Hvilket eventyr er din favoritt?

Eskimonika

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
har du et spesielt forhold til et eventyr eller har du ett du liker ekstra godt?
Hvilket og hvorfor?
 
Jeg husker ikke hva det het, men var om ei jente som ble gift, og så hadde hun noen dyr og så sa hun bord dekk når hun var sulten og bord vekk når hun var ferdig å spise. Hun fikk ikke nok mat der hun hadde giftet seg eller noe.
og så var det noe med et tre som hver gang hun ba om det så fikk hun juveler av treet som hun gav til søsteren ens fordi de trengte det?
Er snart 30 år siden, jeg husker svært lite av det. Men jeg var veldig fascinert.
 
Høres ut som noe jeg også hørte som liten, bare ikke husker igjen eller navnet på eller sånn...
 
Jeg er veldig glad i det meste av Asbjørnsen og Moe :)
 
Sjøormen Ruffen og Babar er to eventyr jeg likte godt. Og Hedenholdbarna.
Mine barn har andre favoritter [emoji23]
 
En bok som heter Bolla, handler om er jente som blir kalt for Bolla. Bolla skal bli storesøster og i starten er det tøft fordi lillesøster tar all oppmerksomhet, så hun vil kaste lillesøster på sjøen, men etterhvert syntes hun lillesøster er veldig søt ♡
 
Veldig glad i de fleste eventyr av Asbjørnsen og moe :happy:
 
Ikke ett enkelt eventyr, men vi hadde en bok da jeg var liten som het Eventyrjenter med bein i nesa. Det var en samling med folkeeventyr med tøffe og smarte jenter i hovedrollen, i motsetning til de hvor prinsessa bare er premien til Askeladden.
 
Hva er Hedenholdbarna?

Hedenold. Hadde en h for mye der. Var eventyr om noen barn i steinalderen. Hadde (har ennå faktisk) en bokserie der det var små eventyr om mange ulike temaer og blant annet om disse barna :)
Image1528982581.755654.jpg
 
Elsker eventyr, og de blir ofte lest her i huset :) En favoritt er kanskje litt vanskelig å velge ut, men liker godt tradisjonelle som Hans og Grete, og Rødhette. :)
 
Tommeliten
 
Elsker Tommeliten!
 
Back
Topp