Hvilket klesmerke kjøper dere mest av?

Vi kjøper mye reima til ungene rundt oss, evt scooterklærmerker, jeg har fxr-heldress og tilbehør og det blir nok noe liknende på ungene våre også, når de kommer.
Hmm... ikke hørt om de!:)
 
Her tåler parkdressene bading i sølepytter og. Kjekt for da trenger en egentlig ikke noe regntøy ved siden av :p

Her selger det meste, av kjente merker. Særlig parkdresser. Men regntøy selger dårlig :eek:
Ja, det går litt opp og ned med hva som er interessant med salg :) nå prøver jeg de dressene vi har, så får vi se hvordan de holder :)
 
Blir ofte litt lett blanding.. Men ser du har noen merker der ja, likevel ;)!
Alt er jo merker. Grensa mellom kjede-merker og merketøy er av og til ganske uklar. Men ja jeg har hatt noe reima når de er små.

Men jeg står ved at det ikke er et merke jeg kjøper mest av. Jeg kjøper litt av hvert og arver svært mye.

Eller jo. I så fall er det ecco til meg selv og Viking til ungene. Sko. Det er de skoene som passer oss best.

Men 90 % av det jeg handler av klær kjøpes på kjedebutikker. Minst. En og annen dress eller jakke på barnas hus eller g sport, om ikke det også er kjeder men de selger andre merkevarer. Men det aller meste av yttertøy til ungene er også kjøpt på kappahl. Da bortsett fra at de altså arver en del og derfor trenger mindre innkjøp. Egentlig handler vi svært lite klær til ungene.

Og av alle ironiske merkenavn, jentene har en del klær av merket meeto.
En del vil si en liten håndfull plagg hver, ikke mengder. Men de har en tante som jobber på en Babycare og derfor en bestemor som handler en del julegaver og bursdagsgaver der.
 
Reima, miniature og hust&claire til ungene. Minste bruker også en del newbie. Min erfaring er at kjedebutikkene har elendig yttertøy, dessverre.
 
Bergans og Norrøna til meg selv. Til den lille i magen får jeg se, men tenker det blir reima og Didrikson blant annet på bakgrunn av hva jeg har hørt fra andre/erfart i bhg :)
 
Nei, merkeklær gidder jeg ikke kjøpe til en ettåring som vokser ut av klæra sine hele tiden. Bortkasta penger i mine øyne.
Kommer sikkert til å kjøpe kvalitet i regntøy til høsten (vi bor i UK så trenger ikke vinterklær).
Men i mine øyne så er det forskjell på kvalitetsklær og merkeklær. For det er slettes ikke alltid man får kvalitet av kjente merker. Men jeg betaler ikke for navnet som står på lappen :p
 
Adidas, Reima, Nøstebarn, Kivat, Hestra, Hust & Claire, Tiny Trolls of Norway, Next +++ Jeg kjøper MYE klær.
 
Last edited:
Det er utrolig mange som henger seg opp i "merkeklær" - i overskriften skriver jeg "KLESMERKE". Ikke "merkeklær"...

Klesmerke er i denne tråden alt som ikke er fra de store, utrabillige, kjedebutikkene. Det finnes klesmerker som spesialiserer seg på f.eks. yttertøy. Ta Bergans, har god erfaring med det merket. Eller Reima, god erfaring med det merket. Men du blir ikke regna som soss av å kjøpe disse merkene - og det er faktisk ikke det tråden handler om. Dere trenger ikke å nevne merkeklær engang, for det er ikke det jeg spør om.
 
Det var veldig lett å misforstå hi da.

Men. Jeg har god erfaring med reima til de minste.
Med kaxs fra de er blitt sånn 3 år omtrent.

Og nå prøver vi så smått litt annet ettersom eldste er blitt ti år og bruken forandrer seg.
 
Det er utrolig mange som henger seg opp i "merkeklær" - i overskriften skriver jeg "KLESMERKE". Ikke "merkeklær"...

Klesmerke er i denne tråden alt som ikke er fra de store, utrabillige, kjedebutikkene. Det finnes klesmerker som spesialiserer seg på f.eks. yttertøy. Ta Bergans, har god erfaring med det merket. Eller Reima, god erfaring med det merket. Men du blir ikke regna som soss av å kjøpe disse merkene - og det er faktisk ikke det tråden handler om. Dere trenger ikke å nevne merkeklær engang, for det er ikke det jeg spør om.

Har samme inntrykket. Man henger seg opp i det (kanskje litt for mye)[emoji85] tenker folk føler seg litt støtt jeg og får en trang til å forsvare at de bruker noe som kanskje er fra kapphal, cubus osv... som jeg har nevnt før her inne, det er ingen andre enn oss selv som lager press og forventninger[emoji23]
 
Har samme inntrykket. Man henger seg opp i det (kanskje litt for mye)[emoji85] tenker folk føler seg litt støtt jeg og får en trang til å forsvare at de bruker noe som kanskje er fra kapphal, cubus osv... som jeg har nevnt før her inne, det er ingen andre enn oss selv som lager press og forventninger[emoji23]
Men hadde det ikke vært poengtert at det ikke gjelder kjedebutikker, så hadde jeg jo svart uten å påpeker at jeg for det meste handler der.

Det går begge veier. Ikke bare svarene. Det er spørsmålet også.
 
Men hadde det ikke vært poengtert at det ikke gjelder kjedebutikker, så hadde jeg jo svart uten å påpeker at jeg for det meste handler der.

Det går begge veier. Ikke bare svarene. Det er spørsmålet også.

Tror hun var mer ute etter typ merken på klærne, uansett hvor de er kjøpt... er lettere å finne det folk anbefaler da (om det er tilfellet) enn når folk skriver «jeg kjøpte på h&m» de har jo mange forskjellige merker og typer.

Joda, det gpr begge veier. Men man ser kjapt her inne i slike diskusjoner at folk er kjappe med å forsvare kjedebutikkene og påpeke at det er like godt som reima osv, folk må da mene det de vil, men slike svar er for meg utløp for dårlig samvittighet eller følelse rundt å kjøpe de plaggene. Mulig jeg tar feil men hvorfor gidde å diskutere om h&m er like bra som reima liksom. Vi har da alle forskjellige meninger og barn.

Og, hun spurte jo ikke om hvem som ikke kjøpte merkeklær heller da, så at folk føler for å poengtere det er jo bare unødvendig.
 
Last edited by a moderator:
Men hadde det ikke vært poengtert at det ikke gjelder kjedebutikker, så hadde jeg jo svart uten å påpeker at jeg for det meste handler der.

Det går begge veier. Ikke bare svarene. Det er spørsmålet også.
Man leser det man vil lese ;)
 
Ok :) nå har jeg ei søster og kusinen til samboer som har gitt oss mye tøy (både innetøy og utetøy), har ikke gått gjennom ALT, men vi har ikke trengt å kjøpe noe særlig selv enda :) men jeg liker kjedemerkene, jeg :)
Høres ut som meg! Har ikke kjøpt yttertøy selv ennå jeg da :p Masse ulike merker og enn så lenge er jeg fornøyd med alt. Har til gode å finne noe i arvehaugen som ikke holder lille varme og tørr.
 
Høres ut som meg! Har ikke kjøpt yttertøy selv ennå jeg da :p Masse ulike merker og enn så lenge er jeg fornøyd med alt. Har til gode å finne noe i arvehaugen som ikke holder lille varme og tørr.
Genialt å arve :D penger går det nok av på ungene etterhvert også, så fint å spare litt (mine er bare 8mnd og 2år enda) :happy:
 
Oi mye forskjellig. På ytterklær har vi mest mini a ture og Wheat . Noe fra name it. Har også noe boblejakker fra Stormberg og Bergans. Kjøper det vi liker. Har lette sommerjakker og «skinnjakker» fra H&m. Frøkna arver mye fra niesen.
 
Lillelam er vel det jeg har kjøpt mest av når det kommer til merker. Kjøper generelt lite.
 
Back
Topp