Hvilken uke fødte du i?

derma

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Til dere som har født allerede, i hvilken uke kom barnet / barna?

Andre flergangsfødende kan selvsagt også svare [emoji4]
 
Storebror i huset kom 38+2. Våknet av middagsluren og fikk plutselig rier. Tett og ofte. 4 timer etterpå var han ute. Er veldig sikker på at frøken dings i magen kommer rundt samme uke som storebror. Kan godt være ønsketenkning [emoji85]
 
Storesøster kom 42+0. Igangsatt 41+5... :p
 
Storesøster kom 37+4. Ble igangsatt 37+3 pga blodtrykkstigning
 
Storebror kom 40+5. Min fødsel og mine svangerskap har vært veldig likt min mamma sine. Hun fikk meg fire dager over termin, og lillebroren min 13 dager før. Så syns lillesøster i magen kan ligne på onkelen og komme rundt 38+4:p men har lite tro på det, så forventer hun kommer dagene rundt termin:)
 
Storesøster kom 37+4. Ble igangsatt 37+3 pga blodtrykkstigning
Med førstemann hadde jeg blostrykkstigning, utslag på protein, hodepine, ikkje vekst på symfysemål og mye svimmel uten at fastlegen min så noen faresignal og jeg fikk beskjed om at jeg som førstegangs ikke var fortrolig med hva som var normalt og ikke..... Ut kom en gutt på 2480 g i uke 38. Påvist morkakesvikt.. Så applaus til de som satt deg i gang når de så et faretegn og godt å se at det finnes fornuftige leger som tar fornuftige avgjørelser fremfor å la ting gå forbi seg[emoji2][emoji2] GRATULERER med babyen [emoji8][emoji8]
 
Med førstemann hadde jeg blostrykkstigning, utslag på protein, hodepine, ikkje vekst på symfysemål og mye svimmel uten at fastlegen min så noen faresignal og jeg fikk beskjed om at jeg som førstegangs ikke var fortrolig med hva som var normalt og ikke..... Ut kom en gutt på 2480 g i uke 38. Påvist morkakesvikt.. Så applaus til de som satt deg i gang når de så et faretegn og godt å se at det finnes fornuftige leger som tar fornuftige avgjørelser fremfor å la ting gå forbi seg[emoji2][emoji2] GRATULERER med babyen [emoji8][emoji8]

Åj, det hørtes jo ikke bra ut! Håper du blir bedre fulgt opp denne gangen da! Det gikk raskt fra Jm kontrollen med høyt blodtrykk til jeg var på sykehuset. De ville ikke vente siden trykket da bare ville bli værre.
Jeg har ikke født lillesøster enda ;) hun ligger enda inni magen og holder meg våken ;)
 
Åj, det hørtes jo ikke bra ut! Håper du blir bedre fulgt opp denne gangen da! Det gikk raskt fra Jm kontrollen med høyt blodtrykk til jeg var på sykehuset. De ville ikke vente siden trykket da bare ville bli værre.
Jeg har ikke født lillesøster enda ;) hun ligger enda inni magen og holder meg våken ;)
Se der ja. Glemte helt å lese at det var snakk om storesøster [emoji85][emoji85] Jeg får heldigvis god oppfølging denne gangen. Får du også det denne gangen...?
 
Fødte storebror 12 dager før termin (klarer ikke regn ut uke akkurat nå #ammetåka) Spontan vannavgang, keisersnitt planlagt egentlig to døgn etterpå, men ble «hastesnitt» pga vannavgang.

Tvillingene nå kom uke 36+5. Spontan vannavgang, planlagt ks uke 38+2, også såkalt «hastesnitt» pga vannavgang.
 
Se der ja. Glemte helt å lese at det var snakk om storesøster [emoji85][emoji85] Jeg får heldigvis god oppfølging denne gangen. Får du også det denne gangen...?

Fort gjort :p ser det ut til at morkaken fungere optimalt nå?
Ja jeg får veldig tett og god oppfølging :)
 
Storebror kom i uke 42 og mellomstebror kom i uke 41+5:)
Håper lillebror kommer litt før, er ganske klar nå :dummy:
 
Olivia ble født 10 dager før termin så var 39+0 :)

Men tror nok jeg hadde nok gått noe nærmere termin om de ikke hadde satt i gang fødselen.
Nr 1 kom 2 dager før og nr 2 kom en dag før termin.
 
Kjenner følelsen! Er ganske «fornøyd» med å være gravid nå, nå kan lillesøster bare komme!
Ja, nå har jeg vært lenge nok gravid og lillebror er hjertelig velkommen :happy:
 
Nr 1: 37+4
Nr 2: 39+4
Nr3 : 38+5
Nr 4: 38+2
Nr 5: 32+4
 
Fort gjort [emoji14] ser det ut til at morkaken fungere optimalt nå?
Ja jeg får veldig tett og god oppfølging :)
Hei. Ja, denne gangen er alt normalt sier de. Forrige gang hadde jeg også lite fostervann men nå er dette også helt normalt. Gått til kontroll i uke 12, 18, 24, 32 og 36.. Så utvikling, morkake og vann er som det skal sier de. Veldig godt å ha god oppfølging denne gangen. Jeg har gått på blodfortynnende også denne gangen, så mulig det har vært grunnen til at det har gått bedre. Umulig å vite [emoji2][emoji2] Lykke til med fødselen når den kommer
 
Back
Topp