Hvilket instrument er lettest å lære (er selv i 30årene) som man kan bruke i barnehage:)?

Alderrabalder

Elsker forumet
August 2018
Hei
Jeg er så heldig å ha fått jobb i en barnehage der fokus er mye sang, musikk osv. Tingen er.. Alle er så musikalske og jeg vet jeg har en ok stemme men kunne ønske jeg kunne spille et instrument slik at jeg og kan prøve meg litt i samlinger osv osv).Prøvde piano som liten..og har testet gitar men er litt klønette ..
Så kom veldig gjerne med forslag:)
 
Så kjekt! :) Gratulerer med ny jobb! Må jo si at du har et veldig godt utgangspunkt med en ok sangstemme da, å synge er jo veldig allsidig og passer alltid. Ikke trenger du å ha med deg noe instrument heller. Men siden du prøvde på piano som liten, tror du at du kan lære deg litt enkelt pianospill? Keyboard? Du kan jo begynne med bare "enfingersspill" og bygge på etterhvert som du lærer deg. Finnes ufattelig mye bra tutorials på youtube, for eksempel :)
 
Hei
Jeg er så heldig å ha fått jobb i en barnehage der fokus er mye sang, musikk osv. Tingen er.. Alle er så musikalske og jeg vet jeg har en ok stemme men kunne ønske jeg kunne spille et instrument slik at jeg og kan prøve meg litt i samlinger osv osv).Prøvde piano som liten..og har testet gitar men er litt klønette ..
Så kom veldig gjerne med forslag:)
Tromme! Kan du et par rytmer, så funker det til mange av barnesangene :)
 
Tromme og blokkfløyte synes jeg er `lettest` å lære:smug:
 
Piano er det mest "logiske" instrumentet, som gir mest med minst. ;)
Et par akkorder, og du har akkompagnement.
Ellers er ukulele ganske enkelt, og gitar også, hvis du lærer de mest allsidige grepene, og øver nok.
Fordelen med disse instrumentene er at du kan synge samtidig, og at du bare trenger å slå an akkordene for å få musikk til.
Du kan også forenkle mange sanger slik at du ikke trenger så mange akkorder.
Du finner garantert mange noter på nettet, eller kjøp en enkel notebok med barnesanger. :)
 
Back
Topp