Hvilken uke er dere i, å hvor mye har dere lagt på dere til nå?

ArendalsPia

Forelsket i forumet
Vekt er ikke kvinners yndlingstema å snakke om. Men dette er av ren nysgjerrighet :book1
Jeg er selv i uke 21+5 å har lagt på meg 1,6kg... Dette er også første barnet vårt, er litt tanker om dette siden jeg knapt har lagt på meg. Var riktignok veldig dårlig før jeg havnet på sykehus i uke 13 pga Hyperemesis, men etter endel liter med intravenøst å kjempe sterke kvalmestillende, som jeg tar hver dag for å ikke kaste opp 50 ganger daglig igjen...
Jeg begynte også på Levaxin, i uke 5 eller noe sånn pga lavt stoffskifte, jeg er litt rar siden man da har lett for å legge på meg, mens jeg har høy forbrenning.
Kan den Levaxinen være årsaken til at vekten ikke går opp? Kan det ha gjort slik at forbrenningen er enda høyere? Jeg spiser godt, å spiser sunt.
Magen er stor, kan ikke se føttene mine når jeg ser rett ned lengre :p
Tusen takk for svar! :)
 
Er 23+5, og veide meg sist i uke 22+2. Da hadde jeg gått opp 7,7 kg. Syntes det var mye selv, men fikk svar fra legen om at såpass måtte det være nå. Er vel litt individuelt hvor mye man har gått opp, og når i svangerskapet man legger på seg mest osv.. Er kanskje spesielt for deg pga. hyperemesis og Levaxin? Har ingen erfaring med det, så jeg vet ikke. Du kan jo høre med lege/jordmor hva de tenker om det :)

Jeg har forresten for det meste lagt på meg på magen og brystene. Er blitt tynnere i ansiktet og over rumpa og lårene f.eks. Så er tydelig at det er enkelte kroppsdeler som får det, mens det går på bekostning av andre :p
 
Uke 23 i morgen og lagt på meg litt i underkant av 3 kg, men har nok å ta av fra før.
 
Eg e uke 20 i dag og har gått ned 4kg siden eg blei gravid!
Men det ska seies at eg har nåkk å ta av da ;-)
 
Er 23+5, og veide meg sist i uke 22+2. Da hadde jeg gått opp 7,7 kg. Syntes det var mye selv, men fikk svar fra legen om at såpass måtte det være nå. Er vel litt individuelt hvor mye man har gått opp, og når i svangerskapet man legger på seg mest osv.. Er kanskje spesielt for deg pga. hyperemesis og Levaxin? Har ingen erfaring med det, så jeg vet ikke. Du kan jo høre med lege/jordmor hva de tenker om det :)

Jeg har forresten for det meste lagt på meg på magen og brystene. Er blitt tynnere i ansiktet og over rumpa og lårene f.eks. Så er tydelig at det er enkelte kroppsdeler som får det, mens det går på bekostning av andre :p


Begynner vel å legge på meg etterhvert, men litt rart siden det ikke har skjedd enda, ingen klaging altså! Hehe :)
Skal til jordmor i begynnelsen av juli, så kan høre med henne da :)
Takk for svar!
 
22 uker i morra og lagt på meg 6kg :)
 
21 uker og lagt på meg 6kg, og jeg er godt i stand fra før, så lurer på hvor mye vekta vil ende på...
 
20+4 og gått opp 1,8 kg.
 
24+2 og lagt på meg 5-6 kilo. Er rundt 20 kilo overvektig, håper å ende på "normalen" rundt +12 kilo, isteden for omtrent +20 sist :(
 
Uke 22 i dag og har lagt på meg ca 7 kg. Kiloene kom fortere denne gangen enn sist, men forige gang var jeg tyngre i utgangspungte.
 
Back
Topp