Hvilken vogn har du og er du fornøyd?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Har så vidt begynt med litt research i forhold til vogner og lurer på hvilken vogn du har og om du er fornøyd? Er ute etter erfaringer med både bagvogner og sportsvogner og vogner med begge deler. :)
 
Har emmaljunga edge duo og er kjempe fornøyd. Hadde først Brio smile ( nå Britax smile) og er glad vi gikk over til emmaljunga. Den er mye mer solid og utrolig lett å trille selv om den veier mer.
 
Har emmaljunga edge duo og er kjempe fornøyd. Hadde først Brio smile ( nå Britax smile) og er glad vi gikk over til emmaljunga. Den er mye mer solid og utrolig lett å trille selv om den veier mer.

Så Emmaljunga er kanskje et bedre merke enn Brio med tanke på soliditet?
 
Så Emmaljunga er kanskje et bedre merke enn Brio med tanke på soliditet?
Det spørs litt på bruk. Vår Brio smile røyk før der hadde gått 1 år. Emmaljunga vogna er snart 4 år gammel. Hva slags vogn man velger kommer også Ann på bruk. Vi er i dyreparker osv hvor vi har med oss mat, går til butikken og handler, drar på camping turer osv, og har en veldig brått bakke med dårlig asfalt her. Brio smile passer nok best til litt roligere liv
 
Vi har hatt simo duo, Brio smile og babyjogger city elite.
Hata simo vogna, så den ble bytta ut etter 4 mnd. Altfor stor og klumpete vogn, samt tung og uhåndterlig.

Kjøpte oss da Brio smile (Britax smile) og elska den. Både med bag og sportsdel. God å trille, kan snu sittedelen begge veier, stor kurv under. Enste minuset var at sittedelen oppfattes som litt hard og til pluggen min ble den for liten ved toårs alder.

Da kjøpte vi babyjogger city elite og er minst like fornøyd med den. God å trille, stor sittedel, lang kalesje. Minus at sittedelen kun er forovervendte, ikke noe problem med en toåring for oss og at kurven under er litt liten/vanskelig å komme til med sittedelen på.
 
Det spørs litt på bruk. Vår Brio smile røyk før der hadde gått 1 år. Emmaljunga vogna er snart 4 år gammel. Hva slags vogn man velger kommer også Ann på bruk. Vi er i dyreparker osv hvor vi har med oss mat, går til butikken og handler, drar på camping turer osv, og har en veldig brått bakke med dårlig asfalt her. Brio smile passer nok best til litt roligere liv
Vet en del hadde problemer med Brio vogna. Det var en produksjonsfeil over en kort periode, på visse deler som var grunnen. Vi hadde samme vogna og hadde ingen problemer med den. Og jeg brukte vogna myyye. Hadde ikke lappen, så gikk overalt, tok buss hver dag, handla mat og la 4 poser i kurven osv. I tillegg stor hund som skulle ha turer hver dag, så etter nesten 2 år så var den enda i god stand. Kjøpte nye dekk til den bare, da de var utslitte, før vi solgte den. Pluggen var for stor da, ellers hadde vi ikke kjøpt ny vogn :p
 
Vet en del hadde problemer med Brio vogna. Det var en produksjonsfeil over en kort periode, på visse deler som var grunnen. Vi hadde samme vogna og hadde ingen problemer med den. Og jeg brukte vogna myyye. Hadde ikke lappen, så gikk overalt, tok buss hver dag, handla mat og la 4 poser i kurven osv. I tillegg stor hund som skulle ha turer hver dag, så etter nesten 2 år så var den enda i god stand. Kjøpte nye dekk til den bare, da de var utslitte, før vi solgte den. Pluggen var for stor da, ellers hadde vi ikke kjøpt ny vogn :p
Jeg veit det. Så vi kjøpte en brukt og har på campingtur nå. Men den sliter litt også. Bruker den pga str og vekt siden det er del begrensninger når man drar vogn etter bilen. Men nå er yngste 2 år og begrenset hvor lenge han trenger vogn fremover.
 
Jeg har hatt emmaljunga City cross til mine og vært fornøyd! Nå bruker vi (litt, hun er over 2 år) babyjogger City elite! fornøyd med den og
 
Har emmaljunga edge duo og er kjempe fornøyd. Hadde først Brio smile ( nå Britax smile) og er glad vi gikk over til emmaljunga. Den er mye mer solid og utrolig lett å trille selv om den veier mer.
Samme vogn , Emmaljunga og er superfornøyd :happy:
 
Nyeste er Emmaljunga Mondial med Deluxe understell (4 faste hjul). Har bare trilla den litt hittil men er veldig fornøyd. Har prøvd andre sine før.

Hadde Simo sist, finnes ikke lenger, men veldig fornøyd med den også. Ganske lik Emmaljunga.
4 faste hjul og god demping kan anbefales! Klassisk vogn ❤️

Babyjogger city mini GT som vogn 2 er jeg også veldig fornøyd med. Fin som vogn nr 2, tar ingen plass sammenlagt :)
 
Baby jogger city elite og versa!
Har versaen til bilvogn og tur, mens eliten er hjemme og brukes til å gå tur og sove på dagtid.
Elsker de!
Lett å slå sammen, lett, samtidig som de er store og gode å trille, og vekten er opptil 25 kg.
 
Hadde emmaljung komi. Med bade bagvogn og sportsdel. Vi var veldig fornøyd med vogna. Stabil og stødig å trille. God og romslig plass til barnet. God plass til voksipose osv.

Den tar litt plass i bilen, og er ikke noen snerten vogn.
 
Nyeste er Emmaljunga Mondial med Deluxe understell (4 faste hjul). Har bare trilla den litt hittil men er veldig fornøyd. Har prøvd andre sine før.

Hadde Simo sist, finnes ikke lenger, men veldig fornøyd med den også. Ganske lik Emmaljunga.
4 faste hjul og god demping kan anbefales! Klassisk vogn ❤️

Babyjogger city mini GT som vogn 2 er jeg også veldig fornøyd med. Fin som vogn nr 2, tar ingen plass sammenlagt :)
Har samme understell til emmaljunga edge. Elsker det understellet på alle mulig måter. Bruker simo vogn fra 70 tallet hver 17 mai og er omtrent det samme
 
Vi har Emmaljunga edge duo, elsker den med baggen og kan ikke fordra den med sportsdelen. Den er alt for åpen, med åpninger over alt. Også er ryggen veldig kort.
Vi har også en Emmaljunga scooter som sovevogn i bhg. Liker den veldig godt, lang rygg og grei plass. Har av den nyere typen med høy bøyle. Veldig lett og trille med eccohjul. Minuset er at sittedelen kun er vendt fra deg.
Og til sist Emmaljunga viking, gansk fornøyd. Litt trang og hjulene er litt for små, men de kan man skifte og bruke superviking sine i stedet. Da blir den visst veldig god å trille.
 
Vi har Babyjogger city elite. Jeg er superfornøyd nå når vi har ettåring, men synes det er et stort minus at sittedelen kun er forovervendt selv om vi bare bruker den til soving :)
 
Vi har Babyjogger city elite. Jeg er superfornøyd nå når vi har ettåring, men synes det er et stort minus at sittedelen kun er forovervendt selv om vi bare bruker den til soving :)

Skriver under på den. Kjempe fornøyd. Liker at den har et framhjul og at den kan låses(!). God å trille overalt, også små butikker og kafé og sånn. Men synd at det ikke går an å snu sportsdelen. Når eldste skulle sove gikk jeg konstant og snek meg fram (uten å stoppe) for å se om han hadde sovnet..
 
Babyjogger city elite. Brukte den ikke før lille var over 1 år da, han likte ingen vogner som baby og vi likte uansett mye bedre å bære. Men han sover i vogna i barnehagen :) Er kjempefornøyd med den til det bruket, og den er jo lett å trille, tar lite plass sammenslått og lett å håndtere. Vi måtte velge lett vogn fordi vi har en lang trapp eller bratt skråning ned til huset, så noe tung firhjuling hadde ikke gått uansett om vi hadde brukt vogna eller ikke :)
 
Har en Brio go vogn til langturer i skog og mark og langturer langs vei. og en zero2four Bangkok til reisetrille når Vi er på «by»tur.
 
Emmaljunga :) superfornøyd
 
Back
Topp