. Våres er like mykt etter en lang sesong. Noe nupper, men ikke mye.
Joha er også godt, men synes der blir litt fort hull.

Vi har et sett fra Stormberg, og det tåler ingenting også blir det så stivt :confused:
 
Har ikke prøvd undertøyet, men vi eeeeelsker Lanullvagenserene våre. Best there is.
 
Når det gjelder ullfleece er ingen så bra som Nøstebarn.

Foretrekker Joha og NameIt fordi de har så myk og god ull, mye med bomull/bambus inni. Og det lille de har i ull hos Polarn o Pyret er også kjempebra. Dattera mi har en ullkjole derfra hun har gått med minst 3-4 dager i uka siden oktober, og den er vaska kjempemange ganger, og ser fortsatt helt ny ut.

Hun har atopisk hud, men får ikke noen problemer med de nevnte merkene.

Jeg liker ikke Janus heller... synes det er stivere og klør mer.

Pierre Robert bruker jeg mye selv :) Elsker tubeskjerfet og toppene/genserne. Bor i det om vinteren.

Ingen av de ovenfornevnte merkene (bortsett fefra Janus) klør i det hele tatt. Og jeg hatet ull som liten, og klarer ikke gå med strømpebukser, for jeg synes alt klør. Pierre Robert, Nøstebarn, NameIt og Joha finnes ikke kløende. Fantastiske klær
 
Hva som klør og ikke er nok individuelt fra barn til barn
Min nektet å bruke Pierre robert
 
Hust&Claire er nok favoritten. Er også fornøyd med Bergans og noe fra Joha.
 
Vi er veldig glad i Lillelam, Hust & Claire og Joha men nå er hun bare 3 måneder, da, så det får ikke blitt slitt og det blir ikke så mye vasket.
 
Småen 2,5 år bruker hust&claire, janus og joha, har og en del pierre robert men det er super slitt og hulette.

Eldste på 11 foretrekker stormberg, bergans, janus, devold og Ulvang. Hu liker ikke pierre robert...
 
Vi bruker og er fornøyd med Reflex, Janus og Pierre Robert :happy:
 
Safa går det aldri hull på her.
Men reflex har bedre passform for oss.
 
Devold active / breeze bruker vi. Elsker at det kan tørketromles og blir aldri slitt. Her har det gått i arv selv etter hard barnehagebruk. Det er også mykt og klør ikke. Pierre Robert går i stykker, minsten mener det klør. Ellers har vi prøvd bergans, hust & claire, joha og Janus. Ingen kan måle seg med Devold. Har hørt mye bra om wooland, men ikke testet.
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg gir vårt Stormberg ullundertøy stryk. Det er nuppete og går i oppløsning. Janus blir stivt og varer bare en sesong, og Skogstad får jeg ikke jentungen til å bruke, hun påstår at det "klør mest av alt".
Jeg har vært veldig fornøyd med KappAhl sitt ullundertøy i bomull og ullblanding, og har vurdert Vossatassar men disse er jo ikke ren ull.
Troll var favoritten (mykt), men der ikke ut som om de lager ullundertøy lenger.
Nysgjerrig på merker som Pierre Robert (er jo veldig lett tilgjengelige), Nøstebarn, Woolland, Lanullva osv. Er de verdt pengene? Varer de mer enn en sesong? Stikker og klør de? Er de pene etter første vask osv?
Hvilke merker er dere fornøyde med?

PS: Jeg vasker all ull med Milo eller tilsvarende fra min lokale gårdsbutikk, uten tøymykner på ullprogram og tørker flatt i luft (ikke trommel). Jeg er mer enn villig til å vaske for hånd osv. Det er ingen hindring.
vekdig fornøyd med Pierre Robert, Er det vi har mest av. Og frost fra barnas hus
 
Synes Janus er veldig mykt og godt. Hust & Claire har mye fint. Elsker pysjer i ullfrotte fra nøstebarn. Ellers synes jeg Pierre Robert har holdbar ull til gode priser.
 
Jeg har brukt MANGE tusen på ull.. Når gutten min var liten brukte vi bare hust and claire. Nå er han 3 år med egne meningen. Han HATER hust and claire. Spesielt den med bambus inni. Eneste jeg får på han av ull er tom og trine fra sparkjøp! Knall fornøyd.. Holder seg like fint i vask :)
 
Jeg anbefaler woolland, hust and Clarie, lillelam, joha og name it sin ull har jeg vært veldig fornøyd med. Bruker forsatt det til begge mine.
 
Back
Topp