Hvilken støtte kan jeg få? Arbeidsledig

D

Detteerenkatt

Guest
Hei! Jeg ble arbeidsledig for en stund siden. Jeg er gift og har et barn. Akkurat nå lever jeg på kontantstøtte og mannen min, men snart går kontantstøtten ut og jeg er gravid i femte måned. Jeg har sendt inn meldekort i flere mnd uten å få penger, selv om jeg har deltatt på kurser, så det har jeg gitt opp. Dessuten, hvem vil ansette en som likevel skal snart ut i permisjon? Er det noe jeg kan søke på slik at jeg har noe å leve av fram til engangsutbetalingen i forbindelse med fødselen? Jeg er flau over å ha havnet i denne situasjonen, så håper dere kan være litt snille med kommentarene.
 
Har du fått dagpenger tidligere, men så har de uteblitt? Kan det ha skjedd en feil? Synes du skal be om et møte med NAV for å få avklart situasjonen. Kanskje også be om mer oppfølging ifht å få jobb. Synes ikke du skal gi opp håpet om å få en jobb nå selv om du er gravid. Er du i god form kan det jo fungere fint å jobbe frem mot fødsel. Nå nært ferietider kan det jo være behov for en del sommervikarer etc. Vikarbyråer kan jo også være en idé å kontakte.
 
Hei.

Denne situasjonen er svært lei, for jeg har gått igjennom nesten det samme..

Så lenge du ikke har opptjent nok til dagpenger, så regnes desverre mannen din som hovedforsørger.
Med tanke på at du har deltatt på kurs og slikt skal du jo ha rett på tiltakspenger, så det bør du ta det opp - men du har kun rett på det i den perioden du er på kurs osv.

Jeg ble selv sykemeldt i feb, jeg var da litt over 2 mnd på vei. Desverre var ikke jeg i fast stilling, selv om jeg hadde muntlig til 1.april. Så siden det ikke sto på papiret mista jeg jobben i løpet av mars fordi kroppen min ikke fungerte 100% i følge arbeidsgiver.. Jeg fikk hdldigvis etterbetalt sykepenger i slutten av april, men det var utrolig tungt å gå to mnd uten lønn.

Og siden har jeg ikke fått ny jobb. For hvem i huleste vil ansette noen som trenger opplæring, jobbe litt og deretter går ut i perm? Ingen! Var arbeidsledig ved første svangerskap også, men da fikk jeg penger fra nav.

Jeg får i hvertfall ikke sommerjobb, men det er nok ikke så rart når permisjonen begynner rundt 25 juli. Uannsett så er jeg sengeliggende med prolaps..

Du får ha lykke til, det er utrolig tungt å havne i denne situasjonen!
 
Back
Topp